foto: Vít Hassan pro PrahaIN.cz/Kurýr Wolt, lustrační foto
Pokud chcete, kurýr by vám měl jídlo donést až ke dveřím bytu, klidně až do pátého patra. Rozvážkové společnosti zkrátka a dobře šetří lidem čas a energii. Redakce však zaznamenala, že v některých případech je cena jídla přes rozvoz prostřednictvím Woltu ve srovnání s nákupem přímo v restauraci dost rozdílná.
Zaznamenali jsme to třeba u podniku dvou Američanů na Žižkově, kam se redakce vydala. Jídlo jsme si objednali nejprve domů. Cheesesteak v menší velikosti za 239 korun nás příliš nezasytil. Za větší velikost si musíte připlatit sedmdesát korun.
A na místě? Menší velikost za 189, větší za 259 korun.
více ZDE
OCHUTNALI JSME: Kus Ameriky, ale se zachováním tradičních českých pohostinských hodnot, tak bychom ve zkratce popsali podnik Philly and Co's…
Do toho samozřejmě nepočítáme dopravu a cenu za službu, která je na Woltu deset korun. Jinak je ale potřeba zmínit, že zmiňovaná dovážková platforma nabízí takzvaný Wolt plus, což je měsíční předplatné za výhodnou dopravu. Zaplatíte 109 korun a cenu dopravy ve vybraných restauracích už řešit nemusíte. Z vlastní zkušenosti víme, že se předplatné vztahuje na drtivou většinu podniků.
Kdo rozvoz využívá pravidelně, může měsíčně podstatně ušetřit.
Velké rozdíly cen s sebou a na místě
Zákazník ovšem může ušetřit nezanedbatelné částky i tím, že do restaurace vyrazí osobně.
Třeba Kolkovna DOCK má sice rozdílné ceny, ale ne tak značně. Pokud byste vyrazili přímo do Libně na slepičí vývar, zaplatíte 69 korun. Přes Wolt o patnáct víc. Rozdíl patnácti korun se drží v podstatě u každého jídla: masové prkénko na místě 209, Wolt 224 korun. To samé smažená gouda - 199/214 korun.
Doprava je 59 korun a cena za službu činí jako vždy deset korun.
„V rámci příjmů Woltu rozdělujeme poplatek za dopravu a poplatek za služby. A to abychom byli schopni lépe ukázat naše náklady spojené se skutečným doručením a udržením kvality služeb, které zahrnují například naši zákaznickou a partnerskou podporu a správu plateb souvisejících s dodávkami, platby za vyřízení objednávky a podobně. Poplatek za služby je v současné době ve výši 10 korun,“ odpověděla Jana Jarošová za Wolt.
Ale zpět k rozdílným cenám.
Ani Restaurace u Pštrosa ve Vršovicích není výjimkou. Když tam vyrazíte, ušetříte. Na salátu Caesar devětatřicet korun. Svíčková je přes dovážkovou společnost dražší o třicet korun, kaplická cmunda o pětadvacet. Doprava stojí 29 korun.
Ve Strašnické Mincovně je to podobné. Svíčkovou si na místě dáte za 179 korun, přes Wolt vás typické české jídlo vyjde na 214 korun, ale dostanete plechovku Coca-Coly zdarma. Stejně jako u kuřecího řízku s bramborem, ten je dovozem dražší o třicet pět korun. Smažák (už bez pití) o deset. Doprava je za 29 korun.

Smažený sýr přes dovážkovou platformu, ilustrační foto: Zdroj: PrahaIN.cz
Padesát, šedesát sedm...
V Hajnovce na Vinohradech jsou rozdíly kolem deseti korun.
Ale nepříliš daleko odsud jsou rozdíly enormní. Konkrétně U Tří Prasátek si za dovoz dost připlatíte. Butter chicken s rýží na místě stojí 175, přes Wolt 215. Rozdíl padesáti korun nalezneme u marinovaných žeber. Když si je dáte v restauraci, zaplatíte 245, dovozem 295 korun. Doprava je za 29 a 10 korun jako cenu za službu už připomínat nemusíme. Padesát korun rozdíl je také u smažených olomouckých tvarůžků.
Ale vepřová panenka s pepřovou omáčkou a opečenými brambory? Šestašedesátikorunový rozdíl... Na Vinohradech za 199, k vám domů za 265 korun. Kdyby si zmiňovaný pokrm objednala čtyřčlenná rodina na místě, ušetří přes tři sta korun.
U společnosti jsme se zajímali, kdo je za ceny zodpovědný.
„Stanovení cen je výhradně věcí partnerské restaurace. Snažíme se, aby byly ceny totožné s těmi v restauracích. Zároveň je třeba si uvědomit, že cena na Woltu je konečná, tedy i s poplatkem za obaly, který si v restauracích jinak přičítají až při placení,“ sdělila serveru PrahaIN.cz komunikační manažerka Woltu Jarošová.
„Wolt je obchodní platforma, která zprostředkovává prodej širšímu okruhu zákazníků, v žádném případě není v její kompetenci diktovat cenotvorbu. Samozřejmě se snažíme, aby ceny na platformě byly co nejatraktivnější, proto investujeme i do mnohých cenových akcí, které mohou zákazníci využít,“ dále podotýká.
Na čem Wolt vydělává?
Jestli jste si tuto otázku někdy položili, máme na ni odpověď.
Podle Woltu jde kompletní poplatek za dopravu kurýrům a základem pro financování rozvážkových platforem jsou provize. V rámci nich financuje společnost další část odměn pro kurýry, ale i marketingové aktivity.
„Současně část z provize putuje na technologický vývoj, ale třeba také zákaznickou a partnerskou podporu, expanze, či zaměstnance. Díky našemu modelu jsme mohli také zavést věrnostní program Wolt+, který je výhodný jak pro zákazníky, tak naše partnery. Vždy se snažíme udržovat rovnováhu mezi všemi stranami, které využívají naši platformu – včetně zákazníků, partnerských kurýrů a obchodních partnerů,“ uzavírá mluvčí Jarošová za Wolt.