Soutěž o kilový biftek je pro Čechy problém. Nemají na zálohu

23. 09. 202310:07
Soutěž o kilový biftek je pro Čechy problém. Nemají na zálohu
foto: Jiří Zemen, PrahaIN.cz/Interiér Restaurant - Café Svatého Václava

Domácí limonáda za 169 korun, pivo za 109. Vývar za 169, svíčková na smetaně bez koruny za pětistovku. Podobné nacenění není v restauracích na Václavském náměstí ničím výjimečným. V Restaurant - Café Svatého Václava prodávají také kilogramový biftek za 4 tisíce korun. Za určitých podmínek ho ovšem můžete získat zcela zdarma.

Jedná se u soutěž pro jedlíky, která spočívá v tom, že maso o váze jednoho kilogramu musíte sníst do třiceti minut. Jíst může pouze jedna osoba, číšník celou věc kontroluje. Pokud se to zákazníkovi povede, má vyhráno, biftek je zdarma. Pokud ne, zaplatí čtyři tisíce. Z tohoto důvodu je po něm také požadovaná záloha v hotovosti.

Na tuto soutěž upozornil známý youtuber Starej Fotr, který má na Youtube přes 200 tisíc pravidelných odběratelů. Do restaurace na Václavském náměstí se vydal s dvěma parťáky, jeden z nich tuto výzvu vyzkoušel. A povedlo se, čtyři tisíce korun platit nemusel, steak snědl asi za patnáct minut.

Že by se jednalo o nesplnitelný úkol, se proto nezdá. Naopak. „Mám ještě hlad,“ vtipkoval parťák youtubera, který biftek snědl. 

„Já si myslím, že až to půjde zkusit dalších deset lidí, tak tahle soutěž skončí. Musíte co nejdřív, protože si myslím, že je tam všichni zruinují,“ řekl ve videu Starej Fotr, jehož výtvor z poloviny září vidělo přes 130 tisíc lidí.

PrahaIN.cz se proto do podniku vydala zjistit, jestli toto konkrétní video způsobilo poprask a zvýšený zájem o soutěž. Také nás zajímalo, zdali podnik nějakým způsobem zareagoval.

Na místo jsme dorazili ve všední den kolem patnácté hodiny. Václavské náměstí bylo v tu dobu plné. Ani tato restaurace si nemohla na zájem ze strany klientů stěžovat.

Restaurace zvenčí. Zdroj: PrahaIN.cz

Uvnitř to vypadlo jinak. Podnik má k dispozici poměrně velký prostor, bylo zde ovšem spíše prázdno. Interiér je ale celkově příjemný, připomíná starou dobovou restauraci a posedět tady u piva by rozhodně nebylo špatné.

Akorát by se to prodražilo. Tamní ceny jsme už zmínili v úvodu, restaurace je především pro zahraniční klientelu.

Nebo pro sportovní fanoušky a sportovce. Na každém stolu jsou totiž fotografie některých čestných hostů. Například Alexandra Ovečkina, Dominika Haška, Jaromíra Jágra či fotbalového týmu Slavie, kde jsme spatřili hráče jako Milana Škodu, Josefa Hušbauera či Ondřeje Kúdelu v doprovodu s tiskovým mluvčím Michalem Býčkem.

Že sem dochází hlavně cizinci se nám potvrdilo, když na nás číšník, mimochodem velmi milý, začal automaticky mluvit anglicky.

Poprask nenastal, ale restaurace soutěž nejspíš zpřísní

Ten nám také prozradil, že video známého youtubera zájem o soutěž o steak zdarma nezvedlo. Ačkoli značné obavy byly.

„Báli jsme se, že to způsobí poprask a budou sem na to chodit davy lidí. Ale nestalo se. Lidé si to příliš nedávají. Na druhou stranu ten časový limit asi budeme muset snížit ze třiceti na dvacet minut,“ sdělil nám jeden z číšníků.

Snížení časového limitu mají v plánu i proto, že většina zákazníků tuto výzvu zvládne. Jedná se především o cizince, u kterých by to prý nečekal.

„Většinou takoví střízlíci, hubení lidé. To by člověk nečekal. Češi moc ne, ti u sebe často ani nemají zálohu čtyři tisíce,“ řekl dále číšník a ještě nastínil některé rekordy, které jsou vypsány v „síni slávy“ restaurace.

Vůbec nejrychleji zvládl steak sníst Jan W. za 5:17 minut. Druhý flek dodnes drží Amin Khojda B. z Alžírska (6 minut) a bronzovou medaili má Rumun Tavi, který to stihl bez pěti sekund za devět minut. V top desítce se dále nachází zákazníci z Norska, Běloruska, Itálie či Velké Británie.   

Síň slávy. Zdroj: PrahaIN.cz

Youtubeři mohou vzbudit velký zájem

Že mohou youtubeři s vysokým počtem sledujících způsobit nebývalý zájem o určité místo, se několikrát potvrdilo.

Například Janek Rubeš kdysi zahraničním turistům na Youtube kanálu Honest Guide ukázal páternoster na pražském magistrátu. On sám si ale nemyslí, že má zásluhu na nebývalém zájmu, který si později vyžádal některá opatření. Podle něj existuje celá řada dalších turistických průvodců z Prahy a tento samoobslužný výtah se proslavil především na čínské aplikaci TikTok.

Na magistrát prý dokonce vyrazil a ptal se lidí, odkud o páternosteru vědí. Zkoušel také, jestli turisté znají jeho.

„Ale nikdo mě neznal, většina to viděla na TikToku. Ta aplikace má skvělou věc, protože dokáže lidem lokačně zacílit videa. Když si TikTok otevřete v Madridu, tak vám tam budou dávat populární videa z Madridu, která jsou v angličtině. I proto se zpopularizoval páternoster či Idiom od Matěje Kréna,“ řekl nám Janek Rubeš.

Magistrát je ovšem jiného názoru.

„Páternoster na Nové radnici je primárně určen pro zaměstnance a klienty úřadu. Je to právě Janek Rubeš, který tento výtah pravidelně propagoval v pořadech určených turistům, což mělo a stále má za následek zcela neobvyklou popularitu výtahu v naší budově mezi turisty, a to dávno před nárůstem popularity sociální sítě TikTok,“ napsal tiskový mluvčí magistrátu Vít Hofman v reakci na kritiku Janka Rubeše (více jsme psali ZDE).

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných