„Už ani ty kupónky nejsou, co bývaly.“ Fastfoody vyšponovaly ceny oblíbených produktů

07. 07. 202217:01
„Už ani ty kupónky nejsou, co bývaly.“ Fastfoody vyšponovaly ceny oblíbených produktů
foto: Patrik Pašek, PrahaIN.cz (stejně jako ostatní fotografie v článku)/Rychlé občerstvení; ilustrační foto

Nejen supermarkety a drobní prodejci reagují na stále rostoucí ceny potravin. Razantní růst je možné pozorovat také u oblíbených řetězců s rychlým občerstvením. Dnes už pár drobných na hamburger rozhodně nestačí.

Téma zdražování se na portálu PrahaIN.cz věnujeme dlouhodobě. Z našeho sledování je patrné, že v podstatě neexistuje okruh zboží, u kterého by za poslední měsíce nevzrostly ceny. Tento trend se nevyhýbá ani renomovaným řetězcům s rychlým občerstvením.

Rychle ale za draho

Řetězce s rychlým občerstvením mají v Česku obecně silnou pozici. Podle dostupných průzkumů se v nich stravuje téměř 30 procent lidí, a to vícekrát za měsíc. Nejvíce zákazníků tvoří mladí lidé ve věkové kategorii 15 - 34 let.

Lidé se pro tento typ stravování nejčastěji rozhodnou kvůli rychlosti a obecně i kvůli nižším cenám, oproti klasické restauraci. Ovšem tento druhý aspekt se postupně stává minulostí.

„Jde to hrozně nahoru. S kolegy jsme čas od času do jednoho z fastfoodů zašli, ale už nechodíme tak často, protože ty ceny začínají být hrůza. Už ani ty slevové kupónky nejsou, co bývaly,“ prozradil k tématu jeden z našich čtenářů.

jídlo

Etalonem rychlého občerstvení v Česku je už mnoho let společnost McDonald´s, která v tuzemsku provozuje 108 restaurací. Za růstem konečných cen mohou nejen dražší základní suroviny, ale také rostoucí ceny obalových materiálů nebo rostoucí náklady na mzdy zaměstnanců.

Dříve za 20, teď za 39

„Mekáč“ se vždy snažil držet ceny na přijatelných hodnotách, a to zejména u základních burgerů. Že se mu to už ale nedaří je možné sledovat třeba u Cheeseburgeru, jehož cena byla před pár lety 20 korun, následně začala stoupat ke třiceti korunám a nyní koupíme oblíbený burger už za 39 korun. Podobné je to i u BigMacu, jehož cena postupně vzrostla z 69 na 85 korun. Razantně podražila i „výhodná menu“, u kterých není výjimkou i cena přesahující 160 korun.

Pravdou ale zůstává, že finální cena se může v jednotlivých provozovnách lišit, protože si ji určují provozovatelé restaurací sami. Obecně vyšší ceny jsou na frekventovaných místech nebo také na dálnicích.

Vlna zdražování vstupů se ale netýká jen tohoto řetězce. Na rostoucí náklady reagují i další hráči rychlého občerstvení.

jídlo

Rychlý růst cen je z našeho dlouhodobého pozorování patrný i u společnosti KFC.

„Zvyšující se ceny vstupních surovin, ceny materiálů a energií, růst mzdových nákladů a nedostatek lidí na trhu práce musíme v případě potřeby zohlednit,” uvedl před časem pro portál Kupi.cz ředitel značky KFC pro Česko, Rakousko a Německo, Libor Hubík. Dodal také, že společnost již zvýšila ceny jak u základních produktů, tak i u oblíbených B-Smatrů.

Dlouho se zdražování bránil řetězec Burger King, ale i u něj je pravděpodobné, že se nárůstu cen postupně nevyhne.

Podobně je na tom i řetězec Bageterie Boulevard. Stále pak také platí, že řetězce se snaží vysoké ceny kompenzovat, mimo jiné, speciálními akcemi, které jsou k dispozici majitelům jejich mobilních aplikací. Jak ale uvedl i náš čtenář, i tyto slevové akce už jsou také poměrně omezené.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných