foto: Jan Holoubek, PrahaIN.cz/Máslo v Polsku
Klientskou kartu pro své zákazníky má již každý větší supermarket. Zatímco Billa, Tesco, Globus či Kaufland mají pro své zákazníky klasické plastové karty, Lidl a Albert je nevydávají a zákazníci mohou využít jen mobilní aplikaci.
Jenže ti bez chytrých telefonů mají smůlu. Stížností jsme si všimli na sociálních sítích, zaznamenali jsme je ale i při nakupování ve dvou zmíněných supermarketech. Nejinak je tomu v polské Biedronce.
„Od roku 2021 dává Biedronka možnost zapojit se do svého věrnostního programu také zákazníkům ze sousedních zemí: Německo, Česká republika a Ukrajina. Rozšíření karty má ukázat otevřenost zákazníkům nejen z Polska,“ řekl serveru PrahaIN.cz mluvčí Biedronky Jakub Mazur.
Kartu používá přes 14 milionů uživatelů. Díky ní má zákazník čerstvé informace a ještě vyšší slevy.
Jenomže kromě karty je během slevových akcí někdy nutné použít také aplikaci v mobilním telefonu. A krom toho v ní aktivovat kód. Právě toho si nevšimly hned dvě pražské rodiny, které se ve středu 29. listopadu vydaly do Bohatyně na nákup.
Biedronka. Foto: PrahaIN.cz
Máslo!
Cíl byl předem jasný.
„Máme odběr letáku a tento týden měli máslo v akci. Při koupi dvou vyšlo druhé na asi dvacet korun,“ sdělil nám Marek Maštalíř z Prahy 4. Druhá rodina byla také odtamtud. „Vzali jsme s sebou rodiče známých, je jim třiasedmdesát,“ poznamenal.
Zmíněné ceny jsme ověřovali u polského řetězce. Z tiskového oddělení nám potvrdili, že při koupi druhého másla (200 gramů) je cena lehce nad třiadvaceti korunami.
Problém ale nastal u výše popsaného systému aktivace slev. „Samozřejmě jsme neměli aplikaci, neměli jsme žádný slevový kupón, protože jsme se v tom vůbec nevyznali. Dopadli jsme jako ti pověstní sedláci u Chlumu,“ řekl Marek Maštalíř redakci. I bez slevy ale máslo vycházelo na necelých čtyřicet korun. „Sice menší, ale vzali jsme jich šest,“ uzavřel s tím, že cestu chvíli považovali za fiasko, ale nakonec se jim ulevilo, když i bez aplikace bylo zboží výrazně levnější.
Psali jsme
Říká se, že v Praze je blaze. Jenomže to už dávno neplatí. Extrémní růst zaznamenávají prakticky všechny sektory. Od dětských kroužků po nájmy.…
Rodiny podstatně ušetřily
Na nutnost použití chytrých telefonů si každopádně nepostěžovaly pouze dvě rodiny z Prahy. Hojně se tyto názory objevují na stránkách polského prodejce. Lidé zde zmiňují, že jsou tímto postupem diskriminováni starší lidé.
K tomu se už za Biedronku oficiálně nikdo vyjádřit nechtěl.
„To přesně byl i náš případ. Rodiče známých mají jeden mobilní telefon, starou Nokii a žádnou aplikaci to ani stáhnout nedovoluje, takže ti měli také smůlu,“ doplnil Michal Maštalíř.
Celkem v Polsku za dva rodinné nákupy zaplatili 7.400 korun. V Česku by prý suma nešla pod 12 tisíc.