Výprava Čechů pro máslo za 22.30 skončila fiaskem

04. 12. 202305:31
Výprava Čechů pro máslo za 22.30 skončila fiaskem
foto: Jan Holoubek, PrahaIN.cz/Máslo v Polsku

Klientskou kartu pro své zákazníky má již každý větší supermarket. Zatímco Billa, Tesco, Globus či Kaufland mají pro své zákazníky klasické plastové karty, Lidl a Albert je nevydávají a zákazníci mohou využít jen mobilní aplikaci.

Jenže ti bez chytrých telefonů mají smůlu. Stížností jsme si všimli na sociálních sítích, zaznamenali jsme je ale i při nakupování ve dvou zmíněných supermarketech. Nejinak je tomu v polské Biedronce.

„Od roku 2021 dává Biedronka možnost zapojit se do svého věrnostního programu také zákazníkům ze sousedních zemí: Německo, Česká republika a Ukrajina. Rozšíření karty má ukázat otevřenost zákazníkům nejen z Polska,“ řekl serveru PrahaIN.cz mluvčí Biedronky Jakub Mazur.

Kartu používá přes 14 milionů uživatelů. Díky ní má zákazník čerstvé informace a ještě vyšší slevy.

Jenomže kromě karty je během slevových akcí někdy nutné použít také aplikaci v mobilním telefonu. A krom toho v ní aktivovat kód. Právě toho si nevšimly hned dvě pražské rodiny, které se ve středu 29. listopadu vydaly do Bohatyně na nákup.

Biedronka. Foto: PrahaIN.cz

Máslo!

Cíl byl předem jasný.

„Máme odběr letáku a tento týden měli máslo v akci. Při koupi dvou vyšlo druhé na asi dvacet korun,“ sdělil nám Marek Maštalíř z Prahy 4. Druhá rodina byla také odtamtud. „Vzali jsme s sebou rodiče známých, je jim třiasedmdesát,“ poznamenal.

Zmíněné ceny jsme ověřovali u polského řetězce. Z tiskového oddělení nám potvrdili, že při koupi druhého másla (200 gramů) je cena lehce nad třiadvaceti korunami.

Problém ale nastal u výše popsaného systému aktivace slev. „Samozřejmě jsme neměli aplikaci, neměli jsme žádný slevový kupón, protože jsme se v tom vůbec nevyznali. Dopadli jsme jako ti pověstní sedláci u Chlumu,“ řekl Marek Maštalíř redakci. I bez slevy ale máslo vycházelo na necelých čtyřicet korun. „Sice menší, ale vzali jsme jich šest,“ uzavřel s tím, že cestu chvíli považovali za fiasko, ale nakonec se jim ulevilo, když i bez aplikace bylo zboží výrazně levnější.

Rodiny podstatně ušetřily

Na nutnost použití chytrých telefonů si každopádně nepostěžovaly pouze dvě rodiny z Prahy. Hojně se tyto názory objevují na stránkách polského prodejce. Lidé zde zmiňují, že jsou tímto postupem diskriminováni starší lidé.

K tomu se už za Biedronku oficiálně nikdo vyjádřit nechtěl.

„To přesně byl i náš případ. Rodiče známých mají jeden mobilní telefon, starou Nokii a žádnou aplikaci to ani stáhnout nedovoluje, takže ti měli také smůlu,“ doplnil Michal Maštalíř.

Celkem v Polsku za dva rodinné nákupy zaplatili 7.400 korun. V Česku by prý suma nešla pod 12 tisíc.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných