Youtuber Starej Fotr: Na pumpě stojí bageta 61 korun. Mě nestála ani polovinu

04. 01. 202313:01
Youtuber Starej Fotr: Na pumpě stojí bageta 61 korun. Mě nestála ani polovinu
foto: Archiv Starýho Fotra, se svolením /Starej Fotr, ilustrační foto

„Jisté je jen jedno, a to, že lidi budou pořád žrát.“ Těžko říct, kdo přesně za výrokem stojí, ale tato věta je velmi oblíbená mezi restauratéry. Jídlo je opravdu fenoménem tohoto století, na kterém mnoho lidí staví svůj byznys. A teď nemluvíme jen o podnikatelích v oblasti pohostinství.

Provozovatelé podniků měli těžké časy především v době pandemie koronaviru. Každý majitel restaurace dá ale za pravdu, že podnikání v tomto směru je velmi obtížné. Leckdy je úspěch přežít od jedné nájemní smlouvy k druhé.

Jídlo ale lidé milují.

Důkazem je neměnný a obrovský zájem o různé food blogy především na platformě Youtube.

Důkazem je třeba youtuber Starej Fotr. Ten sám velmi často zmiňuje, že není žádný gastro profesionál, pouze amatér a obyčejný muž, co popisuje, jestli mu chutná.

Ten přitom původně začal natáčet videa, jako tuctový youtuber. Například „TOP 7 faktů o historii hry GTA“, „TOP 10 Nejbohatších česko-slovenských youtuberů“ či „Chcete vědět, které video bylo na Youtube jako úplně první?“

Fotr si podmanil český Youtube

Úspěch zaznamenal prakticky hned.

Zmiňovaná videa si vysloužila v průměru něco přes sto tisíc zhlédnutí. Ale velký posun nastal v momentě, když přišlo na jídlo. Video, které srovnávalo německé a české potraviny, zaznamenalo přes 400 tisíc zhlédnutí, recept na stripsy jako z fastfoodu KFC vidělo k dnešnímu dni přes milion lidí.

Starej Fotr má 181 tisíc pravidelných odběratelů a nespočet nových videí.

Na kontě má recepty na fastfoodová jídla, která si dle jeho slov může každý připravit doma. Ale z kvalitních surovin a ještě chutnější. Zkoušel také udělat bagetu, která se prodává na benzínce za 61 korun, v jeho pojetí vyšla na 28 kaček. Následovaly vlogy z různých restaurací, často ty, které byly v pořadu Ano, šéfe.

Starej Fotr, často se svým kamarádem Honzou, kterého si jeho fanoušci velmi oblíbili, vyrazil i do jiných známých restaurací. Jmenujme například „Polhreichovo“ Next Door by Imperial, „Babišovo“ Čapí hnízdo, či Restaurace u Sapíků.

Na úspěchu videí má samozřejmě zásluhu rétorický projev, hlášky i nápady youtubera s neznámým vlastním jménem. Ale zároveň se potvrzuje známý fakt, že jídlo je fenoménem, který zajímá opravdu všechny.

Není to jen Starej Fotr.

Humor a jídlo

Kometou roku 2022 na tomto poli je bezesporu Těhotnej Kuchař.

Ten přitom svá videa nenatáčí na platformu Youtube, nýbrž na Instagram,TikTok a Facebook. Zde se nejedná o ochutnávky jídel a návštěvy všelijakých restaurací, ale pouze o vlastní recepty. Ovšem s přidanou hodnotou, právě která láká takové davy.

Že si Těhotnej Kuchař s pánví a vařečkou rozumí, to je vidět na první pohled. Recepty jsou dle ohlasů lidí ozkoušené, komentáře typu „recept jsem vyzkoušeli, skvělý,“ jsou naprosto běžné.

„Dnes si uvaříme fazolovej guláš, kterej sežereš i s Cajthamlovou.“

„Takhle na tý pánvi se ta pasta krásně Babicuje, ani nemusíš bejt moc šikovnej“

„Dietáři všech zemí, vyližte si prd..., uděláme si vepřový výpečky.

Podobné hlášky zajistily Jaroslavu Vajglovi alias Těhotnýmu Kuchaři obrovský ohlas a přízeň fanoušků. První video na Instagramu vyšlo v listopadu 2021. Do konce téhož roku jich vydal ještě šest. Veškerý zlom, sláva a popularita přišla právě až v tom minulém.

Dnes má instagramový účet Těhotnýho Kuchaře 231 tisíc sledujících.

Na Facebooku je dosah ještě větší - 378 tisíc sledujících.

Fenomén jídlo

Kanály týkající se jídla na českém internetu sklízí neuvěřitelné počty sledujících. Zmínit můžeme například Youtube kanál Jdeme Žrát, který ochutnává především z restaurace z dovážkových platforem. Dříve natáčel pouze pokrmy, než se později odhalil a začal uveřejňovat i vlogy přímo z restauračních zařízení.

Odběratelů má 270 tisíc.

S těmi vůbec nejsledovanějšími youtubery na celé zeměkouli se ale naši tuzemští tvůrci samozřejmě nemohou porovnávat.

Zmíníme například kanál Mad Scientist BBQ, kde se jak už název napovídá, nejčastěji griluje. Nebo třeba domácí kuchař Joshua Weissmann, kterého odebírá neuvěřitelných 7,28 milionů lidí.

Závěrem se snad sluší dodat citát od Hippokrata: „Nechť je tvé jídlo tvým lékem a tvůj lék nechť je tvým jídlem.“

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných