Zákaznice v Lidlu bojkotovala Agrofert za pomoci umělé inteligence

18. 10. 202506:49
Zákaznice v Lidlu bojkotovala Agrofert za pomoci umělé inteligence
foto: Georgi Bidenko, PrahaIN.cz/Vodňanské kuře v Lidlu

Do holdingu Agrofert patří celá řada potravinářských značek. Na Facebooku existuje několik skupin a stránek vyzývajících k bojkotu těchto výrobků. Naše redakce se v supermarketu Lidl setkala s jednou z jejich příznivkyň. Žena strávila nákupem téměř hodinu, aby měla jistotu, že Andreje Babiše finančně nepodpoří ani jedinou korunou.

Společnost Agrofert založil Andrej Babiš v roce 1993. Kvůli novele o střetu zájmů ji v roce 2017 převedl na své svěřenecké fondy. Přesto je i nadále celý koncern spjat se jménem předsedy hnutí ANO, což se některým lidem nelíbí.

Mnoho z nich odmítá koupit cokoliv od značek jako Vodňanské kuře, Kostelecké uzeniny či Penam. Kromě těchto zřejmě nejznámějších brandů však do skupiny Agrofert patří také Olma, Krahulík, Papei!, Kmotr, Tatra, Česká vejce nebo mražené pečivo ProFrost.

A to jsme jmenovali jen některé potravinářské firmy. Pod holding v České republice spadají stovky dalších subjektů, a to jak v chemickém průmyslu, zemědělství, energetice nebo v logistice.

Dlouhé minuty při výběru potravin

Při běžném nákupu v supermarketu Lidl jsme se setkali s jednou ze zákaznic, která odmítá nakoupit cokoliv, co pod skupinu Agrofert spadá. Narazili jsme na ni náhodou. Dlouho stála u regálu s balenými salámy a sýry a něco vyhledávala na mobilu. Protože její vozík překážel ostatním zákazníkům, poprosili jsme ji, zda ho může odstavit o kousek dál. Omluvila se, s vozíkem odjela, stále však koukala na salámy, které postupně vracela do regálu a něco psala do telefonu.

Kdo je podle vás ústřední postava Dozimetru?

30%
0%
69%
0%
1%
celkem hlasovalo 10761 hlasujících
Potvrďte, že nejste robot

Všimli jsme si, že vede diskuzi s umělou inteligencí na téma, které značky spadají do koncernu Agrofert. Produkty, které jsou podle umělé inteligence „od Babiše“, vracela. Ženy jsme se na její pohnutky zeptali.

„Nekupovala jsem nic ani před volbami, ale teď se snažím ještě víc. Nebudu ho podporovat ani korunou,“ přiznala s jasným odkazem na Andreje Babiše. Prozradila také, že nákup jí zabere i hodinu, protože každý výrobek, který nezná, zkoumá několik minut, než ho vloží do nákupního vozíku.

Pilos jako přebalená Olma. Jen za nižší cenu

Rady si nevěděla s některými výrobky pod privátní značkou Lidlu Pikok a Pilos, na které se ptala i prodavačky. „To je naše značka, to do Agrofertu určitě nepatří,“ odpověděla jí zaměstnankyně prodejny.

S jejím tvrzením však žena nesouhlasila. „Jednou jsem si koupila mléko značky Pilos, ze štítku jsem se pak dozvěděla, že výrobcem je Olma. Stejně jako u některých salámů pod značkou Pikok, kde byl uveden Krahulík, ten patří Agrofertu, to vím,“ oponovala. Na její slova už prodavačka reagovat neuměla.

Že byla společnost Krahulík - MASOZÁVOD Krahulčí dodavatelem výrobku Herkules Pikok, nám potvrdil například Spolek FÉR potravina.

Žena nakonec žádnou z uzenin nezakoupila. Ne proto, že by se jí nelíbily, ale chyběla jí jistota, kdo je jejich výrobcem. Nebo spíše, kdo jím není.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných