Zákazník Albertu rozdělal hotovku. Měla po expiraci, on po hladu

04. 11. 202414:20
Zákazník Albertu rozdělal hotovku. Měla po expiraci, on po hladu
foto: PrahaIN.cz/Hotovky z Albertu, ilustrační foto

„Nechutné,“ napsal redakci rozzlobený čtenář poté, co si zakoupil hotové jídlo v Albertu. Když sundal papírový obal, nemohl prý uvěřit vlastním očím.

„Šel jsem si koupit oběd do Albertu. Pospíchal jsem, tak jsem mezi hotovými jídly vzal první, co mě zaujalo,“ popsal redakci zákazník supermarketu Albert v Praze 4.

Hotovky z tohoto obchodu prý už v minulosti párkrát ochutnal a vždy bylo všechno zcela v pořádku, proto ho nenapadlo zkontrolovat datum spotřeby, ale ani jídlo vyndávat z papírového přebalu.

Skutečný stav zjistil až v kanceláři. Uzené knedlíky se zelím byly čtyři dny prošlé. A k tomu ještě plesnivé. Skončily tak v koši. „Účtenku jsem si nebral,“ dodal čtenář, prý to nedělá nikdy.

Albert se mu po jeho zprávě na sociální síti omluvil a slíbil, že se v budoucnosti se již nic takového nestane. Doporučil mu vzít produkt společně s účtenkou zpět do obchodu a reklamovat ho.

Plesnivé knedlíky z Albertu. Zdroj: Čtenář PrahaIN.cz

Hotová jídla vydrží i několik týdnů

Omluvu posílá obchod i prostřednictvím serveru PrahaIN.cz.

„Prostřednictvím vaší redakce bychom se chtěli zákazníkovi upřímně omluvit. Vždy doporučujeme, aby se zákazníci v případě jakýchkoli problémů obraceli přímo na naše prodejny, kde lze reklamaci okamžitě vyřešit a peníze vrátit. Máme zavedené přísné procesy kontroly kvality a trvanlivosti produktů, tato situace pravděpodobně vznikla lidskou chybou, za kterou se ještě jednou velmi omlouváme,“ uvedl ředitel komunikace obchodů Albert Jiří Mareček.

Dále na náš dotaz po nějaké době doplnil, že jelikož se jedná o produkt vlastní značky, zákazník se může bez účtenky dostavit na infokoutek do jakékoliv prodejny Albert, kde mu obsluha vrátí peníze za reklamovaný produkt.

Na naše další dotazy, které se týkaly obecného zacházení s produkty s blížícím se datem spotřeby, ale také množstvím podobných stížností, už nereagoval.

Produkt, který zakoupil zákazník v Praze, musel podle všeho být v regálu hodně dlouho. Ačkoli byl čtyři dny prošlý, podle našeho zjištění hotová jídla z Albertu po zakoupení vydrží i přes dva týdny.

Byť prodej potravin není v dozorové kompetenci Hygienické stanice hlavního města Prahy, ta nám zcela jasně řekla, že u typu této potraviny není prodej po datu spotřeby přípustný a ze snímku je zřejmé, že je pokrm zcela nevhodný ke spotřebě.

Supermarkety se snaží neplýtvat

PrahaIN.cz se dotazovala také dalších supermarketů v Česku, jak se starají o zboží, kterému se blíží datum expirace a jak podobným situacím předcházejí.

Podle tiskové mluvčí Lidlu Elišky Froschové Stehlíkové obchod používá systém plánování založený na aktuální poptávce, s čímž souvisí efektivní dodavatelský řetězec s krátkými přepravními trasami, dodržováním teplotního řetězce od příjmu zboží až po jeho prodej, sledováním zásob a snižováním cen.

„Současně chceme také zvyšovat povědomí zákazníků o využívání potravin, a tím snižovat plýtvání v domácnostech. Společnost Lidl Česká republika také provádí průběžnou kontrolu čerstvosti, zejména u rychle se kazících skupin výrobků, jako je ovoce a zelenina, nebo u chlazených výrobků, jako je čerstvé maso nebo čerstvá drůbež. Pomocí cenových slev se snažíme podpořit prodej potravin, u nichž se blíží datum minimální trvanlivosti nebo datum spotřeby,“ popisuje.

Penny redakci sdělil, že zákazníkům chce nabízet čerstvé a bezpečné potraviny. „Našim zákazníkům chceme nabízet čerstvé a bezpečné potraviny bez ohledu na to, jestli se jedná o hotová jídla, mléčné produkty, ovoce a zeleninu nebo jakýkoli jiný produkt. Proto například u ovoce a zeleniny kontrolujeme kvalitu každé dvě hodiny. Také v případě chlazených produktů včetně hotových jídel kontrolují naši zaměstnanci pravidelně čerstvost produktů a blížící se datum spotřeby: Ten pomáhá hlídat mimo jiné také náš systém na řízení toků zboží,“ uvádí mluvčí Tomáš Kubík.

„Abychom předcházeli plýtvání, dáváme na zboží s blížícím se datem spotřeby slevu minimálně 20 procent. V případě, že se daný produkt neprodá do data spotřeby, ihned ho stahujeme z prodeje. Naše prodejny jsou spíše menšího formátu a nabídka je uzpůsobená pro rychlé každodenní nákupy, proto se většina zboží před uplynutím data spotřeby prodá,“ přidává.

„Většina hotových jídel v našich regálech jsou pokrmy, které vznikají v našich gastro, řeznických a pekárenských výrobách. Celý proces díky tomu umíme dle aktuální poptávky zákazníků regulovat a případně nepřipravit nadbytek porcí. Zároveň pečlivě dbáme na kontrolu jídel v regálech, což činíme několikrát denně. V případě, že je potřeba nějakou porci z našeho prodeje vyřadit, jsou tyto potraviny dále využity pro výrobu zelené energie,“ uvedla také Aneta Turnovská za Globus.

„Pokud by se výjimečně naskytla situace, kdy by zákazník nedopatřením prošlé jídlo u nás skutečně zakoupil, je třeba nás kontaktovat, aby mu bylo možné vrátit peníze. Pro případnou radu, jak při reklamaci postupovat, je možné se obrátit na naši zákaznickou linku nebo přímo na oddělení Informací, které je v každém hypermarketu Globus,“ doplnila.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných