Zakletá D1. I na kuře v kyblíku se tu čeká 40 minut

06. 08. 202413:12
Zakletá D1. I na kuře v kyblíku se tu čeká 40 minut
foto: Adéla Houbová, PrahaIN.cz/Jídlo z KFC, ilustrační obrázek

REPORTÁŽ: Nechvalně proslulá dálnice D1 spojující Prahu s Brnem a Ostravou je nejdelší a nejstarší dálnicí na území České republiky. Není proto divu, že ji pro své cesty využívá obrovské množství řidičů. Patrné je to zejména na odpočívadlech, která náporu zájemců jen stěží odolávají. Na kuře z oblíbeného fastfoodu si ve špičce počkáte i více než 40 minut.

Neděle 21. července, krátce po 14. hodině. Při cestě z Brna do Prahy zastavujeme na oběd na jednom z asi nejznámějších odpočívadel v celé republice. U Devíti křížů. Kromě benzinové pumpy se tu v obou směrech nachází také prodejna rychlého občerstvení KFC. Právě tam, s vidinou oblíbeného smaženého kuřete, míříme.

Šok nastává už ve dveřích. Celá prodejna je totiž obsazena čekajícími zákazníky. Obrovský chumel lidí se tvoří přímo před výdejním okénkem, další fronty postávají u kiosků pro objednávání a čekající obsadili i některé stoly nejblíže výdeji. Všude panuje chaos a hluk, že se skoro nedá ani vstoupit.

Před námi je 40 čekajících

Kiosků je naštěstí k dispozici celá řada a všechny zjevně fungují. K jednomu se tak dostáváme téměř okamžitě a vybíráme svou objednávku. Po zaplacení klasicky vyjíždí účtenka s číslem objednávky.

Naše číslo je 24. Při letmém pohledu na tabuli, která ukazuje objednávky v přípravě a připravené k výdeji, nás pak téměř chytají mrákoty. Vydávaná čísla se totiž pohybují kolem číslice 80. Před námi tak čeká asi 40 lidí.

kfcTabule výdejů. Foto: redakce PrahaIN.cz

Objednávky postupují, čekání je ale úmorné

Stoupáme si proto do prostoru občerstvení a trpělivě vyčkáváme. K tomu nám hraje symfonie dětského pláče a řevu, halasení i vyvolávání jednotlivých objednávek. Každých pár minut navíc musíme uhýbat někomu, kdo se už svého pokrmu dočkal.

„Vybereme si něco jednoduchýho, ať tady nemusíme čekat tak dlouho. Třeba pití by nám možná mohli dát hned,“ ozývá se v rozhovoru u jednoho z kiosků. Bohužel ani taková taktika dle našeho pozorování příliš nefunguje. Objednávky jsou totiž nehledě na jejich obsah, vydávány víceméně postupně s výjimkou jen několika málo čísel. Ani ta ale pořadí nenarušují o více než přibližně 5 příček.

Jídlo dostáváme po 40 minutách. Chuťově je dobré

Po zhruba 40 minutách čekání se na nás konečně dostává řada. Číslo 24 se objevuje na tabuli pro výdej. To nejtěžší máme za sebou. Teď už jen najít místo, což ale není tak složité, jak by se na první pohled zdálo. Lidé totiž odcházejí rychleji, než si stíhají vyzvedávat objednávky. S nalezením volného stolu uvnitř restaurace ani v kryté terase, tak větší problém není.

Čekání se vyplatilo. Kuře bylo čerstvé a křupavé. Na chuť ani kvalitu si rozhodně stěžovat nemůžeme. V kuchyni se zjevně zaměstnanci pekelně otáčejí, aby bylo vše co nejrychleji. Bohužel to při takovém návalu očividně není zcela možné.

čekáníZákazníci netrpělivě čekají. Foto: redakce PrahaIN.cz

Čekací doba je i hodinu, stěžují si zákazníci

Podle recenzí na Google nebyl tento zážitek vůbec ojedinělý. Jak se z reakcí dalších zákazníků ukazuje, čekací doba na objednávku v této provozovně snadno dosahuje i hodinu. Nejhorší situace podle recenzentů nastává, když k prodejně přijede zájezdový autobus. Nebo dva.

„Nejhorší KFC jaké jsem kdy viděla. Chápu, že se jedná o vytížené místo, ale čekat přes hodinu na jídlo ve fastfoodu je příliš. Objednávky si spousta lidí objedná sama za pomoci displeje v prodejně. Avšak tato kapacita objednávek není pokrytá výdejem. Například my, když jsme vytvořili objednávku s číslem 79, tak teprve vyvolávali objednávky s čísly okolo 30. Také pořadník s vyvolávacími čísly nikdo nepoužíval, paní za pokladnou musela čísla křičet, což bylo dosti nepřehledné. Navíc zde byli i hluchoněmí zákazníci, pro které to taky nemuselo být zrovna dvakrát ideální. Sice byla objednávka při výdeji horká, ale nikdy jsem v KFC nejedla až takhle mastné kuře. Podle mého názoru, pokud se na jídlo čeká déle jak hodinu, nemělo by se dané jídlo nazývat FASTfoodem,“ popsala svou zkušenost z poloviny letošního července Danča P.

Negativních slov přibývá v poslední době

„Dnešní zastávka na jídlo v KFC se opravdu nepovedla. Naprostý chaos. Neuvěřitelné množství lidí čekajících na jídlo. Po objednání jídla v kiosku jsem zjistil, že přede mnou je ještě dalších 50 objednávek. Předpokládal jsem jsem delší čekání, ale hodinu opravdu ne. Jediné co nezklamalo, tak to bylo naše objednané jídlo, které bylo jako vždy výborné. Pochutnali jsme si. I přes velký počet čekajících bylo možné v klidu sníst jídlo u volných stolů venku,“ napsal ve své recenzi Martin.

Samozřejmě nejsou všechny recenze jen špatné. Řada zákazníků si svou návštěvu pochvaluje. Slova chvály padají na personál, prostorné parkoviště i chuť jídla. Jde ale spíše o recenze staršího data. Ty novější, z letošního roku, se o dlouhém čekání zmiňují mnohem častěji.

KFC už pracuje na nápravě

S dotazy ohledně dlouhé čekací doby na výdej objednávek jsme se obrátili přímo na KFC. Zajímali jsme se, zda vedení řetězce o problémech ví a jaká případně chystá opatření, aby se situace zlepšila.

Podle Ivany Dlouhé Makalové, ředitelky KFC pro Česko a Rakousko, je pro vedení řetězce spokojenost zákazníků prioritou: „Chápeme, že delší doba čekání může být nepříjemná, zvláště v rušných časech o víkendech, kdy je provoz na dálničních tazích značný. Postupně rozšiřujeme počet samoobslužných kiosků na restauracích, což nám umožňuje efektivněji obsloužit větší množství zákazníků.“

Konkrétně v restauraci u Devíti křížů byl prý počet samoobslužných kiosků navýšen, momentálně je však třeba vyřešit problémy s jejich připojením. „Pracujeme na odstranění technických potíží, které mohou v exponovaných hodinách způsobit výpadky, a usilujeme o co nejrychlejší nápravu, aby naši zákazníci mohli využívat všechny služby bez omezení a dostali své jídlo včas,“ uvedla ředitelka KFC pro PrahaIN.cz.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných