foto: Jiří Zemen, PrahaIN.cz/Jídlo z dovážkové platformy, ilustrační foto
Dovážkové platformy typu Wolt, Bolt Food či Dáme jídlo jsme na portálu PrahaIN.cz řešili už několikrát. Vycházeli jsme ze zkušeností čtenářů, ale i svých vlastních. Dozvěděli jsme se například, že kurýři nejsou někdy úplně spolehliví, ale společnosti trable kompenzují. Nyní publikujeme další zkušenost, která kritizuje restaurace, ale společnost opět chválí.
Čtenář nám popsal své zkušenosti s reklamací na platformě Wolt.
Ještě předtím ale pochválil možnost takzvaného Wolt+. Jedná se o měsíční předplatné, kdy vám budou vybrané restaurace dovážet jídlo zdarma. A ačkoli se jedná o „vybrané“, tak pravdou je, že nabídka se vztahuje na drtivou většinu podniků.
Zaplatíte 109 korun měsíčně. A to je vše. Cenu za dopravu už neřešíte.
Psali jsme
V Praze je mnoho podniků, které prosperují a jen tak bez ohlášení je zde téměř nemožné si sednout. Důkazem je například pivnice U Zlatého tygra,…
Čtenář ale redakci sdělil, že není tak úplně spokojen se servisem od restaurací, které kurýry Wolt využívají. Podle něj velmi často chybí některé položky z objednávky.
Prý téměř u každé druhé objednávky.
„Je to jak kdy. Často to je třeba jenom něco malého, například omáčka, v horším případě hranolky. Horší je to, když chybí hlavní položka ze seznamu, to se stává nejčastěji u fast foodů, hlavně mekáč,“ říká.
Nejhorší zkušenost - McDonald's
Podle něj zažil nejhorší zkušenost při objednávce z McDonalds, kdy si tříčlenná parta objednávala z tohoto fast foodu. „Měli jsme tři menu a ještě nějaký další věci k tomu. Burger přišel jeden, hranolky taky jedny, ale důležitý, že přišlo asi pět omáček,“ kroutil hlavou.
Ovšem v tu chvíli obrátil a začal rozvozovou společnost chválit: „Vždy to ale vyřeší a se vším vyjdou vstříc. Když se teda vrátím k tomu, že nám z toho Mekáče a objednávky asi za 800 přivezli jídlo asi za tři stovky, jestli vůbec, tak vyřešený to bylo celkem rychle, vlastně jako vždy. Wolt vrátil dokonce částku v hodnotě celé objednávky jako omluvu, takže se dá říct, že jsme na tom vydělali,“ sdělil.
Psali jsme
Už v průběhu března oznámila společnost McDonald’s, že provozovny v Rusku budou uzavřeny. Restaurační řetězec se tím přidal k desítkám až stovkám…
Zákaznická podpora na jedničku
Na Woltu totiž funguje zákaznická podpora, která podobné věci řeší.
„Ale jak něco chybí, musíte to hned vyfotit, chtějí to nafocené,“ podotýká.
Podle něj byla vždy komunikace se zákaznickou podporou rychlá a bezproblémová. Pracovník později nabídne, jestli chce zákazník chybějící položku dovézt znovu, či vrátit peníze. A to buď rovnou na účet, či v takzvaných kreditech, které může použít na další objednávky.
„V případě jakéhokoliv pochybení se vždy snažíme chybu napravit, přičemž konkrétní forma řešení záleží na druhu reklamace. Na všechny dotazy na supportcentru přitom reagujeme většinou do několika vteřin,“ sdělila serveru PrahaIN.cz marketingová manažerka Woltu Jana Jarošová.
A její slova nám vlastně čtenář potvrdil.
Psali jsme
Je až s podivem, že o tak závažných věcech číšník Martin S. hovoří. Sice nechce zveřejnit tvář, ale s tím, co prožil, se chlubí rád.…
Vše jde za restaurací
Nás ale především zajímalo, jak Wolt navrácení peněz při tak vysokém počtu reklamací řeší, tedy jestli nějaké procento z částky vyplácí ze svého.
„Za přípravu objednávky je odpovědná restaurace, u níž zákazník jídlo objednává. Když se vyskytne reklamace směrem k ní, řešíme ji rovněž prostřednictvím podpory – se zachováním příjemného partnerského servisu a rychlé domluvy, jako je to se zákazníky. Pro zákazníka pak zajišťujeme znovudoručení správného jídla, či kompenzaci,“ sdělila redakci Jarošová.
„Obecně u zákazníků, kteří využili služeb našeho supportu, sledujeme vysokou návratnost. Potvrzuje se tedy, že pozitivní zkušenost s naší zákaznickou podporou je jedním z důvodů, proč se k využívání služeb Woltu rádi vracejí,“ dodala Jarošová.
Kolik reklamací ale proběhlo, to prý zjistit nelze:
„Zkoušeli jsme konkrétní data sehnat, ale nešlo oddělit, kolik ze zpráv bylo negativních a týkalo se reklamací, takže by to nebylo moc vypovídající,“ odpověděl Jan Skalník z Woltu.