foto: Archiv redakce PrahaIN.cz/Veronika Blažková
KOMENTÁŘ Jak ukázkově mrhat penězi? Tento „kurz“ vám zdarma nabídne současné vedení Prahy, které za poslední tři roky investovalo do cyklodopravy 1,037 miliardy korun. Výsledkem je, že kolo používá něco kolem jednoho procenta obyvatel metropole.
Aby toho nebyl dost, současná vládní koalice – Praha sobě, Piráti a Spojené síly pro Prahu – chce cyklistům „nasypat“ dalších 245 milionů. Prý roste obliba cyklistiky! Když pominu ono zdrcující jedno procento obliby, musím se pozastavit na tímto pseudoargumentem. Hřibova partička rozsekala pražskou dopravu tak, že neustálé dopravní zácpy nutí Pražany k zoufalým kouskům. Jedním z nich je vytáhnutí bicyklu po dědečkovi ze sklepa a – s dvěma deodoranty v kapse – stoické šlapání do práce.
Prozření Jirky Pospíšila
Jak se nám tak blíží komunální volby (23. a 24. září), někteří členové magistrátní koalice se začínají odtrhávat od svých druhů. Tak například Jiří Pospíšil (TOP 09) náhle pochopil, že neefektivita vynaložených prostředků do cyklodopravy je tak strašlivá, že by to mohlo mít časem i soudní dohru. Stále totiž platí něco, čemu se říká péče řádného hospodáře. Je to ovšem od Pospíšila taková předvolební klasika. Není prvním ani posledním, kdo přednostně opouští potápějící se loď.
Psali jsme
KOMENTÁŘ Povinný podíl žen ve vedení firem? Jistě, je to „jen“ další z celé řady nesmyslů EU, ale proč se k tomu tak ochotně – bez jakékoli…
Titanik – pardon, Praha – však ještě stále pluje svoji rozhazovačnou a naprosto nekompetentní trasu směrem k volbám, přičemž na palubě se evidentně stále tančí. Zatímco Pospíšil si už dávno v přítmí našel záchranný člun, Hřibovi Piráti a další pasažéři se evidentně stále skvěle baví. Mně i mým kolegům z pražských Svobodných – kde jsem místopředsedkyní – ale jejich pýcha a radost sama ze sebe připadá naprosto nepatřičná.
Mimochodem, v přízni Hřiba a spol. se i nadále nachází spolek AutoMat, který sice nenese žádnou politickou odpovědnost, ale který o to drzeji mluví do dopravy v Praze. Spolek s mottem „Laboratoř udržitelného urbanismu“ (no tě pic!) i letos organizuje masivní cyklistickou vyjížďku Prahou – kratochvíle se koná 5. června od 12 hodin. Slabším povahám doporučuji v tento den zůstat doma; obrázek naparujících se cyklistů v kontextu zasekané dopravy by mohl vést k hodně vyhroceným situacím.
Chyby, chyby, samé chyby
Čísly jsem tento text začala a čísly jej taky skončím. Jak jsem uvedla, jedno procento Pražanů používá jízdní kolo. Proti nim stojí pětačtyřicet procent lidí využívajících MHD, třicet tři automobil a jednadvacet procent pěších. Skoro by se chtělo říct: Kde udělali soudruzi z vedení Prahy při bezhlavé podpoře cyklistiky chybu?
Psali jsme
Když budete potřebovat na toaletu a zrovna vás zastihne nutkání v blízkosti domácnosti Jana Čižinského, problém je vyřešen. Prostě si na Honzu…
Jak říká staré rčení, chybu může udělat každý, ale opakuje ji jen hlupák. Ačkoli jsou mezi námi i tací, kteří jsou natolik samolibí, že jsou přesvědčeni o své „pravdě“ za každých okolností. Takže nezapomeňme, prosím, kdo za to všechno může: Piráti, Praha sobě a Spojené síly pro Prahu. I ten Jirka Pospíšil, který právě pádluje od Titaniku, co mu síly stačí.
Autorkou textu je Veronika Blažková.
Psali jsme
KOMENTÁŘ Má to čtyři nohy, ocas a vlhký čumák. Všechno je fajn do chvíle, než vám ten čumák, jímž před chvílí ryl v hovně jiného souputníka,…