foto: Markéta Šálková, PrahaIn.cz/Vítězslav Dobeš
KOMENTÁŘ: Není to ke kdovíjakému chlubení a Alena Schillerová na to raději ani nevzpomíná. Její PR bylo natolik nabubřelé, že si málokdo uměl představit něco obdobného. Ale vida, urodilo se. Ministra dopravy Martina Kupku už lidé začínají označovat za druhou „paní Alenku“.
Kdekoli se cokoli šustne v dopravě, je u toho Martin Kupka na příslušné fotografii – nejlépe při nějakém slavnostním otevření nebo zahájení projektu. Navíc evidentně pořád funguje sepětí mezi panem ministrem a premiérem Petrem Fialou, díky jehož přízni se Kupka stal ministrem dopravy místo původně zvažovaného Jana Skopečka. Pan ministr totiž využije jakékoli příležitosti, aby veřejnosti „prodal“ jak sebe, tak i ministerského předsedu.
Šlape jí na paty
Kupka má však v PR ještě stále určité rezervy. Například nějak masivněji nezapojuje do svých chlubivých příspěvků na sociálních sítích ty, kteří každý den v dané oblasti pracují. Zatímco paní Alenka neváhala svého času narvat korpus do těsnější kožené bundy, načež zapózovala s celníky v kuklách, pan Kupka se zatím na tento tenký led nepouští.
Psali jsme
KOMENTÁŘ: Dej českému pašíkovi kus pochybného žvance – zbaští to jako Rothschild kaviár. Tak lze v kostce přirovnat přístup výrobců potravin…
Přesto je zřejmě jen otázkou času, kdy například po rekonstrukci nějaké železniční trati hrábne do nádražního domku, odkud vytáhne na společnou fotečku dva nebo tři umaštěné nešťastníky od ajznbonu, kteří se tam při té velké slávě zašili, aby si v klidu snědli svačinu a vyzunkli jednoho lahváče. To víte, odmítnout takové pozvání od ministra lze jen těžko, zvláště když na vás nad rádoby srdečným úsměvem zírají za elegantními brýlemi oči šelmy.
Kdo maže, ten jede
Při intenzivní sebechvalné prezentaci na sociálních sítích samozřejmě již z principu vznikají různé humorné situace. Nedávno to potkalo i pana Kupku, který referoval o své účasti na jakési vesmírné konferenci v Bruselu. Vtípky na to, že pan ministr žije v jiném vesmíru, když neustále a ohnivě obhajuje amatérismus Fialovy vlády, na sebe nenechaly dlouho čekat.
Pan ministr je si zřejmě nepatřičného rozměru vlastní glorifikace na sociálních sítích dobře vědom, jelikož neváhá mazat ty příspěvky, které ho kvůli způsobu jeho PR přirovnávají právě k Aleně Schillerové. Pochvalné komentáře typu „jste nejlepší ministr dopravy“ samozřejmě zůstávají na svém místě.
Je jasné, že z takového PR se docela špatně vystupuje. Pan Kupka i paní Schillerová by si měli vzít příklad z PR ansámblu bývalého premiéra Andreje Babiše. Jeho markeťáci svou práci opravdu umějí. Úspěšně prezentovat věčně vzteklého a přezíravého autokrata jako vyklidněného všelidového kandidáta na Hrad, k tomu už je třeba skutečný kumšt.