Po spalovacích motorech zakažme sopky, USA a Čínu. Vypouštějí emise ve velkém

01. 03. 202308:17
Po spalovacích motorech zakažme sopky, USA a Čínu. Vypouštějí emise ve velkém
foto: Markéta Šálková, PrahaIn.cz/Vítězslav Dobeš

KOMENTÁŘ: Zakažme sopky. Vypouštějí zplodiny. Totéž udělejme s Čínou, USA, Ruskem a Indií. Taky produkují emise. A když nějaký šílenec sundá z oblohy letadlo, dejme mu řád – jde přece o boj proti uhlíkové stopě, nikoli o terorismus.

Pokud se podaří uskutečnit všechny báječné nápady z ústředí Evropské unie, Evropa se posune do podoby skanzenu, který bude plný dobra, ekologie – a služeb, nikoli výroby. Turisté z celého světa budou navštěvovat starý kontinent, který překonal sám sebe. Žádný průmysl, žádné vytváření hodnot. Evropa jako jeden obří volnočasový park. Všichni občané budou mít zaručený stejný příjem, ze kterého si nebudou moct nijak vyskakovat, ale který jim zajistí, že nepojdou hlady. Na hranicích Unie turisté z ošklivých zemí vystoupí ze zlých emisních letadel a přestoupí do skvělých elektromobilů, které je rozvezou do jednotlivých destinací. Tam budou o jejich blaho pečovat noví Evropané. Skutečně je to jen fantasmagorie?

Nějaké problémy?

Kritici zákazu spalovacích motorů se na internetu oprávněně čílí a s oblibou modelují různé situace po roce 2035, který má být v lebensraumu definitivním předělem ke světu bez výfukových zplodin. Například sanitka jede k pacientovi, přičemž jí náhle dojde proud. Pacient s takovým infarktem myokardu má smůlu. Ostatně může si za to sám – neměl pořád uplácet řezníka Krkovičku, aby mu nad rámec povoleného přídělu poskytoval laboratorně vyrobenou flákotu, čímž si postupně zanesl tepny do podoby betonem ucpané trubky.

Člověk by se tomu snad mohl i zasmát, kdyby si neuvědomil konsekvence – jak se například prakticky zajistí, aby obrovské kvantum elektromobilů mělo pořád dostatek stabilní elektřiny? Přece nikdo nemůže věřit tomu, že místo klasických benzinek postavíme jejich elektrické nástupkyně a elektřinu do nich budeme jen tak lehounce vyrábět a pravidelně dodávat v požadovaném množství. Ty větrníky to fakt všechno neutáhnou.

Ještě si připomeňme i otázku baterií do elektromobilů. Jak to bude s jejich recyklací po ukončení životnosti? A není varováním před bezbřehou preferencí elektrických aut rovněž znepokojující fakt, že ojetá vozidla z tohoto ranku mají mnohem horší kvalitu než klasické automobily?

Zdá se však, že praktické otázky nejsou pro evropské byrokraty důležité. Klíčové je správné ideové ukotvení – ono se to přece nějak udělá a zařídí. Zanícené působení aktivistů válcuje zdravý rozum.

V tomto kontextu snad už ani nepřekvapí zpráva, že skupina rakouských dětí nedávno podala ústavní žalobu na svou vládu; děcka od 5(!) do 16 let se domnívají, že tamní vláda je laxní k otázkám ochrany klimatu, čímž prý ohrožuje budoucnost mladých. Kam jsme to dospěli?

Tajná mise

Bývalý šéf Škody Vratislav Kulhánek se nedávno nechal veřejně slyšet, že výrobci automobilů – navzdory agitkám z Bruselu – stále vyvíjejí, a i nadále budou vyvíjet v neoficiální rovině spalovací motory. Jejich kvalita je totiž čím dál lepší a emise čím dál nižší. Zazněla i klíčová věta: Emise redukujme, co to jde, ale nezkoušejme si namluvit, že je můžeme zcela eliminovat.

Kulhánkovo tvrzení muselo jistě do běla rozpálit všechny zelené fanatiky a jejich spřízněnce z řad novinářů. Starý praktik si prostě dovolil moc! Buď je jeho tvrzení dezinformace jako vyšitá nebo – což má mnohem horší rozměr – jde o ilegální činnost hraničící s organizovaným zločinem. Jediným řešením je všechnu tu pakáž sebrat; ve věznicích už promluví, kdo je do spiknutí zapleten!

Až se jednou Evropská unie kvůli sociálnímu inženýrství rozpadne (a to se určitě stane, protože strunu nelze napínat donekonečna), můžeme pak výrobce spalovacích motorů odškodnit jako příslušníky průmyslového odboje. Je ale téměř jisté, že strůjci sociálních zhůvěřilostí se ani tehdy alespoň trošku nezastydí za to, do jakého komiksu Evropany po dlouhá léta vedli.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných