„8 procent na ČSFD? Lidé hodnotili ještě před prvním promítáním,“ říká režisér snímku s influencery

15. 08. 202320:29
„8 procent na ČSFD? Lidé hodnotili ještě před prvním promítáním,“ říká režisér snímku s influencery
foto: Donart Film, se svolením /Anna Šulcová a režisér Jeremy Tichý ve filmu Cool Girl!

ROZHOVOR: „Čekali jsme, že to tak dopadne. Od samého začátku. Ne tím, že bychom tipovali, že uděláme nejhorší film, ale tím, že tam dáme tři velké influencerky, které spousta lidí nemá ráda,“ řekl serveru PrahaIN.cz režisér filmu Cool Girl!, který má v současné době na Československé filmové databázi (ČSFD) jedno z nejhorších hodnoceních vůbec. Jeremy Tichý také nastínil svoje plány do budoucna.

Snímek Cool Girl! vlétl do kin 25. května. Děj se točí okolo tří mladých dívek, které se přihlásí do taneční soutěže a je na motivy stejnojmenné knihy Leny Valenové.

Hlavními aktérkami jsou influencerky Anna Šulcová, Dominique Alagia a Kristal Shine.

Návštěvnost v kinech byla kolem 32 tisíc.

Nicméně snímek dopadl velmi tristně na ČSFD. K druhému srpnovému týdnu zde má Cool Girl! hodnocení pouhých 8 procent. Hodnotilo skoro 500 lidí. Snímek se tak umístil jako 37. nejhorší film ČSFD.

I na tohle jsme se teprve devětadvacetiletého režiséra, producenta, ale i herce Jeremyho Tichého ptali.

Film Cool Girl! vstoupil osmého května na Netflix. Jak hodnotíte tržby a návštěvnost v kinech?

Nikdy jsme dopředu nechtěli tipovat návštěvnost a další věci. Protože pokud vím, tak v Česku nikdy takový projekt nevznikl, takže se to dalo těžko odhadovat. Také všichni distributoři, se kterými jsme bavili, to těžko odhadovali.

Nemohu říct, že bychom byli extra spokojení, ale ani extra naštvaní. Myslím, že je to tak nějak v horizontu, kde to ten potenciál mělo. Bohužel dnes už ta návštěvnost v kinech není taková jako dřív a do toho jsme vychytali ty nejslunečnější dny, kdy se moc nechodilo ani na ty hollywoodské filmy... Ale to není výmluva. Celkově si ale myslím, že to vlastně není na prvotinu s influencerkami špatný výsledek.

Řešili jste nástup i na jiné streamovací platformy? Nebo jen Netflix.

Jednali jsme ještě s někým jiným, respektive teď jednáme v zahraničí. Se zahraničními televizemi skrz zahraniční distributory. Ale je to trochu na déle. Netflix pro nás byl nejen zajímavou volbou, ale i jejich přístup a všechno nám hrozně sedělo. Chtěli jsme navázat přímou spolupráci bez distributora hned na začátku, aby to fungovalo i dál.

Je uvedení na streamovací platformy pro filmaře z hlediska financí zásadní? Konkrétní být nemusíte.

Je to zásadní podle tržeb z kin. Záleží, jak se filmu zrovna daří v kině, jestli dokáže naplnit sály, pak je film výdělečný. Pro nás nechci říct, že by to byla úplně zásadní věc, ale věc, co nám dost pomůže a pomohla. I do budoucna.

Už se dostaneme k hodnocení snímku. Mezi kritiky v různých médiích to nebylo růžové. Především pak na Československé filmové databázi má Cool Girl! hodnocení jen osm procent a řadí se mezi nejhůře hodnocené české filmy všech dob.

Čekali jsme, že to tak dopadne. Od samého začátku. Ne tím, že bychom tipovali, že uděláme nejhorší film, ale tím, že tam dáme tři velké influencerky, které spousta lidí nemá ráda. Čekali jsme, že se na to lidé tak trochu sesypou. První den, ještě pár hodin než to bylo nasazené v prvních kinech, tak na ČSFD už lítala hodnocení odpad!, takže jsme věděli, že je to marný boj. Přeci jenom cílová skupina toho filmu jsou mladé holky, které na ČSFD ani nechodí. Nadšení jsme z toho nebyli, ale dalo se to asi čekat. Na druhou stranu, mohli jsme být i úplně nejhorší film, to se jim nepovedlo, shodit to úplně.

Jeremy Tichý. Zdroj: Archiv režiséra, se svolením 

A pro tu cílovou skupinu myslíte, že se to zdařilo?

Chodili jsme na předpremiéry, kde tam byla ta úplně nejvěrnější cílovka. Ty děti z toho byly nadšený. Momenty, kdy se během promítaní měly smát, smály se. Tleskaly, fandily holkám, což nám přišlo hrozně fajn, protože tohle se spíš děje na amerických projekcích, že je nějaká scéna a lidé v sále začnou skandovat. To bylo příjemné. Myslím, že pro tu cílovku je to tak akorát. A také vlastně, to nám říkali na Netflixu i v zahraničních distribucích, že když se na to podívají, je to film pro mladé holky, je to o tomhle, je to jasné. Pětadvacetiletý kluk, když se na to podívá, tak pravděpodobně neřekne: „To je úžasný, to je můj nejoblíbenější film“. Pro ty, co to bylo určené, tak to účel splnilo.

Od filmu se dostanu k vám. Můžete odtajnit nějaké projekty, na kterých pracujete?

Máme víc projektů, které jsou v různých fázích vývoje. Možná bychom už tenhle rok jeden z nich mohli uveřejnit. Teď je ale asi ještě brzy, abych říkal něco víc. Spousta věcí se může změnit. Děláme na dalších věcech, které jsou mně i dalšímu producentovi Robertovi Cejnarovi bližší. Máme větší srdcovky, které bychom chtěli točit.

A co je vám bližší?

Teď vyvíjíme takovou akční komedii do amerického stylu. Ta by nakonec nejspíš byla v angličtině. Co se týče herectví, trochu lovíme v zámoří. To by nás určitě bavilo. Řešíme to i se zahraničními distributory, ale pořád je to ve fázi, kdy potřebujeme ulovit velkou hvězdu a poté je to na pozitivní cestě.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných