foto: Adéla Houbová, PrahaIN.cz/Účastníci StarDance 2024
MEDIÁLNÍ HODNOCENÍ: Po náhlé zdravotní indispozici odešel ze soutěže StarDance …když hvězdy tančí spisovatel Patrik Hartl. Kolo osudu tak do hry vrátilo zpěvačku Lucii Vondráčkovou.
A při pohledu na finální čtyřku by se dalo říci, že ženy jasně vedou. Tři ku jedné. PrahaIN.cz sice od první chvíle favorizuje Oskara Hese, který to nakonec zřejmě celé vyhraje, přesto je to zajímavé. Proti mladému herci stojí Martina Ptáčková, zmíněná Lucie Vondráčková a v neposlední řadě Marta Dancingerová.
Sobotní semifinále nabídlo celou plejádu tanců: rumbu, tango, waltz, sambu, slowfox a paso doble. Laiky ovšem zajímaly docela jiné aspekty než propnutá kolena a rovná záda. Bonmoty Marka Ebena, kostýmy, choreografie, šmrnc a grácie jednoznačně nejsledovanější zábavní relace podzimu.
Protože se show věnujeme od prvopočátku, můžeme určitě s klidným srdcem konstatovat, že až na první díl šlapalo všechno jako po drátku. A současně musíme upozornit, jak tvrdý je svět šoubyznysu. Kdo si dnes vzpomene na Ondřeje Rumla nebo Jiří Ježka, že? Oba přitom nechali svou stopu. Ruml jistou noblesou, Ježek pílí, vynikající fyzickou připraveností, a především svou touhou hodit za hlavu handicap. Vítěz letních paralympijských her z roku 2004 v řeckých Athénách je zkrátka borec.
Jediné, na co si pořád nemůžeme zvyknout, je absence Zdeňka Chlopčíka. Porota ve složení Richard Genzer, Tatiana Drexler a Jan Tománek není špatná, ale pořád nám přijde velice přátelská. Někdy až zbytečně. Kritika je okamžitě provázena konejšením a chlácholením, div, že se především Jan Tománek ještě neomluví. Typický alibismus přitom vůbec není na místě. Konkrétně Tománek se tanci věnuje přes třicet let a pokud řekne, že bylo něco špatně, měla by za takovým konstatováním následovat tečka. Možná vykřičník. Ovšem určitě ne slova jako omlouvám se, promiňte. Richard Genzer je bavič, to je jasné a Tatiana Drexler se pohybuje někde mezi nimi.
Jde však o jediný aspekt, který nám pije krev. Jinak je všechno zvládnuté na jedničku, což plyne nejen z obřího rozpočtu, který ČT na StarDance má, ale i z početného štábu, v němž figurují desítky lidí.
Smálo se a tančilo
S ubývajícím počtem soutěžních dvojic, ovšem při stejně dlouhém přenosu, se logicky protahují vstupy, rozhovory i doprovodný program. V sobotu to bylo patrné hned prvních dvacet minut, které z velké části patřily loučení Patrika Hartla a Terezy Pruckové. Mluvili oba a mluvili dlouze. Následoval sestřih významnějších momentů zmíněné dvojice a na ně navazoval příběh Lucie Vondráčkové. Lépe řečeno jejího návratu. Zpěvačka vzala vše s pokorou, klidem a rozvahou. Opakujeme, že je vidět, jak zkušená televizní tvář je.
Nejvtipnější částí semifinálového večera se však stala, jak už to bývá, náhoda. Oskar Hes dotančil a dostal prostor zavzpomínat na Michaela Jacksona. Přiznal, že jako malý viděl legendární song Billie Jean asi osmsetkrát. „Dělal jsem si to před…,“ snažil se Hes osvěžit paměť. Na uvedenou, ač nedořečenou větu ihned reagoval nejen Marek Eben, ale také Hesova matka a publikum. Trapas byl na světě a moderátor pokračoval. „Ještě něco si z toho pamatuješ? Já jenom, jestli bychom něco málo mohli vidět,“ pokračoval s dovětkem: „Ale nevím, jestli se do toho mám ještě pouštět,“ uzavřel za hlasitého smíchu. A poděkoval „za moc hezký rozhovor“.
Následně Jan Tománek zhodnotil především kroky v rumbě, kterou Hes a Bartuněk Hrstková předvedli. Zmínil, že má v Brně taneční klub, ve kterém i trénovaní sportovci mají s těmito kreacemi, s těmito náročnými kroky problém.
Potom nastoupil Richard Genzer, jehož momentální improvizace odbourala nejen zbylé dva porotce a hosty ve studiu, ale především Marka Ebena. Smál se tak nahlas, že kvůli citlivému mikrofonu musel zakrýt ústa. Genzer přitom použil jediné souvětí: „Honza má klub v Brně, já mám klub v Praze a mám taky problém s chůzí, hlavně když jdu z toho klubu ven...“ Co následovalo, asi netřeba dále rozvádět.
Svým humorem, jimž proslul v Tele Tele, ale především v Partičce, vrátil StarDance tam, kam patří. Do vod zábavy a odpočinku, alespoň pro diváky.
Všechny tance byly náročné, soutěžící narovinu přiznávali únavu i touhu pokračovat. Vysoké bodové hodnocení pak napovědělo, že drezúra v tělocvičně nepřišla vniveč.