Není to dobré, ale věříme, říká šéf největšího knižního domu v zemi

26. 10. 202209:45
Není to dobré, ale věříme, říká šéf největšího knižního domu v zemi
foto: Euromedia se svolením pro PrahaIN.cz/Antonín Kočí, ředitel nakladatelství Euromedia Group

Letos se koná už dvanáctý ročník Knihománie. Jde o jednu z největších akcí na podporu knižního průmyslu v Česku. Věhlasná, ale i menší nakladatelství se pravidelně přidávají, aby potenciálním čtenářům nabídla to nejlepší.

Právě díky Knihománii jsme měli možnost hovořit s ředitelem nakladatelství Euromedia Group Antonínem Kočím. Jde o kolos, pod nímž najdete nejen ODEON, ale také IKAR, Universum, Listen nebo Kalibr. Obrat firmy byl v roce 2018 přes 1,6 miliardy korun.

Nyní je situace o poznání složitější.

„Prodej knih v letošním roce trochu kopíruje trendy v posledních dvou „covidových“ letech – tedy, letos je zatím o něco méně úspěšných titulů, které dosáhly na hranici 10 tisíc prodaných výtisků, což považujeme za bestseller. Tentokrát se na o něco menším zájmu o knihy podepisuje vysoká inflace, válka na Ukrajině a energetická krize,“ přibližuje situaci na trhu knih Kočí.

Naději ovšem neztrácí.

„V každém případě věříme, že předvánoční čas přesvědčí čtenáře k tomu, aby přece jen do knihkupectví přišli a vybrali si ze široké nabídky hezké dárky pro své blízké. Jsme přesvědčeni, že se nám podařilo připravit spoustu zajímavých nových knih. Mnohé se objevují právě v katalogu Knihománie,“ doplnil.

Ta letošní nabídne celkem třicet novinek, potrvá do konce listopadu a po celou tuto dobu získají zákazníci v kamenných knihkupectvích k vybraným titulům navíc dárek – Knihu křížovek pro dobrou náladu a u vybraných knihkupců navíc ještě poukázku v hodnotě 50 korun na další nákup.

Do letošního ročníku se kromě řady brandů Euromedia Group připojují už tradičně Čtyřlístek, Host, Jota nebo metropolitní Práh.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných