Není to dobré, ale věříme, říká šéf největšího knižního domu v zemi
foto: Euromedia se svolením pro PrahaIN.cz/Antonín Kočí, ředitel nakladatelství Euromedia Group
Letos se koná už dvanáctý ročník Knihománie. Jde o jednu z největších akcí na podporu knižního průmyslu v Česku. Věhlasná, ale i menší nakladatelství se pravidelně přidávají, aby potenciálním čtenářům nabídla to nejlepší.
Právě díky Knihománii jsme měli možnost hovořit s ředitelem nakladatelství Euromedia Group Antonínem Kočím. Jde o kolos, pod nímž najdete nejen ODEON, ale také IKAR, Universum, Listen nebo Kalibr. Obrat firmy byl v roce 2018 přes 1,6 miliardy korun.
Nyní je situace o poznání složitější.
„Prodej knih v letošním roce trochu kopíruje trendy v posledních dvou „covidových“ letech – tedy, letos je zatím o něco méně úspěšných titulů, které dosáhly na hranici 10 tisíc prodaných výtisků, což považujeme za bestseller. Tentokrát se na o něco menším zájmu o knihy podepisuje vysoká inflace, válka na Ukrajině a energetická krize,“ přibližuje situaci na trhu knih Kočí.
Naději ovšem neztrácí.
Psali jsme
PrahaIN.cz po čase představuje další tituly, které by neměly uniknout vaší pozornosti a které rozhodně nelze považovat za mainstream. Jedná…
„V každém případě věříme, že předvánoční čas přesvědčí čtenáře k tomu, aby přece jen do knihkupectví přišli a vybrali si ze široké nabídky hezké dárky pro své blízké. Jsme přesvědčeni, že se nám podařilo připravit spoustu zajímavých nových knih. Mnohé se objevují právě v katalogu Knihománie,“ doplnil.
Ta letošní nabídne celkem třicet novinek, potrvá do konce listopadu a po celou tuto dobu získají zákazníci v kamenných knihkupectvích k vybraným titulům navíc dárek – Knihu křížovek pro dobrou náladu a u vybraných knihkupců navíc ještě poukázku v hodnotě 50 korun na další nákup.
Do letošního ročníku se kromě řady brandů Euromedia Group připojují už tradičně Čtyřlístek, Host, Jota nebo metropolitní Práh.
Tagy
Speciály