Streamovací platformy objevily Martina „Řezníka“ Pohla

29. 06. 202312:08
Streamovací platformy objevily Martina „Řezníka“ Pohla
foto: Jiří Zemen, PrahaIN.cz/Zástupci filmu Párty Hárder: Summer Massacre

ROZHOVOR: Film Martyho Pohla Párty Hárder: Summer Massacre byl první snímek režiséra, který se dostal do celostátní distribuce kin. Díky streamovacím platformám se však záběr diváctva ještě rozrostl.

V kinech snímek Párty Hárder rekordy nebořil. Dorazilo na něj něco přes šedesát tisíc lidí. Vše se změnilo s nástupem na Netflix a další streamovací platformy.

To potvrzuje i režisér Marty Pohl.

„Je pravda, že si to získalo opravdu různorodou fanouškovskou základnu. Například nedávno jsem se při nákupu rakviček v cukrárně fotil se servisákem zmrzlinářských strojů. Chlapík přes čtyřicet, do kterého bych na první pohled neřekl, že by ho to mohlo oslovit. Film není limitován věkem, ale specifickým smyslem pro humor,“ říká režisér.

Streamovací služby využívá dnes téměř každý.

To je důvodem tak širokého zásahu filmu, který byl do kin uveden minulé léto. Marty Pohl je z rozšíření nadšený a říká, že je to nejlepší, co se filmu mohlo stát.

„Přestože to není film pro střední proud, tak věřím, že se to díky tomu dostane ke spoustě lidí, kteří to ocení. A ke kterým by se to jinak nedostalo. A taky to připravilo půdu pro další snímek,“ podotýká.

Jak první díl Párty Hárd, který je volně dostupný na Youtube, tak i pokračování bylo umístěno na Netflix souběžně. Oba filmy se držely na předních příčkách sledovanosti mezi českými diváky.

„Dvojka byla na prvním místě asi týden, jednička tam někde balancovala kolem pátého až šestého místa. Potom se to tam ještě chvíli drželo. Myslím, že mít celý týden nejsledovanější film na českém Netflixu, je dost dobré.“

Umístění na Netflix bylo Pohlovo přání. Na Párty Hárder měl tříměsíční exkluzivitu. „Teď už je to i na Voyo, AppleTV, O2TV a Starmaxu. Brzo i na Blu-Ray, jsou momentálně ve výrobě,“ podotýká Pohl.

Podle něj si streamovací platforma kupuje licenci bez ohledu na budoucí sledovanost.

„Čím jsi známější tvůrce, nebo pokud máš opravdu vysoké tržby v kinech, tím dostaneš víc. Já jsem v podstatě začínající filmař, takže pro mě ta pozice nebyla kdovíjak dobrá. Některé filmy vznikají přímo pro streamovací služby, ale pokud jde film do kin, tak si nemyslím, že by ti zaplatili víc, než kolik se vydělalo v kině. Oni vycházejí z nějakého tržního odhadu. Jinak ale streamovací platforma kupuje licenci za jednorázovou sumu bez ohledu na to, kolik lidí si to u nich pak pustí,“ vysvětluje.

Kult?

„Musí to být film, který tě něčím osloví víc než ostatní filmy. Až tak, že si na něj vzpomeneš i po letech. Může to být tím, že přinese něco nového, obsahuje zapamatovatelné hlášky nebo se celkově vymyká ostatní kinematografii. Ideální je, když splňuje vše zmíněné. Je to film, u kterého cítíš, že vznikal s láskou a autoři a štáb tím žili a dali do toho vše. Rozhodně to nebude komerční snímek,“ popsal Pohl.

A jeho vlastní kultovní výběr?

„Braindead, Natural Born Killers, filmy Kevina Smithe, Lynch. Z českých třeba Spalovač mrtvol, Kladivo na čarodějnice, z komedií Vrať se do hrobu, Dědictví aneb Kurvahošigutntág,“ uzavřel.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných