foto: PrahaIN.cz/Ústřední motiv Hry na oliheň 3
Jihokorejský seriál Squid Game měl premiéru v roce 2021 a rázem se stal globálním fenoménem na streamovací platformě Netflix. Mnoho recenzentů v této souvislosti dokonce hovoří o vůbec nejpopulárnějším seriálu všech dob.
Silné emoce však výrazně ochladilo pokračování. Druhá řada odstartovala v roce 2024, ale postrádala silné téma. Vzbudila spíše rozpaky a otázky, proč je konec tak moc nedotažený.
Tvůrci, zejména pak režisér Hwang Tong-hjok, slíbili grandiózní finále.
Třetí řada byla odvysílána v červnu letošního roku a diváci prozatím nešetří chválou. Že má Hra na oliheň silnou fanouškovskou základnu i v České republice, dokázal pátek.
PrahaIN.cz si na Vltavě všimla dvou obřích soch. Nebyli jsme jediní, kteří se na několik minut zastavili a pozorovali, co se to na řece chystá. Na velkém pontonu, který jistilo plavidlo Vodní záchranné služby, jak bylo uvedeno na lodi, připravovalo několik lidí dvě sochy. O co přesně šlo, jsme v tu dobu ovšem nevěděli. Dvě zhruba deset metrů vysoké figury byly zahaleny do černé plachty.
Na místě se pohybovalo asi deset osob, které připravovaly dílo k odhalení.
Rouška tajemství byla stržena během několika hodin. I tehdy se ovšem řada turistů rozpačitě ohlížela, co vlastně sledují. Před nimi se totiž tyčily postavy asijské dívky a chlapce. Typické postavičky, jaké jsou známé z komiksů manga, na sebe upřeně hledí a drží provaz. Ten symbolizuje nejen nevinnou dětskou hru, ale i jednu z překážek třetího pokračování Hry na oliheň.
Kombinace dětinskosti a smrti je pro seriál typická.
Obě figurky se navíc staly ústředním motivem plakátů k nejnovější řadě Squid Game.
Naše redakce prohledala komunitní weby po celé Evropě, Asii i Americe. Nikde jsme podobně silné promo neviděli. Netflix se prozatím k dotazům naší redakce nevyjádřil. Je však jasné, že nejen fanoušky tato instalace zasáhla. Prakticky každý člověk, který se v pátek odpoledne procházel u Vltavy, obrovské výtvory chválil.