foto: Adéla Houbová, PrahaIN.cz/Všechny páry StarDance XIII
MEDIÁLNÍ HODNOCENÍ PrahaIN.cz sleduje taneční televizní show StarDance …když hvězdy tančí od prvního dílu v pořadí třinácté řady. Protože se nechceme stavět do role porotců, odborníků, zaměřujeme se zejména na detaily a pocit, jaký v nás zanechali nejen moderátoři Marek Eben a Tereza Kostková, ale především jednotliví soutěžící.
V minulém týdnu vypadl poměrně překvapivě zpěvák Ondřej Ruml. Napsali jsme, že byl příliš hodný a nebudil emoce, což je hnací motor každého vysílání. Vyřazení určitě nečekal.
V rekapitulaci ještě připomeneme, že první večer se tančil jive, tango a waltz, v druhém pokračování to soutěžící rozjeli na valčík, sambu a jive a protentokrát si režie vybrala světové hity ze 70. let. Svižné tempo proto určily rumba, cha-cha a valčík.
Sedmdesátá léta ovšem zazněla už jednou. Zmíněný Ondřej Ruml tančil na hit Heleny Vondráčkové s názvem Přejdi Jordán, který napsal vynikající textař Zdeněk Borovec. Píseň prvně zazněla v roce 1968. Symbolické, že? Každý filmový fanoušek si určitě pamatuje Čas sluhů Ireny Pavláskové, kde se v jedné scéně po boku Jitky Asterové a Karla Rodena na pár vteřin objevuje Petr Kellner. Muž, na jehož práci by se nikdy nemělo zapomenout, ač to v poslední době vypadá přesně opačně. V této scéně je slyšet právě skladba Přejdi Jordán.
Než se pustíme do jednotlivých párů, připomeňme, že naše hodnocení se bude týkat výrazu, dialogů a celkového působení na diváky. Určitě nehodláme hodnotit postoj, kroky, rytmiku, výraz, na to si netroufáme. Na ten zbytek však ano.
Už od prvních minut je jasné, že mediálně zdatné tváře nemají s kamerami problém, působí uvolněně a svěže. Sem patří bezesporu Lucie Vondráčková, Jana Paulová nebo Oskar Hes. Trochu nervózně naopak působí Marta Dancingerová, Filip Blažek a Jiří Ježek. U posledně jmenovaného to chápeme, u zbytku spíše ne.
Bodování
Martina Ptáčková, Dominik Vodička: Oba působili velmi přirozeně, uvolněně a svěže. Zejména šestinásobná mistryně světa v kickboxu prokázala vynikající dechový fond. Nefuněla, což je nešvar řady osobností, které nemají fyzičku a snaží se Marku Ebenovi odpovídat prakticky po slabikách. Choreografie sice působila poněkud podivně, ale celkově jsme byli nadšení z toho, jak sportovkyně zvládla tanec cha-cha. Škoda jen, že víc nevyužila nohy, které má opravdu namakané, že by je mohl závidět i Roberto Carlos. Dáváme 6/10.
Jana Paulová, Robin Ondráček: Anomálie na parketu. Herečka nejenže vypadala skvěle, ale hýbala se úplně zvolna, ladně. Působila hrozně mile. Všimli jsme si, že měla modré šaty, ty značí svobodomyslnost, a přesto se držela rytmu. Tentokrát ji v publiku doprovázel manžel Milan Svoboda, jazzman a dirigent. U Paulové se snoubila elegance a klid. Dáváme 9/10.
Lucie Vondráčková, Lukáš Bartuněk: Rumba v podání věčně mladé zpěvačky, to bylo jako předtančení od profíků. Vondráčková se takto hýbe desítky let, je to na ní vidět. Postava jak z partesu, žádné vrásky, vyrýsované svaly. Měla navíc pozoruhodný hippie kostým, ve kterém vypadala jako kdysi v pořadu Marmeláda. „To co, to co, to, co já mám ráda,“ pokud si dobře vzpomínáme. Sice závěrem hovořila poněkud filozoficky o pomíjivosti času, což by se spíše hodilo do Klubu Netopýr, ale jinak fajn. Dáváme 8/10.
Filip Blažek, Adriana Mašková: Matěj z Nesmrtelné tety je vlastně reprezentant drtivé většiny českých mužů. Drobná nadváha, rock a pivo v krvi. Alespoň na nás tak působí od prvního dílu nové série. Oproti premiéře se ovšem výrazně uvolnil, ačkoli téměř nepromluvil, protože funěl a otíral si pot. Zpočátku působil vyloženě nervózně a nedůtklivě, teď už je více ve svém živlu. Jak u Lucie Vondráčkové, tak v tomto případě zazněla kritika z úst Tatiany Drexler. Bylo vidět, že se soutěžících dotkla. Což je naprosto v pořádku. Je to soutěž, nikoli Televarieté. Dáváme 5/10.
Patrik Hartl, Tereza Prucková: Valčík v podání spisovatele působil o chloupek lépe než taneční kroky Filipa Blažka. Stejně jako minule, ani tentokrát autor románů Prvok, Šampón, Tečka a Karel či Gazely nepustil svou partnerku ke slovu. Dozvěděli jsme se ovšem, že byl jako dítě mimo, proto neměl kamarády. A dále, že je se svou ženou tři dekády. Porota nekritizovala. My dáváme 6/10.
Jiří Ježek, Lenka Nora Návorková: Sportovec vypadá fantasticky, působí fantasticky, tančí fantasticky, nefuní. Navíc je viditelně pokorný. Nejde nic vytknout. Lidská ozdoba pořadu. Dáváme 9/10.
Ta Thuy Dung, Jakub Mazůch: Vizuálně nejpovedenější show v režii kytarových riffů AC/DC (Highway to Hell), ale především tanečníka Mazůcha. Jeho hbité nohy a rovná záda jsou skutečně prvotřídní, na něm je hodně vidět, jak si dává záležet na každé maličkosti. Scéna blížící se americkému fotbalu navíc připomněla zítřejší Sunday Night Football. Ačkoli opět došlo k hlasité kritice Tatiany Drexler, my dáváme za celkový projev 8/10.
Marta Dancingerová, Martin Prágr: Tuto dvojici považujeme za černého koně soutěže. Dancingerová tak jako posledně prokázala svůj kumšt, sílu v nohách i chuť se učit. Měla příjemnou barvu šatů a vyzařovala zvláštní energii. Jenom tedy nám k tanci neseděla skladba Imagine Johna Lennona. Pro nás výkon a projev večera: 10/10.
Oskar Hes, Kateřina Bartuněk Hrstková: Protipól Filipa Blažka. Ladilo to jako staré stradivárky. Hes na nás ovšem nijak emočně nepůsobí. 6,5/10.
Třetí večer, v němž vypadnul Jiří Ježek, kompletně táhnul Marek Eben. Byl vtipný a pohotový. Tereza Kostková se příliš neprojevila. Nejvíce oceňujeme, že se začalo kritizovat po vzoru Zdeňka Chlopčíka. To je koření všeho. Sice bylo těch negativních poznámek málo, ale s přibývajícím časem jich bude víc a víc.