Adam Scheinherr (Praha sobě): Nejmodernější technologie na Barrandovském mostě

22. 07. 202206:43
Adam Scheinherr (Praha sobě): Nejmodernější technologie na Barrandovském mostě
foto: Rudolf Komár, PrahaIN.cz/Adam Scheinherr

POLITICI VLASTNÍMI SLOVY Náměstek primátora hl. m. Prahy za Praha sobě na svém Facebooku 20. července k rekonstrukci Barrandovského mostu

Rekonstrukce Barrandovského mostu je bezesporu oprava století. Tak rozsáhlá stavba vyžaduje kromě precizní přípravy také umět se přizpůsobit okolnostem. Musíme s TSK Praha během rekonstrukce pružně reagovat i na nová zjištění. Chceme most opravit co nejlépe a využít všechny moderní technologie, které nabízí 21. století. A přesně to děláme. Místo toho, abychom vyfrézovanou silnici jenom vylili 30 centimetry asfaltu, použijeme unikátní vysokohodnotný UHPC beton, který se v České republice ještě nikdy nepoužil během rekonstrukce mostu.

Před rekonstrukcí fungovala vysoká vrstva asfaltu jenom jako vyrovnávací „vata“ a Barranďáku nijak nepomáhala. Naopak skrz ni teklo do konstrukce a to byl největší kámen úrazu. Moderní beton zajistí vyšší zatížitelnost, voděodolnost i životnost o několik desítek let. Po Barrandovském mostě denně jezdí 144 000 aut a musíme využít každé příležitosti, jak jej vylepšit, aby mohl bezpečně sloužit, co nejdéle to půjde. Trochu jsme si to tím zkomplikovali, ale děláme vše pro to, abychom vše stihli v termínu. Od příštího týdne nasadíme také třetí stavební směnu, aby nedošlo k žádným průtahům.

Děkuji moc všem řidičkám a řidičům, kteří se nadále chovají zodpovědně. Díky vám se plynule jezdí. Obrovský dík patří také všem až 250 dělníkům, kteří se na mostě střídají a pracují v tomto počasí i v těchto vedrech. Myslíme na to a přizpůsobujeme tomu i systém práce – častější přestávky, více lidí na stavbě, ať se mohou kolegové střídat, a hlídáme i pitný režim. Je to potřeba, bylo tam dnes dopoledne přes 40 stupňů.

Foto: Prokop Laichter

Publikováno se souhlasem autora

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných