foto: Se svolením Adama Scheinherra/Adam Scheinherr
POLITICI VLASTNÍMI SLOVY Náměstek primátora hl. m. Prahy za Praha sobě na svém Facebooku 25. dubna k metru O
JAK BUDE VYPADAT METRO O?
Minulý týden jsme začali stavět metro D. A s rozvojem sítě metra s PRAHA SOBĚ rozhodně nekončíme. Kdepak. Praha raketově poroste. Jen v brownfieldech se staví byty pro statisíce nových obyvatel. Do Prahy se na počet lidí přistěhuje v podstatě jedna celá Ostrava. Nemluvě o dalších statisících, co do hlavního města jezdí každý den za prací.
Ulice nejsou nafukovací a další obrovský počet aut nebo třeba autobusů se do nich nevejde. Když nezačneme včas řešit radikální posílení veřejné dopravy pod zemí, pražské ulice se zahltí a Praha se zadusí. Z dopravních modelů TSK Praha víme, že hlavní město potřebuje okružní trasu metra, linku O. Dnes jsme na Radě schválili vytvoření pracovní skupiny, která připraví zadání pro studii proveditelnosti k nové trase pražského metra.
Musíme teď zjistit v rozsáhlé a důkladné studii proveditelnosti odpovědi na otázky, kudy přesně metro O povede, kde budou jednotlivé stanice, kolik jich bude, jak dlouhá budou nástupiště, jaké vlaky tam budou jezdit i kolik to bude stát. Pracovní skupina bude složená z expertů napříč obory, a to nejen na dopravu a územní rozvoj, ale také ekonomů, urbanistů, architektů, sociologů nebo sociálních geografů.
Praha musí neustále připravovat další a další infrastrukturní projekty. Nejde čekat, až se dostaví něco, tak začneme s něčím dalším. To je špatně. Nyní stíháme dostavět metro D a navázat stavbou metra O. Očekávám, že pracovní skupina dokončí zadání v září, a hotovou studii proveditelnosti budeme mít do dvou let. Pak ji začneme projektovat a projednávat. Tak už aby to bylo.
Publikováno se souhlasem autora
Psali jsme
Pro všechny příznivce netradičních zážitků připravil Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) noční jízdu metrem. Souprava odjíždí v čase 0:25…
Publikováno v rámci přehledu prohlášení i jiných mediálních výstupů jednotlivých volených zastupitelů v Praze