foto: Se svolením Adama Zábranského/Adam Zábranský
POLITICI VLASTNÍMI SLOVY Radní hl. m. Prahy pro bydlení a transparentnost za Piráty na Twitteru 31. srpna k rozhovoru Patrika Nachera pro Deník N
Nedávno jsem tu shrnoval absurdnosti, které ve svých nedávných rozhovorech prohlásil lídr SPOLU. Tak teď shrnutí toho, co jsme se dověděli od lídra hnutí ANO Patrika Nachera z jeho rozhovoru pro Deník N: - nebudeme koalovat s neomarxisty!
- programově nejblíže je nám ODS a SPOLU (nepřekvapilo) - program sice nemáme, ale bojuju za nižší náklady a to je hlavní - chci, aby lidé nemohli za parkování dostat pokutu, proto chci jednu parkovací zónu po celé Praze za pakatel; to, že pak nebude kde zaparkovat, nevadí
- současná koalice dělá nesmyslná cykloopatření, která špuntují dopravu, konkrétně třeba rozšíření tramvajového ostrůvku na Malostranské - sice jsem hlasoval pro strategické dokumenty, dle nichž má město zcela logicky upřednostňovat MHD, cyklo a pěší dopravu, ale nechci to
- příkladem nekompetentního rozhodnutí koalice je protialkoholová vyhláška, která prošla jen díky tomu, že pro ni hlasovala většina klubu ANO (pozn. Piráti pro ni nehlasovali) - s Babišem nemá pražské ANO nic společného - s dopravou nelze nic dělat před dostavbou okruhů, sorry
- nebudu odpovídat na to, jestli mi vadí, že automobilová doprava znečišťuje ovzduší Prahy, a jestli s tím budu něco dělat, protože všechno souvisí se vším
Takže zase pár poznámek:
1. Dopravní indukce je dobře popsaný fenomén. Například kdyby existovala jedna parkovací zóna po celé Praze za 1000 Kč na rok, tak by to zcela určitě vedlo k tomu, že v širším centru Prahy v podstatě nikdy nepůjde zaparkovat, protože by tam za svým cílem jezdilo mnohem více řidičů než dnes. V ulicích by přibylo aut a rezidenti by zaplakali. Bez bourání současných budov by nešlo dosáhnout toho, aby byl v širším centru Prahy dostatek parkovacích míst na to, aby uspokojil takto zvýšenou poptávku... Proto dává smysl naopak dělat menší zóny tak, aby rezidenti mohli zaparkovat blízko svého domova, a vytvořit dostatek míst pro návštěvy/řemeslníky včetně návštěvnických kreditů. A taky se snažit, aby lidé využívali prostorově efektivnější druhy dopravy, což znamená prioritizaci MHD, pěší a cyklodopravy, zcela v souladu se strategickými dokumenty města. Patrik Nacher dopravní indukci odmítá, resp. říká, že jde pouze o názor.
2. S dopravou v širším centru Prahy určitě lze něco dělat i před dostavbou okruhů. Viz zde či zde. Kdo říká opak, pouze nechce nic dělat a nevadí mu, že Pražané umírají na znečištění vzduchu a tramvaje v centru nabírají zpoždění.
3. Je absurdní říkat, že naše koalice dává cyklodopravu na první místo. Ano, vytváří se alespoň nějaká infrastruktura pro cyklodopravu v místech, kde předtím nebyla nebo byla nedostatečná, ale hlavní prioritou je očividně rozvoj MHD, viz třeba nové tramvajové tratě a metro D.
4. Nechápu, jak někdo může kritizovat rozšíření nástupních ostrůvků například na Malostranské či na Hlavním nádraží. Za mě je teda fakt super, že už se tam cestující nemusejí mačkat na metru šířky a padat do vozovky. To fakt není žádný cykloteror ani šikana řidičů aut.
5. Patrik Nacher by dle svých slov chtěl všechno zlevnit: parkování, MHD, svoz odpadu, vodné a stočné a já nevím co ještě. To by znamenalo snížení příjmů Prahy o miliardy ročně. Kde je vzít, jsme se nedověděli. Třeba u MHD by hrozilo to, co se děje v jiných městech: zlevnění kuponů a jízdenek MHD -> snížení příjmů -> omezení spojů s argumentem, že na to není dost peněz -> úbytek lidí, kteří MHD cestují (protože už není konkurenceschopná) -> snížení příjmů -> omezení obslužnosti... atd. atd. Tedy postupná likvidace MHD. To fakt nechci.
Psali jsme
ROZHOVOR (II. ČÁST) Primátor hlavního města Prahy ve velkém bilančním rozhovoru pro PrahaIN.cz. Jak se cítí po čtyřech letech ve funkci, jak…
Publikováno v rámci přehledu prohlášení i jiných mediálních výstupů jednotlivých volených zastupitelů v Praze