Adam Zábranský (Piráti): Bere peníze, ale nechodí tam

20. 08. 202222:30
Adam Zábranský (Piráti): Bere peníze, ale nechodí tam
foto: Facebook Adama Zábranského/Adam Zábranský

POLITICI VLASTNÍMI SLOVY Radní hl. m. Prahy pro bydlení a transparentnost za Piráty na svém Facebooku 19. srpna k vyjádřením lídra koalice SPOLU Bohuslava Svobody v rozhovorech pro Deník N a Hospodářské noviny

Tohle říká člověk, který chce být primátorem!

Nabízím vám souhrn toho, co jsme se dověděli od lídra ODS a koalice SPOLU v Praze Bohuslava Svobody v posledních rozhovorech na Deníku N a v Hospodářských novinách:

  • Je členem výborů v zastupitelstvu, za což bere peníze, ale nechodí na ně, protože to nepovažuje za prioritu
  • Pokud se stane primátorem, ponechá si funkci poslance; že to nejde stíhat nevadí, hlavní je, že bude moci občas promluvit u pultíku
  • Klima není potřeba tolik řešit, můžeme dělat retenční nádrže a sázet stromky a to asi tak stačí
  • Otázky na historické kroky ODS jsou podpásovka
  • Dokud se nedokončí okruh, nelze nic udělat s dopravní situací v centru Prahy
  • Všechny druhy dopravy jsou si v principu rovné, proto nebude vytvářet infrastrukturu pro kola a zakáže lidem jezdit na kole v některých úsecích, třeba na kostkách, protože by mohli spadnout
  • Exhalace z automobilové dopravy není třeba řešit, erupce na slunci způsobují daleko větší zátěž
  • Musíme stavět více bytů a zahušťovat město, ale sedmipatrový městský bytový dům na Praze 5 je věžák, který tam nepatří a má se postavit jinde

Mám k tomu pár poznámek:

  • Dopravu v centru Prahy okruh nevyřeší. Většina autodopravy v centru není generovaná lidmi, kteří chtějí jet z jednoho kraje Prahy na druhý. Říkat, že zklidňovat centrum Prahy půjde až po dostavbě okruhu, není nic jiného než alibismus: výmluva pro lidi, kteří nenabízí řešení.
  • Snižování emisí není možné odkládat na neurčito. Naše koalice přišla s klimatickým závazkem, připravuje projekty na instalaci solárních panelů na střechy, elektrifikuje hromadnou dopravu, rozšiřuje síť tramvajových tratí, připravuje projekt na vytápění z odpadních vod atd...
  • Pokud budeme vytvářet vhodné podmínky pro jízdu na kole, bude cyklodopravu využívat stále více lidí, což je prospěšné pro všechny. Bohuslav Svoboda před 10 lety výrazně podporoval rozvoj cyklodopravy a uzavření nábřeží pro auta, nevím, co se mu stalo.
  • Ta část rozhovoru s emisemi z automobilů je asi největší bizár. Proboha, jak může někdo tvrdit, že emise z automobilové dopravy neškodí a není potřeba to řešit? Vždyť doprava je zodpovědná za většinu znečištění ovzduší, na které ročně umírá 500 Pražanů!
  • Říkat, že se v Praze musí stavět více bytů (souhlasím) a Praha se má zahušťovat (souhlasím), a zároveň bojovat proti výstavbě normálního bytového domu (7 pater) na Praze 5 v místě, které je pro jeho výstavbu evidentně určeno, prostě nedává smysl. A říkat tomu „věžák“…

Publikováno se souhlasem autora

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných