Bývalý Babišův marketér zveřejnil „nedostupný“ rozbor Roberta Fica

21. 05. 202415:10
Bývalý Babišův marketér zveřejnil „nedostupný“ rozbor Roberta Fica
foto: Vít Hassan pro PrahaIN.cz/Robert Fico

Marek Prchal, jeden z nejznámějších politických marketérů v České republice, už několik týdnů láká na svoji novou knihu s názvem Duše národa, kde mimo jiné rozebírá i strategie některých politiků, a to včetně Roberta Fica.

Jméno slovenského premiéra se v posledních měsících hojně skloňuje, vyhrál volby na Slovensku, média o něm psala v souvislosti s volbou prezidenta, minulý týden pak tisk zaplnily informace o atentátu na jeho osobu, jeho stav je aktuálně stabilizovaný a je mimo ohrožení života, informovala na Facebooku nemocnice v Bánské Bystřici.

Marek Prchal, možná i v této souvislosti, teď zveřejnil část ze své knihy, kde se věnuje loňské kampani Smeru a Roberta Fica. „Můj profesní pohled na nejúspěšnějšího politika své doby. Můžete ho mít rádi, nebo rádi nemít, ale číst si o něm v českých médiích znamená být často pekelně mimo. Což se možná někomu líbí, jinak si to nedovedu vysvětlit,“ uvedl Marek Prchal na síti X.

Marek Prchal. Zdroj: PrahaIN.cz

Blafujte jak Beckham. A frázujte jak Fico

Podle Prchala slovenský premiér frázuje takzvaně „na pána“ a v debatách je bezkonkurenční. Připomíná, že toto vystupování pomohlo vyhrát jeho straně Smer předčasné volby Národní rady Slovenské republiky se ziskem 681.017 hlasů a 22,95 procent.

Kampaň prý přinesla naprosto špičkové postupy, které by mohli závidět i v Česku. Podle Prchala neprokázal Robert Fico ani na vteřinu neobratnost, což má být nejhorší vlastnost pro jakéhokoliv politika.

Oceňuje také, že svá videa nestříhá. Jako příklad uvádí jedno z dovolené, které bylo uveřejněno na začátku srpna. Vyjadřuje se v něm ke společnému výletu novinářky Moniky Tódové a soudkyně specializovaného trestního soudu Pamely Záleské. Hovořil o nich jako o „dvou lesbách na výletě“.

„Ohlédněme od obsahu, ať už nám přijde urážlivý, nevhodný, jakýkoliv. Sledujme formu a hereckou akci. Tohle video Fico natočil na dovolené, ostatně točil minimálně jedno video denně. Video trvá pět minut. Běžná délka Ficových videí je pět až deset minut, všechna výborně strukturovaná a vypointovaná. Frázování, práce s hlasem, se čtecím zařízením, formulace, pauzy. Pohádka,“ hodnotí ve knize Marek Prchal.

Robert Fico. Zdroj: PrahaIN.cz

Dále se zmiňuje o tom, že cokoliv Fico říká, říká pro své potencionální voliče. Jsou pro něj na prvním místě, a pokud útočí na další, třeba na politické konkurenty či média, dělá to z totožného důvodu, tedy kvůli voličům.

Podle Prchala je Robert Fico perfektní také v rozhovorech s novináři a moderátory ve formě „jeden na jednoho“. Prý dokáže zaujmout pozici de facto sympaťáka.

„Srovnejte s výkony většiny českých politiků. Ano, máme tu pár výrazných tváří. Ale kdo z nich maká tak, jako maká Fico. Dělám chytrýho, co? No, já to zažil na místě,“ píše mimo jiné Prchal ve své knize.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných