Bývalý šéf dopravního podniku Jaromír Ďuriš chce být primátorem

16. 08. 202218:25
Bývalý šéf dopravního podniku Jaromír Ďuriš chce být primátorem
foto: Praha bez chaosu/Lídrem hnutí Praha bez chaosu je Jaromír Ďuriš

Praha bez chaosu je název nového politického hnutí, jehož cílem je vrátit na magistrát odbornost a zbavit Prahu právě onoho chaosu. Lídrem hnutí a kandidátem na pražského primátora je Jaroslav Ďuriš. Ten dříve působil jako generální ředitel Dopravního podniku Praha.

„Už se na to nemůžeme dívat. Současný stav řízení našeho milovaného města je velmi tristní. Všude vládne aktivismus, lajdáctví, nekompetentnost, nikdo za nic neodpovídá, a to ani v situaci, kdy náměstka primátora odvádí policie v poutech. Na magistrátu bují korupce, což se přenáší i do městských společností jako je dopravní podnik nebo Pražská plynárenská. Tento chaos musí skončit,” uvedl při zahájení kampaně lídr hnutí Jaroslav Ďuriš.

Mezi hlavními cíli si stanovují navrácení důvěry občanů ve vedení radnic městských částí a vedení magistrátu. Na 1. místě se plánují zabývat dopravou – rozvojem systému MHD, přípravou a realizací klíčových dopravních staveb, nutných pro zklidnění dopravy ve městě. Řešit chtějí i parkování.

Situace s dopravou je podle jeho slov katastrofální. „Nejhorší podle mě je, že poslední vedení města, které mělo zájem o strategický a systematický rozvoj dopravy v Praze, skončilo v roce 2010. Potom byla odstavena ODS a nastoupila TOP 09 a nové směry,“ říká.

„Jsme odhodláni bojovat s energetickou chudobou. Budeme reagovat na dopady energetické krize tak, aby veškerá tíha nepadala na peněženku občana. Využijeme všech dostupných možností, které lidem uleví,“ vyjmenovává Ďuriš s tím, že řešit chtějí také bezpečnost a sociální podporu.

„Prostě budeme pomáhat lidem v nouzi,“ dodává Ďuriš.

Hnutí představilo také kandidáta na starostu Prahy 10 Bohumila Zoufalíka, který post šéfa desáté pražské městské části již v minulosti dlouhé roky vykonával. Dalším kandidátem na starostu, tentokrát Prahy 13 je Pavel Jaroš.

„V poslední době vyrostlo na Praze 13 několik bytových a kancelářských komplexů. Bydlet je třeba, ale je nutné se starat i o výstavbu toho, čemu se říká občanská vybavenost. Nemohou se stále jen stavět nové kancelářské budovy a případně i nové bytové domy, ale je nutné budovat i nové školy a školky, zdravotnická zařízení a další. O tom všem je nutné zodpovědně jednat a vyžaduje to i spolupráci s vedením a zastupitelstvem Prahy. V poslední době tíží naší městskou část i problematika bezpečnosti. To znamená, že budeme požadovat více městských strážníků v ulicích a lepší bezpečnost pro obyvatele naší městské části i celé Prahy,“ říká ke své kandidatuře Jaroš.

„Praha 10 si teď prožila čtyři těžké roky, ve kterých se zdražovaly nájmy, zvyšovaly daně, rušily se sociální a zdravotní služby. Praha 10 se k lidem otočila zády, ale nebránilo jí to, aby se zadlužila 500 miliony korun, které bude splácet dalších 20 let. Praha 10 je v chaosu a my to hodláme napravit,” říká Zoufalík.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných