foto: Jakub Mračno, PrahaIN.cz/Jaroslav Ďuriš je lídrem a primátorským kandidátem hnutí Praha bez chaosu.
Jaroslav Ďuriš je kandidátem na pražského primátora za hnutí Prahu bez Chaosu, pracoval 30 let v pražském dopravním podniku, kde se z provozních pozic dostal až do funkce generálního ředitele a předsedy představenstva. V rozhovoru v XTV u Luboše Xavery Veselého hovořil o tom, jak by Prahu řídil on, pokud by byl ve volbách úspěšný.
Jako bývalý generální ředitel dopravního podniku se nejprve vyjádřil k heslu dalšího nového volebního uskupení Motoristé sobě, kteří chtějí metro zdarma. „Je to úplný nesmysl,“ zmínil s tím, že jen roční tržby z MHD jsou přibližně 4 miliardy korun. „Takže jde minimálně o miliardu, která vypadne a kterou bychom pak museli řešit. Nic na tom neušetříte a vůbec by to nebylo k ničemu dobré,“ dodal.
Největší chaos byl podle něj vidět zhruba před rokem, když se Praha totálně rozkopala. „Uzavírek bylo daleko více, než bylo nezbytně nutné. A co bylo horší, začaly se rozkopávat i objízdné trasy. To, jak Prahu řídí, jak já říkám, novodobí svazáci, tak je vidět, že tomu vůbec nerozumějí,“ myslí si Ďuriš.
Následně zmínit fakt, že Praha měla několik primátorů, kteří byli lékaři. Pan doktor Bém, pan doktor Svoboda, nyní je to pan doktor Hřib.
Lékaři v čele Prahy. My ale potřebujeme odborníky
„Nikdo z nás by si nedovolil zpochybnit jejich medicínské vzdělání, nikdo jim do toho nemluví, ale doprava je stejně vysokoškolský obor jako medicína. A všichni jmenovaní do dopravy mluví, jako kdyby tomu rozuměli, ale já zodpovědně říkám, že to tak není,” zdůrazňuje Jaroslav Ďuriš.
Kdy se prý ale věci v Praze naposledy hýbaly, bylo za Pavla Béma. „Ale ani Pavel Bém nebyl odborník na dopravu. Ale těm odborníkům naslouchal, a to se vyplatilo,“ míní.
Psali jsme
ROZHOVOR Bohumil Zoufalík kandiduje v letošních volbách na post starosty Prahy 10 v barvách Prahy bez chaosu. Ve vedení Prahy 10 prožil 20 let,…
Kauza Dozimetr, která vypukla v dopravním podniku ho až tak moc nepřekvapila. „Za mě se tyhle věci neděly, bojoval jsem tvrdě proti klientelismu a pronikání politického vlivu do řízení dopravního podniku a myslím, že si mi to i dobře za ty tři roky dařilo,“ říká.
Úplný konec kauzy však ještě neočekává. „Můj osobní názor je, že to konec ještě není. Rozhodně bych očekával, že se ještě dozvíme nějaké informace o uskupení Praha Sobě,“ myslí si Ďuriš s tím, že Praha Sobě je v kauze namočená daleko víc, než se aktuálně tvrdí.
Pokud bude Praha bez Chaosu ve volbách úspěšná, tak si dle jeho slov dokážou představit spolupráci s každým, kdo bude mít rozumné názory. „Určitě se ale nebudeme bavit s Prahou sobě a Piráty,“ říká.
V Praze nám v zimě hrozí blackout
Další velkou kapitolou letošních voleb jsou extrémní ceny energie. „Pražská plynárenská vůči svým klientům neudělala za půl roku vůbec nic. Jediné, ale v tom negativním významu, že všem svým klientům napsala dopis, kde jim v podstatě vyhrožují, že pokud nepřejdou na nové smlouvy, tak že si mohou hledat plyn kde je napadne, a to mi přijde od firmy, která je vlastněna městem naprosto nehorázné,“ míní.
„Jasně říkáme, že veškeré městské podniky musí mít kvalifikované, odborné a zkušené vedení. Hlavní bod vychází z toho, jak funguje dopravní podnik, který poskytuje regulovanou službu, která je kvalitní, bezpečná a laciná a na zbytku se podílí město. Zlevněme plyn na cenu, která je pro klienty dostupná a ten zbytek, alespoň po nějaký čas, bude dorovnávat město,“ říká.
Sám vyzval nedávno primátora Zdeňka Hřiba k okamžitému odstoupení, požádal ho, aby Prahu svěřil odborníkům. Odpověď ale nedostal a jak sám říká, ani ji nečekal. „Je to jenom důkaz toho, že on si vůbec neuvědomuje, kam Prahu vede. Situace je vážná, opravdu nám hrozí blackouty třeba v panelácích. Každý si nakoupil přímotopy a ta síť to nemůže vydržet,“ uzavřel s obavami Ďuriš.
Celý rozhovor je možné shlédnout zde.
Psali jsme
Vláda žene zemi do záhuby a primátor nemá koule na to se postavit za své občany. S krizí nic nedělá, zatímco se fotí na sociální sítě. To…