foto: Facebook Filipa Málka/Filip Málek
POLITICI VLASTNÍMI SLOVY: Místostarosta Prahy 3 za Praha sobě na svém Facebooku 29. listopadu ke školství na Praze 3.
Dnes je to přesně rok, co jsem se ujal na radnici gesce školství a volného času dětí a mládeže. Co hlavního se nám za tu dobu povedlo?
Protože mi leží na srdci kvalita vzdělávání našich dětí a za kvalitu jednotlivých škol jsou odpovědní hlavně ředitelé, připravili jsme nově systém jejich každoročního hodnocení. Ten je pomocí stanovených cílů pozitivně motivuje, aby své školy neustále zlepšovali a drželi se trendů moderního vzdělávání.
Zároveň jsme připravili systém hodnocení funkčního období ředitelů, kterým musí projít všichni ti, kteří chtějí po šestiletém období pokračovat.
Abychom ředitele a učitele podpořili v jejich náročném povolání, zavedli jsme nově supervize. Ty pomáhají ve vzájemné podpoře, porozumění, inspiraci a sdílení postupů v obtížných situacích.
Pro zlepšení komunikace mezi rodiči a školou zavádíme nově i mediace. Učitelé a ředitelé si díky tomu můžou osvojit základní mediační techniky. V případech náročnějších konfliktů budou mít školy k dispozici i zkušené mediátory. Tuto iniciativu plánujeme rozšířit o vrstevnickou mediaci, kdy žáci 8. a 9. tříd budou schopni při konfliktech poskytovat mediační podporu svým spolužákům.
Taky máme zájem o to, aby hlas mladých lidí byl slyšet, aby děti z našich škol měly možnost se realizovat, přinášet nové myšlenky, učit se základy demokracie, diskutovat a umět naslouchat i lidem s odlišnými názory. Ve spolupráci s DDM Ulita jsme proto nově založili Parlament dětí a mládeže Praha 3.
Na podzim jsme také obnovili participativní rozpočty na školách. Z nich vyšlo, že si žáci nejvíce přejí na svých školách prostory, kde budou moci trávit volný čas a kde se budou cítit dobře.
Publikováno v rámci přehledu prohlášení i jiných mediálních výstupů jednotlivých volených zastupitelů v Praze