Jaroslav Němec (Piráti): Železniční most pod Vyšehradem se dá opravit
foto: Facebook Jaroslava Němce/Jaroslav Němec
POLITICI VLASTNÍMI SLOVY: Zastupitel Prahy 2 za Piráty na svém Facebooku 1. března k železničnímu mostu pod Vyšehradem.
Příhradový silniční most přes kolejiště nádraží v Praze-Vršovicích mezi ulicemi Moskevskou a Bohdaleckou. Tento pozoruhodný ocelový nýtovaný most byl postaven roku 1913 podle vlastního projektu strojírenskou firmou bratří Prášilů. Délka 78 metrů, šířka 13 metrů (vozovka 8,5 metru), viz zde.
Od 19. dubna do 26. listopadu 2005 proběhla náročná rekonstrukce stavby, jejíž náklady dosáhly 75 milionů korun.
Psali jsme
Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) obdržel od kolokvia odborníků zprávu k železničnímu mostu přes Vltavu mezi pražským Podskalím a Smíchovem.…
Celkově bylo nutno vyměnit kolem 130 tun ocelových částí, při opravě se použilo přibližně 20 000 nových nýtů. Nové prvky mostu byly vyrobeny jako přesné repliky.
Aneb když se chce, všechno jde. TSK kromě mostu ve Vršovicích provedla jako správce městských komunikací v letech 2018-2019 kompletní opravu lávek na Železničním mostě pod Vyšehradem včetně zcela nového nýtování. Viz zde.
Vlastnictví kulturní památky znamená nemalé finanční břímě a samozřejmě i speciální péči s tím spojenou. Smyslem památkové ochrany je povinnost komplexní péče, tak, aby byla zachována kulturní podstata památek pro budoucí generace.
Železniční most pod Vyšehradem se dá opravit a Správa železnic jako státní organizace spravující majetek České republiky by měla zákony dodržovat. Kdo jiný než stát a jeho organizace, by měl jít v památkové péči příkladem?
Publikováno v rámci přehledu prohlášení i jiných mediálních výstupů jednotlivých volených zastupitelů v Praze
Tagy
Speciály