Marek Doležal (TOP 09): Četl jsem asi jiný rozhovor než kritici Svobody

24. 05. 202222:30
Marek Doležal (TOP 09): Četl jsem asi jiný rozhovor než kritici Svobody
foto: Se svolením Marka Doležala/Marek Doležal

POLITICI VLASTNÍMI SLOVY 2. místostarosta Městské části Praha 9 za TOP 09 na svém Facebooku 23. května k rozhovoru Bohuslava Svobody pro Seznam Zprávy

Rozhovor Bohuslava Svobody pro Lucii Stuchlíkovou na serveru Seznam Zprávy vyvolal docela pozdvižení (viz zde).

Zaznamenal jsem kritiku toho, že Bohuslav Svoboda v rozhovoru nezmiňuje MHD jako jednu z priorit a že „stará dobrá ODS“ zase upřednostňuje auta na úkor všeho ostatního.

Asi jsem četl jiný rozhovor než tito kritici. Pan docent Svoboda zcela jasně deklaruje, že podporuje všechny druhy dopravy, nemá nic proti cyklistické dopravě, MHD ani chodcům, preferuje však, aby veškerá opatření byla prováděna s rozmyslem, bezpečně a hlavně s dlouhodobou koncepcí.

Ohledně okruhu poznamenává, že jeho dokončení musí být pro Prahu jasnou prioritou, o tom, že by dokončený okruh pražské dopravě ulevil více než metro D jsem ostatně také přesvědčen. To ovšem neznamená, že bychom stavbu metra linky D považovali za zbytečnou, nebo se na ní dokonce měli vykašlat, ostatně je stavba už zahájena, tak se v podstatě není o čem bavit.

Déčko je potřebné a zejména pro jih města naprosto zásadní dopravní stavbou. Dokončení okruhů však pro novou pražskou „vládu“ musí být minimálně stejně důležité. Blanka II - vnitřní část okruhu, jež v Pelc-Tyrolce naváže na Blanku I a povede přes Balabenku, pod Třešňovkou na Jarov směrem ke Spojovací a přes Štěrboholskou radiálu se napojí na Jižní spojku se sice za současného vedení města nejprve celkem rozjela, ale teď projekt tak trochu spí.

To však nesmíme dopustit, bez něj a vnějšího okruhu se totiž aut v přeplněném historickém centru nezbavíme. Ohledně vnějšího (Pražského) okruhu pak Svoboda dokonce tvrdí, že je třeba jej dokončit za každou cenu, je to sice přesně ten typ výroku, kterého se média rády chytí, ale v zásadě má pan docent pravdu.

Je nutné si uvědomit, že čas v délce roků, nebo dokonce desetiletí ztracený bědováním a snažením vyjednat nejnižší cenu, je v důsledku nejméně ekonomické řešení, protože veškeré náklady se v mezidobí astronomicky navýší, nemluvě o ztrátách plynoucích z toho, že město nemá dokončenou základní infrastrukturu, byť jsou tyto jen obtížně vyčíslitelné.

Chápu tedy „kontroverzní“ výroky docenta Svobody tak, že zamýšlí především zintenzivnit práci na vnitřním okruhu, který je plně v kompetenci města a ohledně vnějšího okruhu v maximální možné míře podpořit spolupráci se státem.

Věřím tomu, že SPOLU po podzimních volbách ukážeme, že se doprava v Praze dá řešit odpovědně, s rozumem a hlavně pro všechny!

Publikováno se souhlasem autora

Publikováno se souhlasem autora

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných