foto: Se svolením Marka Doležala/Marek Doležal
POLITICI VLASTNÍMI SLOVY 2. místostarosta Městské části Praha 9 za TOP 09 na svém Facebooku 12. května ke stažení Strakonické do jednoho pruhu
Říct, že stažení Strakonické do jednoho pruhu neohrozí plynulost dopravy je za A) bezbřehý optimismus, nebo za B) strach narovinu přiznat, jak to při zahájené rekonstrukci bude v Praze vypadat, pak je tady ještě možnost, že se novináři serveru Seznamzpravy.cz zmýlili a své otázky namísto Adamu Scheinherrovi adresovali Rudovi z Ostravy.
V sobotu to vypukne, tak se pojďme podívat, jak se magistrát na rekonstrukci Barrandovského mostu vlastně připravil.
V první řadě je třeba vzít v úvahu, že Barrandovský most má pro Prahu zásadní význam. Jedná se o nejvytíženější dopravní stavbu v České republice, jež denně obslouží zhruba 150 tis. vozidel. Pokud má tedy dojít k jeho rekonstrukci, musí tomu odpovídat i opravdu důkladná příprava. Zde však vidím značné rezervy.
O nutných opravách Barrandovského mostu se v Praze diskutuje již řadu let. Nicméně, intenzivně se na její přípravě začalo pracovat v roce 2018. Od roku 2020 pak známe konkrétní podobu projektu a jeho rozpočet. Současné vedení tak mělo přinejmenším čtyři roky na to, aby zajistilo, že rekonstrukce bude Pražany zatěžovat v co nejmenší míře.
V ideálním případě by rekonstrukce mostu proběhla samozřejmě až po dokončení městského okruhu. Chápu, že s okruhem je to v Praze komplikované, město ale mohlo více zapracovat také právě na rozšíření Strakonické, případně vybudování dodatečné rampy pro přímé propojení Strakonické a Jižní spojky, jak ostatně navrhovala Dopravně inženýrská studie ČVUT z roku 2018, či vybudování Radlické radiály. Za čtyři roky se toho prostě dalo stihnout poměrně hodně.
Podobné výhrady mám i k tomu, jakým způsobem město projekt komunikovalo s odborníky, a především městskými částmi. Představené návrhy objízdných tras a jejich zachycení v příslušných mapkách působí spíše chaoticky a ani další dopravní opatření nejsou jasně popsány. Bez toho však rekonstrukci kvalitně připravit nelze. Pokud mají projekty tohoto typu proběhnout v únosných mezích, je koordinace objízdných tras a obecná informovanost naprostý základ.
Vzhledem k provedené přípravě a rozsahu zamýšlených prací je však nyní zřejmé, že se budeme muset obrnit značnou trpělivostí. Počítat musíme s častými dopravními kolonami po celé Praze, a to i když bude most z části průjezdný.
Publikováno se souhlasem autora
Psali jsme
V pondělí 16. května 2022 se na plno rozjedou práce na Barrandovském mostě. Technická správa komunikací (TSK) zahájí rozsáhlou rekonstrukcí…
Publikováno v rámci přehledu prohlášení i jiných mediálních výstupů jednotlivých volených zastupitelů v Praze