Martin Jedlička (TOP 09): Ošklivé záplaty ve vozovce. Proč?

21. 03. 202507:34
Martin Jedlička (TOP 09): Ošklivé záplaty ve vozovce. Proč?
foto: Facebook Martina Jedličky/Martin Jedlička

POLITICI VLASTNÍMI SLOVY: Zastupitel Prahy 8 za TOP 09 na svém Facebooku 17. března k záplatování vozovky.

Dostal jsem zajímavý dotaz, proč Praha prostřednictvím TSK Praha takhle ošklivě záplatuje vozovky. Je to samozřejmě estetický zločin, o tom není sporu. Ale má to vysvětlení.

Obvykle se takhle provizorně záplatuje, když se očekává v budoucnu větší oprava a nemá smysl investovat víc, než je nezbytně nutné, když se bude v dohledné době dělat nový povrch - ale současně je potřeba díry opravit, aby byla vozovka aspoň sjízdná.

Samozřejmě ideální situace je, když se opraví celý povrch vozovky, nebo se alespoň záplatuje velkoplošně s rovnými spárami, aby povrch vydržel pokud možno co nejdéle. To taky od TSK požadujeme vždy, když je to možné.

V některých případech jsou ale provizorní záplaty odůvodněné a ekonomičtější.

Důvodů může být několik, zde cituji z odpovědi TSK:

  • plánované rekonstrukce inženýrských sítí
  • koordinace s pracemi jiných investorů v ulici: v některých případech je nutné sladit stavební práce s jinými subjekty, například s dodavateli energií, telekomunikačními společnostmi či správci dalších sítí.
  • dopravní koordinace: provádění rozsáhlejších oprav může vyžadovat dopravní omezení, jejichž koordinace s ohledem na plynulost dopravy v dané oblasti si žádá určitý čas.
  • nevyjasněné majetkové vztahy: v některých případech může dojít ke zdržení oprav z důvodu nevyjasněných majetkoprávních vztahů k pozemkům či komunikacím.
  • průtahy ve stavebním řízení: i samotné stavební řízení může v některých případech trvat déle, než se očekávalo, zejména pokud dochází k opakovanému odvolávání občanů nebo spolků do vydaného stavebního povolení atd.

Z výše uvedených důvodů se v některých případech přistupuje k provizorním opravám, které zajistí alespoň základní funkčnost komunikace a bezpečnost provozu, než budou vyřešeny všechny okolnosti a bude možné provést kompletní a trvalou opravu.

Konkrétně v tomto případě se jedná o ulici Ke Kouli. Podívejme se na to, proč zrovna tady přistoupila TSK k provizorním záplatám. Znovu cituji TSK:

V dané lokalitě, včetně ulice Ke Kouli, je v blízké budoucnosti plánována rozsáhlá rekonstrukce inženýrských sítí. Konkrétně se jedná o:

Rok 2025: Pokládka nové optické trasy

Roky 2026 a 2027: Kompletní rekonstrukce vodovodních řadů

Tyto plánované práce by při provedení trvalé opravy povrchu ulice vedly k jeho opětovnému poškození. Z tohoto důvodu se v současné době provádějí pouze nezbytné provizorní opravy, které zajišťují alespoň základní údržbu komunikace a udržují komunikaci sjízdnou.

Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) plánuje kompletní rekonstrukci povrchu vozovky, chodníků a komunikační zeleně po dokončení všech plánovaných prací na inženýrských sítích. Tímto způsobem se zajistí, že oprava bude trvalá a nebude narušena dalšími stavebními zásahy jiných investorů.

Publikováno v rámci přehledu prohlášení i jiných mediálních výstupů jednotlivých volených zastupitelů v Praze

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných