Matěj Michalk Žaloudek (Zelení): ODS neargumentuje pomocí dat, ale apely na svobodu

04. 02. 202219:30
Matěj Michalk Žaloudek (Zelení): ODS neargumentuje pomocí dat, ale apely na svobodu
foto: Se svolením Matěje Michalk Žaloudka/Matěj Michalk Žaloudek

POLITICI VLASTNÍMI SLOVY Zastupitel Prahy 3 za Zelené na svém Facebooku 3. února ke komentáři architekta Petera Bednára o dopravních plánech ODS Praha

„Strana, která by slíbila za desítky miliard postavit třeba tisíce městských bytů, by byla nejspíš označena za nekoncepční populisty. Pokud však slíbí miliardy veřejných peněz na dotované parkování, možná vyhraje volby. (…)

Místo zvyšování kvality života obyvatelům Prahy se tak sliby soustředí pouze na iluzorní komfort lidí, kteří v Praze ani nežijí.” (viz zde)

Architekt Peter Bednár rozebírá na součástky dopravní plány ODS Praha a každé slovo sedí jak p*del na hrnec, každá věta ponižuje ‚občanské‘ demokraty ještě víc. Je zbytečné čekat, že mu bude kdokoliv schopný oponovat, protože to by bylo poprvé, co ODS argumentuje pomocí dat, ne abstraktními apely na ‚svobodu‘ nebo dehonestací politického oponenta.

„Tento plán by tedy stál něco mezi 17 miliardami u povrchové varianty a vtipně fantastickými 170 miliardami v případě P+R v garážích. Zatímco se celostátní koalice snaží najít 100 miliard úspor, pražská ODS ví, co s nimi.“

Připomnělo mi to, jak Daniel Prokop před parlamentními volbami rozebral fiskální program Spolu, názorně ukázal, v čem je absolutně nerealistický a v čem Spolu ve svých slibech manipuluje. Věcné odpovědi se nedočkal a nebylo to potřeba, Spolu stejně vyhrálo. Bude to v Praze stejné?

Jedna pasáž je pro nás na Žižkově vysoce aktuální:

„Nejlepší cesta k lepšímu parkování je stavba čtvrtí s menším počtem parkovacích stání, s hustotou osídlení podobnou těm v centru, s klasickými ulicemi a spoustou cílů, které umožní pohodlné cesty i bez auta.”

Přesně o to se právě teď snažíme. Chceme v brownfieldu nákladového nádraží stavět. Chceme v něm stavět hustě (navzdory tomu, že to není populární). Chceme tam ale postavit spoustu veřejné vybavenosti, chceme aby realizace tramvaje předběhla realizaci většiny domů a chceme srazit počet parkovacích míst na možné minimum. Právě proto, že jsme Zelení a děláme politiku zodpovědnou, ne populistickou a manipulativní.

Publikováno se souhlasem autora

Publikováno se souhlasem autora

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných