Matěj Michalk Žaloudek (Zelení): Peníze, nevkus a oprsklost pomáhají uspět?
foto: Se svolením Matěje Michalk Žaloudka/Matěj Michalk Žaloudek
POLITICI VLASTNÍMI SLOVY Zastupitel Prahy 3 za Zelené na svém Facebooku 2. září k volební reklamě
Musím se přiznat, netušil jsem ještě nedávno, že vyhláška regulující reklamu na fasádách a v zeleni, neplatí pro politickou reklamu. Nenapadlo mě to, proč by proboha taková výjimka měla existovat? Vždyť je to úplně zvrácený signál veřejnosti: my můžeme, vy ne.
Před 4 roky ještě byla praxe levných sololitových „berousků“ na sloupech (jak to mimochodem známe i z Německa nebo Rakouska), které si zalevno nakoupily všechny strany, tu možnost ale magistrátní koalice zrušila.
Zároveň se ale ponechala tahle výjimka a tím vznikla ale nejhorší možná varianta. Předvolební vizuální smog zůstal, ale účastní se ho jen populistické a bohaté pravicové strany, kterým je nějakej vizuální smog šumák, a na velký nosiče mají peníze. Strany, co mají tradičně dobrý vztahy s billboardovou lobby i s developery a násobky peněz na kampaň než třeba my.
Jen na Praze 3 mají plachtu přes dům, ve kterém bydlí lidé (!) nejen tady ti národovci, ale o kus dál i ODS. ANO má samozřejmě spoustu billboardů „za Venhody bude líp“ a kolegové z TOP/STAN postavili obří reklamní kostky s heslem „veřejný prostor je náš společný domov“ skoro do každýho parku, kterej našli. Očekávám, že během září se to ještě zhorší.
Obavám se, že si tímhle současná magistrátní koalice podřezala větev sama pod sebou. Peníze, nevkus a oprsklost pomáhají uspět ve volbách víc než dřív.
Psali jsme
Zelení z Prahy 3 zahájili volební kampaň pro podzimní komunální volby. Volebním lídrem bude Ondřej Rut, jenž nyní působí ve funkci místostarosty…
Publikováno v rámci přehledu prohlášení i jiných mediálních výstupů jednotlivých volených zastupitelů v Praze
Tagy
Speciály