foto: Facebook Matěje Michalk Žaloudka/Matěj Michalk Žaloudek
POLITICI VLASTNÍMI SLOVY Zastupitel Prahy 3 za Zelené na svém Facebooku 4. října k nové podobě Seifertovy ulice
Koncepční studie Seifertova je dobrá laboratoř toho, kde jsou limity toho, co jako Zelení na komunální úrovni dokážeme prosadit.
Přesně kvůli těmhle projektům jsme chtěli (a chceme) mít dopravu v gesci. Víme dobře, jaké ulice si představujeme, známe předpisy i limity pražský dopravní džungle a poslední 4 roky jsme mohli na spoustě podobných projektů hlídat šířku každýho chodníku, délku každýho přechodu a prosazovat stromy všude, kde to šlo. Výsledky budou leckdy až za iks let a nikdo možná nebude vědět, že je to naše práce, ale stejně nám to za to stojí.
Spolupráce s Institutem plánování a rozvoje Prahy - IPR na těchhle projektech je dobrá a je obrovská změna paradigmatu, že tyhle komplexní změny hlavních ulic kreslí architektonické kanceláře, ne dopraváci (jako to bohužel bylo u Koněvky nebo jako je to u Želivskýho). Nevím, zda se tahle změna uvažování stala už za Hudečka nebo až za Stropnickýho, ale je výmluvný, že se od toho roku 2014 nebo kdy začaly vznikat ty první koncepční studie, stále žádná v Praze, pokud vím, nerealizovala. U nás je nejblíž realizaci Vinohradská: snad kolem stovky nových stromů a možnost přecházet u Flory bez přelézání zábradlí možná už za dva až tři (?) roky.
Psali jsme
Rada hlavního města na svém zasedání schválila novou podobu žižkovské Seifertovy ulice. Zároveň získají novou tvář také přilehlá náměstí Winstona…
Schválená podoba Seifertky (v tomhle odkazu je podle mě lehce neaktuální, ale to se asi v dohledné době napraví) je kompromis, pod který se s Ondřejem Rutem 3 umíme podepsat.
Jistě, představoval bych si tam lepší podmínky pro lidi na kole a více veřejného prostoru pro lidi a zahrádky restaurací, ne tolik prostoru pro auta. (Seifertova je nejhustěji zabydlené místo v České republice s nejlepší možnou pěší dostupností veřejné vybavenosti.)
Nejmenovaní kolegové v tom zas celou dobu samozřejmě viděli naše tajné spolčení s architekty s jediným cílem, na kterém nám podle nich záleží, totiž aby se v té ulici hlavně řidiči necítili dobře.
Z toho vyplývá, že je to snad opravdu životaschopný kompromis. Do poslední chvíle jsme bojovali o každý strom (třeba aby u zastávky tramvaje měly nějaké normální rozestupy a vrhaly na čekající lidi aspoň nějaký stín) a po zdánlivě nekonečných tahanicích jsme studii schválili. Moc líp už to neumím, moc lepší to už asi - přinejlepším v tomhle desetiletí nebude. Na výsledek se těším. Pokud ho teď samozřejmě někdo celej nezboří. Ale myslím, že ne. Zas tak blbě ty volby nedopadly.
Studii schválila i Rada hlavního města Prahy, což je zásadní krok k dalšímu projektování.
Publikováno v rámci přehledu prohlášení i jiných mediálních výstupů jednotlivých volených zastupitelů v Praze