foto: Rudolf Komár pro PrahaIN.cz/Marian Jurečka
Naše redakce byla upozorněna na smlouvy Ministerstva práce a sociálních s reklamní agenturou, které jen za červen zaplatí více než milion korun za pomoc s komunikací.
První smlouva je za 604.400 korun bez DPH za přípravu komunikační strategie. Reklamní agentura Boomerang Communication se postará o podklady pro dvě televizní vystoupení, podcast a navrhne dvacet příspěvků na sociální sítě. Prvním tématem, které bude veřejnosti komunikováno, je důchodová reforma.
Podle objednávky, kterou má PrahaIN.cz k dispozici, je předpokládaná časová náročnost 320 hodin. O jaká konkrétní témata a vystoupení se bude jednat, se však z objednávky nedozvíme.
„Vzhledem k silné poptávce po zlepšení naší komunikace od občanů i od vrcholných představitelů státu včetně pana prezidenta, jsme se rozhodli najmout profesionální agenturu, aby nám pomohla odkomunikovat klíčové projekty, kterými se na MPSV zabýváme, a které navíc ovlivňují celou naši společnost. Tím prvním tématem je návrh důchodové reformy, následuje návrh komplexní reVize a zjednodušení sociálních dávek, dále postup digitalizace v našem resortu a k tomu se přidává ještě mnoho dalších subtémat, která však nejsou nepodstatná - jako například téma dětských skupin, podpora rodin a další pozitivní novinky v sociální politice,“ uvedl pro PrahaIN.cz Jakub Augusta, vedoucí oddělení mediální komunikace.
Celá práce podle jeho slov probíhá v delším období a její výstupy bude ministerstvo opakovaně a dlouhodobě používat.
Psali jsme
Marek Prchal, jeden z nejznámějších politických marketérů v České republice, už několik týdnů láká na svoji novou knihu s názvem Duše národa, kde…
Na tak specializovanou práci nemá ministerstvo kapacity
„Chceme naši komunikaci směrem k veřejnosti výrazně vylepšit, zjednodušit a zpřehlednit tak, abychom všechny občany lépe informovali o chystaných změnách, ale i novinkách, které například přispívají k výraznému zjednodušení celého systému žádostí o sociální dávky,“ vysvětluje Augusta.
Ministerstvo zmíněnou tuto poptávku považuje za oprávněnou, a protože podle jeho slov nedisponují interními kapacitami pro takto specializovanou práci, bylo nutné najmout komunikační agenturu. „Ta měla a má za úkol připravit celkovou komunikační strategii včetně její distribuce do jednotlivých kanálů, které se běžně pro komunikaci využívají, a zároveň nám pomoci s co nejrychlejší aplikací této strategie v součinnosti s našimi interními zdroji a silami.
Na zakázce se bude podílet tým lidí složený ze strategického plánovače, datového analytika, digitálního stratéga, kreativního ředitele, art directora, grafika, DTP operátora, editora, copywritera, social media content manažera a projektového koordinátora neboli account manažera. „Jedná se v základu o tým asi deseti profesionálů v komunikačním oboru,“ vysvětluje Augusta.
Psali jsme
ROZHOVOR: Výsledek voleb do Evropského parlamentu je pro KDU-ČSL výrazným volebním neúspěchem. Ztráta jednoho mandátu je politickou prohrou, která…
Televizní příprava
„Pokud jde o přípravy na TV vystoupení, zástupci ministerstva se účastní různých pořadů a diskusí a je tak třeba je v rámci jednotné strategie na tato vystoupení připravit, aby fungoval jednotný styl komunikace. To samé se týká podcastů, které připravujeme pro naše interní potřeby tak, aby všichni zaměstnanci nejen ministerstva, ale i přidružených úřadů, měli relevantní informace a chápali, jak se věci budou odvíjet v čase,“ dodal Augusta.
Konkrétní příklady ale neuvedl.
Nejde ale o jedinou smlouvu s reklamní agenturou, kterou ministerstvo v červnu uzavřelo.
Jen o několik dní déle spolu oba dva subjekty uzavřely další. Tentokrát šlo o přípravu novin na téma důchodové reformy, ty stály dalších 303.226 korun. Jejich tvorba zabere zhruba 134 hodin. A podle smlouvy půjde o „návrh, grafické zpracování, texty, fotografie, rozhovor se známou osobností, která dokáže oslovit cílovou skupinu, retuše, infografika, korektury, doprava vytisknutých novin.“
A ten stejný den, 21. června, šlo ještě o jednu objednávku. Tématem byla příprava a realizace pěti online videí na téma revize a dávek. To agentuře zabere zhruba 50 hodin a vyfakturuje si 203.300 korun bez DPH.
Ministerstvo práce a sociálních věcí jen během června vynaložilo více než milion korun na komunikaci svých témat.