foto: Hans Štembera / PrahaIN.cz/Pražský primátor Zdeněk Hřib
Starostka Prahy 2 Alexandra Udženija (ODS) si na svém Facebooku postěžovala na dopravní situaci v Praze. Z časových důvodů musela jet z Vinohrad do Vysočan autem, jenže cesta ji trvala 45 minut, čímž čas rozhodně neušetřila. Na její postesk zareagoval pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti). „Občas si fakt musím ťukat na čelo, když si pražská magistrátní opozice ODSÁNO stěžuje na to, že opravujeme silnice, mosty, lávky a chodníky,“ uvedl Hřib.
„Nedávno jsem jela na natáčení našeho společného podcastu s Jiřím Pospíšilem Dycky Praha! Jela jsem autem, byť z časových důvodů už radši využívám metro. A víte, jak dlouho mi trvala cesta z Vinohrad do Vysočan? Tři čtvrtě hodiny!“ uvedla Udženija, což je podle ní dost na hlavu, když si uvědomí, kolik lidí jezdí autem po práci třeba pro děti do školky, na kroužky, nakoupit, protože prý prostě nemůžou jinak.
Na její slova zareagoval primátor Hřib. „Občas si fakt musím ťukat na čelo, když si pražská magistrátní opozice ODSÁNO stěžuje na to, že opravujeme silnice, mosty, lávky a chodníky. Vždyť právě vy jste se raději věnovali šmelinám, takže na údržbu jste neměli čas a nechali nám 30 miliard korun dluh na opravě komunikací. My jsme to loni napravovali a do oprav investovali rekordních 2,5 miliardy korun,“ bránil se.
A o dopravě se chtěl bavit věcně a bez ideologie. Následně sdílel článek z Pražského deníku z roku 2009 s titulkem: Pražská doprava kolabuje. A konec uzavírek v nedohlednu. „Protože jak mi vysvětlíte třeba články z roku 2009, kdy jste byli ve vedení města? A to podotýkám, že tenkrát do Prahy jezdilo daleko méně aut než dnes,“ uvedl Hřib.
Odpovědi od starostky se prozatím nedočkal, svůj názor přidalo pražské vedení ODS.
„Vážený pane primátore, vážení poradci pana primátora, kteří to za něj píšete z veřejných peněz. Dobře, pojďme věcně a bez ideologie. V době, na kterou poukazujete, probíhala výstavba Blanky, nejdelšího městského tunelového komplexu v Evropě, který dostal desetitisíce automobilů tam, kam patří: pod zem. Zatímco tedy v době vlád ODS vznikaly dopravní stavby, které pomohly celé řadě městských částí (např. propojení D1 a D5), Vy se tady chlubíte investicemi za 2,5 miliardy. DO OPRAV! My nejsme ve vedení Prahy od roku 2013. Naposledy před třemi lety jste říkali, že deficit 30 miliard v dopravní infrastruktuře tady zůstal po vládě Adriany Krnáčové. Kdyby Vám tak vedení města šlo stejně dobře, jako demagogie,“ uvedlo ODS Praha.
Psali jsme
Radní Prahy 2 se dohodli na vybudování veřejně přístupného pietního místa v objektu Borůvkova sanatoria. Dohodě předcházelo jednání s vlastníkem…
Ani další „fanoušci“ ho negativními komentáři nešetřili.
„Jsem narozdíl od vás Pražák, což vy očividně nejste a z mých dennodenních zkušeností na silnicích musím říct, že takový chaos a zmatenost co se týče oprav a uzavírek za poslední cca 2 roky jsem ještě v životě nezažil. A to nejsem extra sympatizant jak vás, tak ani paní Udženiji. Chce to člověka co Prahu zná a má k ní vztah a ne vesničana, pak to dopadá, jak to dopadá,“ uvedl jeden.
„Vy ovsem opravujete a zároveň zužujete silnice kvůli cyklo pruhům, které nikdo nevyužívá a tím způsobujete dopravní kolaps. To je panečku strategie - užší silnice než v 90. letech při současném trendu a popularitě širokých SUV,“ psal další.
A nebyli jediní. „Když je to jistě záslužné, koordinace oprav by mohla být daleko lepší a klidně rozložená do více etap. Protože v kombinaci s přibývajícími světelnými křižovatkami, přechody pro chodce a cyklostezkami, které nikdo nevyužívá, to je peklo. Hlavně na rozhraní Prahy 2 a 3 mám občas pocit, že to plánuje syn pokojské a místního idiota,“ dodal další diskutující.
Psali jsme
Třetí díl autentického pražského podcastu Dycky Praha zabloudil na západní periferii. Do městské části ve třináctém obvodu, o které málokdo…