Ondřej Mirovský (Zelení): Materiál sice skončil v šuplíku, ale…

15. 09. 202222:30
Ondřej Mirovský (Zelení): Materiál sice skončil v šuplíku, ale…
foto: Facebook Ondřeje Mirovským/Ondřej Mirovský

POLITICI VLASTNÍMI SLOVY Radní Městské části Praha 7 za Zelené na svém Facebooku 13. září k Praze 7

Můj příběh s Prahou 7 - vol 2 – kolo a doprava obecně.

Začnu takovým osobním přiznáním. Mám rád své pohodlí a nikdy bych si nemyslel, že budu jezdit po městě na kole. Ale život mě vedl cestou, kde jsem kolo začal milovat.

Všechno začalo při studiích v zahraničí. Do Amsterdamu na studia jsem v roce 2005 přijel autem, v domnění, že budu za frajera. Při prvním setkání s parkovacím automatem jsem zaplatil 20 EUR za noc parkování a spolužáci z Amsterdam Bussines school se na mě koukali trochu jako na podivína. Po celý pobyt jsem pak měl auto odložené za městem, protože jsem ho vůbec nepotřeboval a všude jezdil na kole. Zjistil jsem, jak je neskutečně efektivní.

No a po návratu jsem ihned po svém zvolení do Zastupitelstva, tedy ještě z opozice, nechal zpracovat základní generel rozvoje cyklodopravy Praze 7. Materiál sice skončil v šuplíku, ale když jsem se v roce 2014 stal místostarostou pro dopravu – jako když najdeš!

A tím začala pořádná práce. Jako první věc jsme udělali cyklopruh ve Veletržní a přidali tam nové parkování pro místní. Ano, jeden pruh pro auta jsme ubrali, protože se přece otevřel tunel Blanka a dva pruhy směr nahoru jsou pod zemí. Dnes můžu s hrdostí říct, že pro cyklisty máme v Praze 7 již spojitou sít infrastruktury, takže z Hlávkova mostu až na most Barikádníků či z Trojského mostu na Libeňský můžete jet spojitým cyklopruhem. K tomu máme sít cykloobosměrek, stovky cyklostojanů a nová místa pro parkování kol, koloběžek a motorek ve vozovce.

A co z toho mají řidiči? Každé kolo na silnici je potenciálně o jedno auto míň! Jednostopá kola, mopedy atd. jsou prostorově méně náročná, a to při jízdě i parkování. Celkový počet parkovacích míst pro rezidenty se nám také podařilo navýšit. Ne že by to teda stačilo, počet aut v Praze 7 je vysoký. V dalších letech se budeme snažit maximum parkování přesunout do podzemních garáží, které budou vznikat v novostavbách (a že jich bude). Pro rezidenty tam vyjednáme pohodlné noční či nonstop parkování.

Publikováno se souhlasem autora

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných