-->

Ondřej Prokop (ANO): Kamarádíčkovské kšefty a možná korupční jednání

01. 12. 202208:31
Ondřej Prokop (ANO): Kamarádíčkovské kšefty a možná korupční jednání
foto: Jakub Mračno, PrahaIN.cz/Ondřej Prokop

POLITICI VLASTNÍMI SLOVY Člen zastupitelstva hl. m. Prahy a Prahy 11 za ANO na svém Facebooku 27. listopadu k auditu hospodaření Technické správy komunikací hl. m. Prahy

Dochází i u další městské firmy ke kamarádíčkovským kšeftům a možná korupčnímu jednání? To se konečně dozvíme. Podařilo se mi totiž prosadit hloubkový a hlavně nezávislý audit hospodaření Technické správy komunikací hl. m. Prahy. Už delší dobu ze strany TSK dochází k podivným investicím, které vyvolávají pochybnosti.

Informoval jsem o tom průběžně celé minulé 4 roky v rámci mé poctivé opoziční práce. V té době mi nezbývalo nic jiného, než jen upozorňovat média a psát na sociální sítě. To se nyní s mou pozicí v kontrolním výboru změnilo a podařilo se mi tak prosadit na zastupitelstvu zadání nezávislých auditů, které všechny mé podněty za minulé roky a řadu dalších otázek konečně objektivně posoudí. Jaké jsou za mě největší nejasnosti v hospodaření TSK za minulé volební období?

Pod dozorem Adama Scheinherra (Praha Sobě) se TSK přestěhovala z budovy, která patří Praze, do soukromého objektu OC Stromovka. TSK tak nyní posílá přes 1,5 miliónu korun měsíčně developerovi místo do pokladny města. Hlavní argument stěhování byl, že se celá městská firma sestěhuje na jedno místo. To se však nestalo a TSK je stále rozdrobená po Praze.

V roce 2019 zrušili zbourání starého Libeňského mostu a postavení nového, což mělo vyjít na 2 miliardy Kč. Místo toho rozhodli opět v režii Adama Scheinherra, že raději zrekonstruují stávající most za cenu kolem 500 milionů Kč. O dva roky později rekonstrukci podepsali, ale za cenu několikanásobně vyšší - 2,18 miliardy Kč. Jinými slovy rekonstrukce vyšla ještě dražší než stavba úplně nového mostu. A to ještě ani pořádně nezačala a dá se předpokládat, že finální cena se vyšplhá mnohem výš při podstatně horších zárukách a životnosti než mnohem levnější nový most.

V rámci TSK dochází ale i k řadě menších avšak pochybných nákupů. Například skoro 14 miliónů za nová auta bez řádného výběrového řízení nebo stovky tisíc za zimní pneumatiky či pronájem dalších vozů. Také dle mých informací bez řádných výběrových řízení.

Zvláštní výhodné obchody s úředníky. Například asistentka člena představenstva pana Hájka (ten je mimochodem vzdálený příbuzný Jana Čižinského, vůdce Prahy Sobě) má možnost si odkupovat služební automobily za podivně nízké ceny a jak na běžícím páse. Jen letos si takto pořídila již 3 automobily, a to za 56 tisíc, 48 tisíc a 43 tisíc korun. Taky byste chtěli 3 auta za ani ne 150 tisíc? Musíte dělat asistentku tomu správnému politickému nominantovi v městské firmě!

Aktuální „třešnička na dortu“ souvisí s nedávnými výpadky v pražských tunelech, které zablokovaly na několik hodin provoz v Praze. Působí to zatím jako pochybení na straně TSK, neboť to vypadá, že zodpovědní lidé zapomněli podepsat jakýsi dodatek s dodavateli, což vedlo k výpadkům.

Jsem velice rád, že se podaří tuto městskou firmu konečně prošetřit. Upozorňuji na tyto podivné machinace již dlouho a stále jsem od Rady vedené Piráty a Prahou Sobě neslyšel pořádné vysvětlení.

Věřím, že audit provedený nezávislými odbornými firmami, které nejsou napojené na žádné politiky, přinesou jasný závěr. Ať už budou pochybnosti potvrzeny nebo naopak vyvráceny, Pražané si zaslouží dlouho slibovanou transparentnost, která doposud tak nějak nepřišla.

Budu rád, když mi budete posílat další podněty, na které bychom se s kolegy v kontrolním výboru měli podívat. Zase postupně dáváme Prahu dohromady!

Publikováno v rámci přehledu prohlášení i jiných mediálních výstupů jednotlivých volených zastupitelů v Praze

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných