Pavel Dobeš (STAN): Proč jsem dosud blokoval výstavbu okolo Nákladového nádraží Žižkov
foto: Hans Štembera pro PrahaIN.cz/Pavel Dobeš
POLITICI VLASTNÍMI SLOVY: Místostarosta Prahy 3 za STAN na svém Facebooku 28. listopadu k nepravomocnému povolení na výstavbu tramvajové trati podél Nákladového nádraží Žižkov.
V červnu 2023 jsem dal slib. Veřejný slib. Se změnami územního plánu, které umožní výstavbu v brownfieldu okolo Nákladového nádraží Žižkov, nebudeme jako Praha 3 souhlasit, dokud nebude pravomocně schválené územní a stavební povolení pro první etapu nové tramvajové tratě skrz toto území (viz přiložený článek z deníku Právo). Nyní jsme se naplnění této podmínky výrazně přiblížili.
Dopravní podnik hl. m. Prahy získal zatím nepravomocné povolení na výstavbu tramvajové trati, která povede od křižovatky ulic Olšanská a Jana Želivského, podél takzvané severní nákladové (severní křídlo historické budovy NNŽ) až k ulici Habrová, tedy na Jarov. Nepravomocné povolení vydal Dopravní a energetický stavební úřad.
Teď je samozřejmě ještě potřeba vyčkat na pravomocné povolení. Věřím ale, že se tak stane a v roce 2025/2026 se začne s výstavbou.
A proč jsem tuto podmínku před rokem a půl stanovil? Proč na první pohled komplikuju rozvoj tohoto obrovského území, které už přes 20 let chátrá a já dělám posledních 6 let všechno pro to, aby se tento stav změnil?
No protože pokud zde má vzniknout nová městská čtvrť, která sem přivede víc než 15 tisíc lidí, pak musíme zajistit veškerou nezbytnou obslužnost. A to primárně městskou hromadnou dopravou. Proto chci novou tramvajovou trať. A proto také chci, aby hlavní město koupilo historickou budovu nádraží i s přilehlými pozemky. Na části z nich totiž plánovaná tramvajová trať povede. A věřím, že i splnění této podmínky jsme už hodně blízko.
A nakonec pár faktů o první etapě nové tramvajové trati:
- Bude měřit téměř 2 km.
- Nejdelší část od křižovatky Olšanská/J. Želivského bude dvoukolejná (1,338 km).
- Navazující jednokolejný úsek povede po již existujících kolejích (0,481 km).
- Trať bude zakončena úvraťovou zastávkou Sídliště Jarov (0,136 km).
- Vznikne šest nových zastávek: Nový Žižkov, Nákladová, Malešická, Nad Kapličkou, Habrová a Sídliště Jarov.
Publikováno v rámci přehledu prohlášení i jiných mediálních výstupů jednotlivých volených zastupitelů v Praze
Tagy
Speciály