foto: Vít Hassan pro PrahaIN.cz/Petr Hlaváček
POLITICI VLASTNÍMI SLOVY: Náměstek primátora hl. m. Prahy, zvolený na kandidátce STAN, na svém Facebooku 5. června k železničnímu mostu na Výtoni.
Problematice železničního mostu na Výtoni se osobně věnuji již od roku 2018. Je to velmi složité téma, které souvisí nejen s památkovou péčí, ale taky s rozvojem města jako celku.
Od začátku je záměrem Prahy realistická a smysluplná záchrana mostu, ten je koneckonců od roku 2004 kulturní památkou. Proto v případě nového mostu město podpořilo přesun historické konstrukce, která by dále sloužila Pražanům. Zároveň v každém případě máme tři zásadní požadavky, ze kterých nemůžeme slevit, protože by to znamenalo ohrožení rozvoje Prahy jako celku:
Most musí mít třetí kolej. Výtoňský most je aktuálně suverénně nejproblematičtějším místem plánované modernizace trati mezi Hlavním a Smíchovským nádražím a kapacitním hrdlem pro vlaky od Plzně a Berouna.
Musí být zajištěna adekvátní podjezdná výška na nábřeží, aby tramvajím nebyly neustále strhávány troleje, jako je to nyní.
Trváme na vzniku železniční zastávky v poloze na Výtoni, která se má stát jedním z klíčových přestupních uzlů v centru města.
Jinak popřeme všechny pravidla pro rozvoj veřejné dopravy ve městě jejichž smyslem je i zásadně zlepšit podmínky pro cestování příměstskou železnicí, protože Praha má největší problém s dojíždějícími auty.
Praha roste a potřebuje se rozvíjet. V této chvíli vyvstává ještě další významný faktor, kterým je čas. Nemůžeme si dovolit čekat dalších X let, situace začíná být kritická, tento dopravní uzel mezi Smíchovským nádražím (zanedlouho Terminál Smíchov) a Hlavním nádražím (zanedlouho ŽUP) je klíčový pro zkapacitnění dopravy. Mimo to je třeba koordinovat také veřejné investice do nové dopravní infrastruktury, jinak dojde k miliardovým ztrátám a nekončícím výlukám na tratích.
Publikováno v rámci přehledu prohlášení i jiných mediálních výstupů jednotlivých volených zastupitelů v Praze