foto: Vít Hassan pro PrahaIN.cz/Zdeněk Hřib
V pondělí večer se v pořadu zpravodajské televize CNN Prima NEWS střetl primátor hlavního města Zdeněk Hřib (Piráti) s Petrem Macinkou, který se chystá vstoupit do komunálních voleb s novým uskupením Motoristé sobě. V televizní debatě otevřeli hosté téma pražské dopravy a bylo zle.
Petr Macinka se netají tím, že Piráty a také uskupení Praha sobě považuje za své úhlavní soupeře.
Jeho projekt Motoristé sobě je navíc z programového hlediska zcela odlišný, oproti Pirátům. Macinka v jednom z rozhovorů pro ČTK uvedl, že dopravu v Praze již dále nemohou řídit lidé, kteří jezdí na kole a vyčítají řidičům, že to oni svojí jízdou autem vytvářejí zácpy.
Psali jsme
Už se toho o nich napsalo mnoho a stále nepřestávají udivovat, a to nejen řidiče, ale i dopravní experty. Řeč je o cyklopruzích, které jsou…
Rozbuškou byla magistrála
Ve studiu zpravodajské stanice CNN Prima NEWS se v pravidelném večerním pořadu 360° v pondělí střetli právě Petr Macinka (Motoristé sobě) a primátor hlavního města Zdeněk Hřib (Piráti). Jejich názorová neshoda se ukázala hlavně při otevření tématu přechodů pro chodce na severojižní magistrále.
„Proboha, proč je přechod pro chodce v místech, kde je podchod? Na magistrálu chodec nepatří a nemá tam být namalovaný přechod,“ řekl v začátku rozhovoru Petr Macinka.
„Pokud vaše vláda namaluje přechod pro chodce u Hlavního nádraží, což je absolutní zhovadilost, tak mi to budeme chtít vrátit zpátky, aby tam nebyl. Tyto vaše opatření budeme rušit,“ dodal Macinka k tématu přechodů na magistrále.
„To určitě, pokud se tam dostanete,“ odvětil stroze Macinkovi primátor Hřib.
Následně se rozhovor přesunul k tématu přechodu u Národního muzea. I v tomto případě ale nastala neřízená debata obou hostů. Macinka se v obecném pojetí snažil přesvědčit primátora Hřiba, že chodci a magistrála k sobě nepatří. Hřib ale své kroky nadále obhajoval.
V závěru se o pomyslnou tečku postaral také moderátor pořadu Michal Púr. V podobných debatách bývá zvykem, že dané téma je v závěru v určitém smyslu uzavřeno a následuje rozloučení z hosty. V tomto případě tomu ale tak nebylo. Moderátor řečníkům pouze skočil do debaty a řekl, „Já vám mockrát děkuji za rozhovor a přeji hezký večer.“
Motoristé sobě budou hájit zájmy řidičů
Jak před nedávnem informovala agentura ČTK, frakce Motoristé sobě chce oslovit voliče bojem za zájmy řidičů a automobilistů. Za stranou stojí Petr Macinka, který dlouhodobě působí v Institutu Václava Klause. Součástí uskupení jsou také lidé, věnující se motorismu a autoklubům.
Macinka za důvod vzniku nové politické strany označil „dlouhodobé nepřátelské nastavení vedení Prahy vůči řidičům a motoristům“.
„Nemáme ambice vytvářet recepty na řešení problémů školství nebo zdravotnictví, nad nimiž se dohadují ostatní politici. Jde nám výhradně o zájmy motoristů, kteří jsou vedením Prahy dlouhodobě šikanováni,“ uvedl Macinka pro ČTK.
„Záměrně se jedná o zcela nepolitický projekt. Nemáme ambice vytvářet recepty na řešení problémů školství nebo zdravotnictví, nad nimiž se dohadují ostatní politici. Jde nám výhradně o zájmy motoristů, kteří jsou vedením Prahy dlouhodobě šikanováni. Motorismus a automobilismus musí v milionové Praze konečně dostat přednost před cyklisty a zelenými aktivisty,“ prohlašuje na oficiálním webu projektu Motoristé sobě Petr Macinka.
Psali jsme
Podjezd Mánesova mostu a rozšíření cyklostezky s označením A2. To jsou dva hlavní projekty z pohledu cyklodopravy, které ukrojí největší část…