foto: Vít Hassan pro PrahaIN.cz /Petr Pavel s manželkou
Je jich moc. Prakticky všechna média v České republice přinášejí debaty prezidentských kandidátů. Bylo to jak před prvním kolem, tak nyní. Týká se to jak veřejnoprávních, tak soukromých médií. Asi nejcitelněji to lze pozorovat na sledovanosti televize Nova.
Před prvním kolem si trojboj v podání Danuše Nerudové, Petra Pavla a Andreje Babiše nenechalo utéct 3.392.000 diváků, zatímco čtvrteční duel sledovalo 2.505.000 lidí. To je o skoro 900 tisíc diváků méně.
Čísla uveřejnila sama stanice.
„Včerejší debata oslovila 39,6 procenta diváků u obrazovek v cílové skupině 15-54 let. Byla v ní nejsledovanějším pořadem tohoto týdne. Celkově pořady věnované volbám na TV Nova dosud zasáhly pět milionů diváků starších čtyř let, kteří sledovali alespoň tři minuty kontinuálně,“ doplnilo údaje tiskové oddělení stanice.
K poklesu sledovanosti, který je velmi markantní, se nevyjádřilo.
Lze však dovodit, že politických debat je mnoho a oba prezidentští kandidáti se v nich často opakují.
Jak si vedly ostatní relace?
V případě televize Nova byl moderátorem diskusí Ray Koranteng. O první jsme psali ZDE, o druhé ZDE.
Pro představu čtenářů, kteří se neorientují ve sledovanosti, jsme vybrali několik pořadů z pondělí 23. ledna pro porovnání s výše uvedeným.
Data poskytla společnost ATO - Nielsen Admosphere a zpracovala je společnost MÉDEA, a. s. ve spolupráci s MÉDEA RESEARCH, k.s. Všechna čísla jsou pro kategorii starších patnácti let.
Události na ČT 1 sledovalo 929 tisíc diváků, Televizní noviny 1.224.000 diváků a Hlavní zprávy na televizi Prima 530 tisíc diváků. Interview ČT24 si v pondělí od 18:00 nenechalo utéct 138 tisíc diváků a Odpolední Televizní noviny na Nově vidělo 436 tisíc diváků.