Robert Veverka (Piráti): Správa železnic devastuje kulturní památky
foto: Piráti/Robert Veverka
POLITICI VLASTNÍMI SLOVY Zastupitel Městské části Praha 2, zvolený na kandidátce Pirátů na svém Facebooku 23. listopadu k železničnímu mostu pod Vyšehradem
Pokud Správa železnic neprodává za lukrativní ceny své pozemky invazivním developerům, kteří na získaných pozemcích staví masivní administrativní budovy, tak svojí ledabylostí a neschopností chovat se s péčí řádného hospodáře devastuje kulturní památky!
Psali jsme
Správa železnic představila novou podobu železničního mostu na Výtoni, která vzešla ze soutěžního dialogu dvanácti přihlášených architektonických…
Nejužší hrdlo pražské železniční sítě tak není most pod Vyšehradem, jak tvrdí šéf Správy železnic Jiří Svoboda, ale nekompetentnost státní organizace starat se o veřejný majetek, pravidelně ho udržovat, opravovat, chránit a obecně si ho vážit. Když Svoboda vysvětluje důvod nového mostu slovy: „Současná situace mostu je taková, že 75 procent je natolik zdegradováno, že to není opravitelné,“ vlastně přiznává, že firma, které dnes šéfuje, v péči o tento železniční most selhala.
Na novém mostě budou namísto původních dvou kolejí koleje tři, které zvýší propustnost železnice o 33 % a tím i nadměrně zatíží okolí tratě hlukem, na který si už dnes obyvatelé Vyšehradu a Nuslí oprávněně stěžují.
Proinvestovat více než dvě miliardy korun kvůli tomu, že jedna státní firma nedělala, co měla, mi přijde jako neuvěřitelné plýtvání veřejnými prostředky.
Publikováno v rámci přehledu prohlášení i jiných mediálních výstupů jednotlivých volených zastupitelů v Praze
Tagy
Speciály