foto: Se svolením Tomáše Kalivody/Tomáš Kalivoda
POLITICI VLASTNÍMI SLOVY Zastupitel Prahy 3 za ODS na svém Facebooku 26. ledna k přihlášení do interpelací občanů na ZHMP
Jsem se na prosincovém Zastupitelstvu hlavního města Prahy chtěl přihlásit do interpelací občanů.
Bylo nás hodně a muselo se losovat, kdo dostane slovo. Štěstěna mi nepřála. Byl jsem ale upozorněn na to, že ji mohu poslat i mailem. Tak jsem to panu náměstkovi Scheinherrovi před dvěma týdny sepsal. Dosud neodpověděl a slovy jeho asistentky: „můj dotaz nesplňuje podmínky interpelací občanů, ale dotaz vyřídí jako podnět občana, který se obrátil na náměstka primátora hl. m. Prahy.“
Tomu sice nerozumím, ale snad se brzy dočkám. Docela by mě to zajímalo.
Zároveň mě udivuje, že odpovědět na celkem jednoduché otázky trvá už 14 dní.
A co jsem psal? Nebyla to úplná prkotina. Informace k chystané rekonstrukci Barranďáku!
V původním znění (bez titulků):
Vážený pane náměstku,
na posledním jednání Zastupitelstva hlavního města Prahy 16. prosince 2021 jsem byl přihlášen jako občan v interpelacích, ale nevyšel již na mě čas. Bylo mi však sděleno, že tak mohu učinit prostřednictvím mailu.
Můj dotaz směřuje na to, jestli je hlavní město dostatečně připraveno na rekonstrukci Barrandovského mostu. Druhá fáze oprav totiž zabere nejméně čtyři roky (možná více) a umožní dopravu pouze ve dvou pruzích ze čtyř. Barrandovský most je přitom jednou z nejvýznamnějších dopravních tepen mezi Prahou 4 a 5, významem ale ovlivňuje dopravu po celé Praze. Denně zde projede 140 tisíc vozidel a kříží se tam doprava z Plzně a Strakonic s tou, která směřuje z Českých Budějovic nebo z Brna a také přes most do Prahy jezdí za prací desetitisíce Středočechů. Tato doprava se z velké části přesune do jiných částí Prahy.
Navíc na letošek a nadcházející roky je v Praze naplánováno velké množství dalších oprav a výstaveb nových dopravních spojů. Praha 4 bude kromě rekonstrukce Barrandovského mostu ještě zatížena stavbou nové linky metra D, která povede z Pankráce do Nových Dvorů a dost možná se tak dají očekávat i dopravní uzavírky v souvislosti s výstavbou Dvoreckého mostu.
Já se Vás tedy táži, jak má hlavní město zajištěno, aby se dopravní provoz v této oblasti nezhroutil? Mnoho odborníků se obává kolapsu. Konkrétně:
a) Má Hlavní město Praha připravenou strategii, jak dopravní situaci spojenou s opravou Barrandovského mostu zajistit?
b) Kudy povedou objízdné trasy při opravě Barrandovského mostu?
c) Existují výpočty změn vytížení dopravy v jiných částech Prahy v důsledku plánovaných rekonstrukcí?
d) Jak probíhá koordinace s Městskými částmi a jak bude informována veřejnost?
e) Je jisté, že se podaří dopravu na Barrandovském mostě udržet v režimu 2+2 nebo se jedná spíše o zbožné přání?
f) Můžete vyloučit, že nenastanou stejné komplikace v dopravě, kterých jsme byli svědky v roce 2021?
Odpověď žádám prostřednictvím emailu. Předem děkuji.
S pozdravem,
Tomáš Kalivoda
A co vy? Jakou máte zkušenost s komunikací současného vedení magistrátu?
Publikováno se souhlasem autora
Psali jsme
POLITICI VLASTNÍMI SLOVY Prohlášení pražské ODS 24. ledna k rekonstrukci Barrandovského mostu
Publikováno v rámci přehledu prohlášení i jiných mediálních výstupů jednotlivých volených zastupitelů v Praze