foto: Marie Opálková/Podcast Dycky Praha s Tomášem Töpferem
Dycky Most! Seriálová hláška už inspirovala mnohé, tentokrát ji předsadila do Prahy dvojice politiků, kteří tak chtějí prezentovat své město v jeho podobě tak autentické, jako je mostecký Luďan.
Po vítězství ve sněmovních volbách se čím dál častěji hovoří i o kandidátce pravice v komunálních volbách v metropoli, kde by se měla postavit pirátskému primátoru Hřibovi. Předzvěstí politické spolupráce je partnerství mediální. Uzavřeli jej Jiří Pospíšil z TOP 09 a Alexandra Udženija z ODS a má podobu společného podcastu s názvem Dycky Praha!
„Podcastů je milion. O Praze žádný. Dvojka zkušených pražských politiků z řad koalice i opozice Alexandra Udženija a Jiří Pospíšil se rozhodla, že to změní,“ píše se v záhlaví podcastu, kterému platformu poskytl web Info.cz.
S novým rokem tedy nezačal jen web PrahaIN, ale i ryze pražský politický podcast.
Psali jsme
POLITICI VLASTNÍMI SLOVY Europoslanec a člen zastupitelstva hl. m. Prahy za TOP 09 na svém Facebooku 7. ledna k nově navržené vyhlášce…
Prvním hostem byla osobnost, která má co říci k pražské kultuře i politice. Herec, bývalý senátor a dnes ředitel Vinohradského divadla Tomáš Töpfer. Ten se bývalým kolegům svěřil, že po politickém ruchu se mu stýská dodnes.
„Jsem strašně rád, když se lidé hádají, střet názorů je demokracie,“ říká Töpfer, který v letech 2006- 2012 zastupoval jako nestraník v senátorském klubu ODS čtvrtý pražský obvod.
„Všude o něm píší jako o nejslavnějším českém strážníkovi,“ připomněl Pospíšil jeho seriálovou roli strážmistra Arazima, která je u celoživotního Pražáka Töpfera kuriózně spojena s Brnem.
Jak může být herec, když neumí chodit?
Tři čtvrtě hodiny povídání prý zhruba odpovídají času, který Alexandra Udženija strávila v koloně cestou na natáčení. Töpfer vyprávěl, že on jako herec má při postávání na magistrále či jiné komunikaci profesní úchylku a pozoruje osazenstvo ostatních vozidel. „Já z toho mám vždycky Vánoce,“ smál se divadelní ředitel, čímž inspiroval oba moderátory.
CELÝ PODCAST SI POSLECHNĚTE ZDE
Když Töpfer přiznal, že Prahu brázdí spíše v dopravních prostředcích a není moc vášnivý chodec, ohromil Jiří Pospíšil citátem legendárního herce Karla Högera. Ten měl o začínajícím Tomáši Töpferovi prohlásit, že z něj nikdy nebude pořádný herec, protože neumí chodit.
„Jo, já mám takovou káčavou chůzi, jako kačena, ale to mám už od dětství. A všichni mi říkají co ti je, ty kulháš? Jo, kulhám, už od dětství,“ vyprávěl, jak jej maminka dokonce vzala k ortopedovi. Starostlivě se ptala, jestli nemá jednu nohu kratší. „Má, levou. Ale pravou taky, proto kulhá na obě,“ vyhodil jej z ordinace a tím skončil diagnostiku.
A pak dokonale předvedl hlas mistra Högera, který prý skutečně seznal, že k divadlu nemůže, protože neumí chodit.
Vážnější debata proběhla o divadle za časů pandemie, Töpfer zaujal moderátory informací, že v září 2021, když se divadla po dlouhé době otevřela, evidoval Divadelní ústav v republice 160 premiér.
Jako ředitel Vinohradského divadla je prý hlavně polír a stavitel. „Divadlo bylo postavené za dva roky a my ho teď za osm let neopravíme. Ta byrokracie je úžasná,“ vyprávěl s hořkým smíchem.
O tom, jak se stavěly Královské Vinohrady: Sňatky z rozumu ve Vinohradském divadle
Projekt rekonstrukce má být hotový na jaře 2023, dokončení optimisticky předpokládá v roce 2025. „Očekávám, že druhá a třetí firma se odvolá a budu jezdit do Brna na ÚOHS,“ tuší tradiční kolorit českých veřejných zakázek. Ve výsledku by ale mělo být Vinohradské divadlo ve vší nádheře, odpovídající originálu z roku 1907.
Psali jsme
Dlouholeté stranické kolegyně a kamarádky, Jana Černochová a Alexandra Udženija, se vystřídaly na pozici starostky v Praze 2. Zatímco první…