foto: Facebook Pavla Webera/Spolupředseda Zelení Praha 6 a zastupitel Ing. Pavel Weber
POLITICI VLASTNÍMI SLOVY Zelení pro Prahu 6 na svém Facebooku 15. května k Metropolitnímu plánu
Dvanáctipatrové věžáky na Hradčanskou nepatří, říkají Zelení. Pražský hrad jako dominanta stačí.
METROPOLITNÍ PLÁN S ELEKTRONICKOU TUŽKOU.
Hlavní město připravuje nový územní plán a vybízí občany k jeho připomínkování. Zelení z Prahy 6 vám proto budou představovat, co Metropolitní plán přináší, a instruovat vás, jak podat připomínku k tomu, s čím nesouhlasíte.
ČÁST 1 – HRADČANSKÁ: 12 PATROVÉ VĚŽÁKY A OTAZNÍK KOLEM VOJENSKÉHO AREÁLU.
Začínáme na Hradčanské. Povšimněte si červeně vyšrafované plochy mezi Milady Horákové, Svatovítskou, Václavkovou a Dejvickou. Metropolitní plán počítá v této oblasti se zahloubením železnice a se vznikem nové čtvrti s převážně obytnou funkcí (minimální podíl veřejné vybavenosti činí nizoučkých 5 %). Čísla 8 a 6 označují maximální výši pater (respektive podlaží bez započítání ustupujícího patra). Jenže tahle čísla trochu matou. Metropolitní plán totiž počítá s pravidlem, že u metropolitních tříd (těmi jsou podle návrhů Milady Horákové, Svatovítská i Dejvická) může být výstavba zvýšena o dvě patra a na nárožích těchto tříd až o další dvě. Jinými slovy metropolitní plán připouští, aby na Prašném mostě na křižovatce Svatovítské a Milady Horákové vznikl dvanáctipatrový věžák a na místě dnešního přechodu přes koleje pak desetipatrový. Proti takhle předimenzovanému návrhu jako Zelení dlouhodobě protestujeme.
Areál mezi ulicí generála Píky a současnou železnicí má i nadále zůstat vojenský. Metropolitní plán nicméně umožňuje navýšení výstavby oproti současnému stavu (modré číslice 6). Plán vedle toho počítá s čtvrtinovým obchvatem Kulaťáku (tzv. KES, Komunikace Evropská-Svatovítská), nikoli ale už s dalším snem automobilových plánovačů z 90. let, tunelem pod Hanspaulkou ve směru na Podbabu. Ve stopě stávající železnice plán počítá s oddychovou plochou - Zelenou radiálou.
Pozornost je třeba věnovat i lokalitě východně od současného výlezu ze stanice metra Hradčanská. Vlastník pozemků, společnost Lordship, nechává vily při Miladě Horákové dlouhodobě chátrat. Metropolitní plán umožňuje výstavbu přinejmenším do výšky 4 podlaží (včetně ustupujícího patra), a to bez ochrany stávající zeleně. Stejnou výstavbu umožňuje i na městském pozemku tramvajové točny na Špejcharu - se čtyřmi podlažími by se sem ovšem Kaplického Národní knihovna nevešla.




Publikováno se souhlasem autora
Psali jsme
POLITICI VLASTNÍMI SLOVY Náměstek primátora hl. m. Prahy, zvolený na kandidátce Spojené síly pro Prahu na svém Facebooku 9. května k informační…
Publikováno v rámci přehledu prohlášení i jiných mediálních výstupů jednotlivých volených zastupitelů v Praze