foto: BK Opava, se svolením /Ivan Trojan v akci
Utkání basketbalového klubu Opava, ve kterém nastoupil herec Ivan Trojan, vzbudilo velkou mediální pozornost a dostalo se i za hranice. PrahaIN.cz tuto událost téměř po měsíci probrala se slezským celkem. Pozitivní reakce přichází také z hlavního města, podle USK Praha to marketingově pomohlo celé lize.
Angažování herce z Dejvického divadla vzbudilo velký zájem na sociálních sítích ještě před startem utkání. Čísla sledovanosti, které počítala Opava, byla pro tento klub doposud nemyslitelná (více jsme psali ZDE).
Ivan Trojan v utkání nakonec přispěl čtyřmi body z trestných hodů.
„Permanentek máme necelých 1.700 a základní kapacita haly je 3 tisíce. Když se hrálo s Ivanem Trojanem, tak jsme přesunuli novináře a udělali netradičně místa na stání. Kapacita se navýšila až na tři a půl tisíce. Hala byla vyprodaná až po strop a trenér Čudek říkal, že to bylo poprvé, co neviděl schody. Lidé byli v hale úplně všude. Bylo to mimořádné,“ vzpomíná Ondřej Ludvík z BK Opava.
Podle jeho slov by halu dokázali naplnit dvakrát, možná třikrát. Zájem byl nebývalý. Ivan Trojan podle Ludvíka udělal klubu obrovskou reklamu i do budoucna. „Návštěvnost stoupá. A byly i takové ohlasy, že lidé viděli Ivana Trojana na billboardu, a i když se na zápas nedostali, tak říkali, že se podívají na příští zápas. Z mého pohledu to bylo obrovská propagace,“ říká Ludvík.
Basketbalový klub z Opavy se objevil také na radarech tisíců basketbalových fanoušků z celého světa. Prostřihy ze zápasu, kdy nastoupil Ivan Trojan, se totiž dostali na Instagram stránku Overtime Europe, která má téměř půl milionů sledujících. Příspěvek sklidil přes 119 tisíc pozitivních reakcí.
Vítáme to, zní z USK Praha
Že byla celá věc výbornou reklamou pro český basketbal, potvrzují i v hlavním městě, konkrétně v prvoligovém celku USK Praha. Jeho tiskový mluvčí Michal Fabrici nám sdělil, že česká nejvyšší soutěž z hlediska marketingu trochu pokulhává.
„Víme, že v celém českém basketbalu by se marketing potřeboval zlepšit, přinést nový impuls,“ nezastírá Fabrici. „Co začala Opava s Ivanem Trojanem je za mě a za celý klub USK Praha dobrá věc. Všichni jsme byli pro, aby se basket zviditelnil,“ komentuje.
Podle něj je ovšem otázka, jestli podobné věci opakovat do budoucna. „Mělo to různé reakce. Byly hlasy, které to vítaly, další říkaly, že z toho děláme holubník. Asi rozumím oběma stranám. Ale hlavně všichni víme, že jak na něčem musíme zapracovat, tak je to marketing a takové jednorázové akce tomu rozhodně napomáhají,“ dodává tiskový mluvčí USK Praha a myslí si, že by aktuálně neměl každý klub ligy zapojovat do utkání známou osobnost. „Ale znovu opakuji, že tuto akci vítáme, byl to velký impulz,“ podotýká.
Fabrici je optimistický. Návštěvnost celé nejvyšší basketbalové soutěže prý stoupá. A také USK Praha je se svoji návštěvností spokojená. Letos dosahuje nadprůměrných čísel, pomohlo tomu také pikantní derby se Slavií Praha, která se předloni dostala po dlouhých letech do nejvyšší soutěže.