Fotbalová Boleslav lhala o vyprodání vstupenek. Sparťani zuří

17. 08. 202219:33
Fotbalová Boleslav lhala o vyprodání vstupenek. Sparťani zuří
foto: Jiří Zemen PrahaIN.cz/Pohled ze sektorů hostů v Mladé Boleslavi

MÁME VYJÁDŘENÍ Sparťany zavede další kolo Fortuna ligy do nejkratší výjezdové vzdálenosti. FK Mladá Boleslav má dlouhodobě jednu z nejnižších návštěvností v lize. Ale když přijedou pražská S, tak je pokaždé plný dům. Především pak díky těm hostujícím fanouškům. Sparťan nebo slávista je během duelů zde k vidění téměř všude. Teď jsou ale příznivci mančaftu z Letné rozzlobení. Jde o předprodej vstupenek.

Nelze najít bližší vzdálenost pro Pražana na výjezd ve Fortuna lize, ovšem pokud nepočítáme pražská derby. Z Prahy se do Mladé Boleslavi dostanete autem do čtyřiceti minut. Není divu, že kluby s dvěma největšími fanouškovskými základnami na toto místo vyrážejí každoročně v enormním počtu.

Od minulé sezóny se počet výletů navíc zdvojnásobil.

Nebylo to kvůli nadstavbě, kdy by Boleslav mohla teoreticky hrát skupinu o titul proti Spartě či Slavii, ale díky Hradci Králové, který našel v městě automobilů dočasný azyl. Do města se tak příznivci z hlavního města vydávali i proti Votrokům.

Sešívaní to zažili hned v prvním kole. 

Ani tradičně početný tábor však nezabránil překvapivému vítězství outsidera z východních Čech. Fanoušci Slavie se o svá místa bát nemuseli, sektor hostů je daný, ten se každoročně vyprodá s přehledem. Útokem se však bere i protilehlá tribuna.

Sešívání v prvním kole proti Hradci Králové na stadionu v Mladé Boleslavi. Protilehlá tribuna téměř vyprodaná. zdroj: PrahaIN.cz 

V minulosti se už potvrdilo, stejně jako v prvním kole, že sami Pražané dokážou vyprodat i tuto část stánku. Domácí prostředí na venkovním stadionu je pak citelné. Hradec Králové dojíždí do středních Čech skoro sto kilometrů. 

Jenže Boleslav je doma

Ovšem podobný scénář je k vidění také tehdy, když je domácím týmem Mladá Boleslav. Ani ta nemá nikterak slavné statistiky, co se týká návštěvnosti. Minulý rok v této tabulce obsadila dvanáctý flek, s 2142 diváky na zápas.

Každopádně návštěvnost je ve městě dlouhodobým problémem. Mančaft se od sezóny 2016/2017 ani jednou nedostal přes průměrnou návštěvnost tří tisíc lidí na utkání. 

Jak nám potvrdil i tiskový mluvčí FKMB, někteří fanoušci, jenž navštěvují celoročně utkání mladoboleslavského klubu, tak jednou ročně obléknou v Mladé Boleslavi rudý, nebo sešívaný dres. To právě když přijede jeden z pražských klubů. 

Výjezdy do středních Čech jsou pro oba fanouškovské tábory velmi důležité. Mladá Boleslav není na domácím hřišti většinou zrovna lehkým soupeřem, ale jde především o už několikrát zmiňovanou krátkou vzdálenost.

Někdy se ale destinace dostane do povědomí i trochu jinak, a to nepříliš slavně.

Na duel proti Slavii se totiž lístky do sektoru hostů prodávaly za 500 korun. To rozhořčilo především sešívané, zpráva pak obletěla médii. Vyjádřilo se k tomu několik osobností, včetně současných a bývalých fotbalistů.

Ultras Slavie vyzvaly k bojkotu utkání. „Je pro nás nepřípustné, aby lístek stál 500 Kč, násobně víc než na ostatních stadionech či v předešlých letech v Mladé Boleslavi, aniž by došlo ke zkvalitnění zázemí a servisu pro hostující fanoušky,“ uvedla Tribuna Sever.

Pro informaci, jak vypadá sektor hostů v Mladé Boleslavi:. Všeobecně se mezi fanoušky považuje jako jeden z nejméně komfortních. Výhled není zrovna ideální, fanouškovské vlajky pak kvůli výšce sektoru brání ve výhledu, také jedno občerstvení pro celý sektor s kapacitou 600 lidí má k ideálu daleko. 

Pohled ze sektoru hostů v Mladé Boleslavi

Vstupenky opět s otázkou 

Ale i nyní se fanoušci klubu z hlavního města rozzlobili. 

Příznivci Sparty to dali oficiálnímu účtu FK Mladá Boleslav hlasitě najevo na Twitteru. Nebylo to kvůli cenám, nýbrž kvůli údajné nedostupnosti vstupenek. 

Ale od začátku.

Vstupenky do sektoru hostů se prodávají na Letné. Boleslavané jich poskytli 596. Právě na už několikrát zmiňovaný zbytek protilehlé tribuny, který je často zaplněn sparťany a slávisty, se otevřel online prodej. 

Netrvalo dlouho a sociální sítě týmu ze Středočeského kraje oznámily, že jsou všechny online vstupenky vyprodané. Uživatele na Facebooku či Twitteru, který o zápas zájem nemá, by to  nezarazilo. Stačilo si však přečíst komentáře, kde začali sparťané a zájemci o utkání zmiňovat, že to není úplně pravdou. 

 Úryvek z komentářů na Twitter

Příspěvek účtu FK Mladá Boleslav, že online vstupenky jsou vyprodané, vyšel v úterý ve 13:52 hodin. Lístky na utkání ovšem šly i nadále zakoupit, jak také někteří uživatelé poznamenali. Lidé si pokládali otázky, proč FKMB lhala.

Třeba novinář Filip Horký si na Twitteru kladl otázku. Mě by zajímalo, jak se na tohle bude tvářit město a policie. Není lepší mít lidi přímo na stadionu, kde je mám pod kontrolou, než hodně naštvaný někde po městě?

Následně ještě ironicky dodal: „Český fotbal pro fanoušky. Produkt.“

Situaci okomentoval také sportovní podcast Za čárou, který se zaměřuje právě na fanoušky „Dlouhodobě jeden z nejhorších přístupů k fanouškům v lize. Zákazy, lži a manipulace. Buď lístky neprodáváte vůbec, nebo je napálíte za 500 Kč. Permice rozdáte do továrny a pak je zaměstnanci prodávají před stadionem. Hlásíte vyprodáno a jsou tam stovky volných míst. Styďte se!“ napsali na Twitter.

Vstupenky prý byly k dispozici

Na klub se snesla velká vlna nevole především od fanoušků Sparty. Každopádně ke kritice se přidal i fanouškovský tábor jejich největšího rivala. Několik lidí zmiňovalo, že vstupenky jsou nadále k dispozici na portálu Ticketlive.

Třeba jeden z fanoušků Sparty lístek na protilehlou tribunu zakoupil. A to až po oficiální zprávě, že je vyprodáno. „Zakoupil jsem lístky asi deset minut po té zprávě. Vstupenky tam byly k dispozici,“ sdělil.

Naší redakci poskytnul i důkaz o zakoupení. Znovu je na místě připomenout, že zpráva o vyprodání přišla od FKMB v 13:52. 

Pro celé ujasnění jsme kontaktovali tiskového mluvčího FKMB Jiří Korose. 

„Fanoušci ACS bohužel neznají naše možnosti předprodeje vstupenek, které jsou omezeny na velmi malé množství. Jsme povinnováni místem pro permanentkáře, kterých máme cca 2.500, partnery klubu, partnery LFA, volných vstupů mládežnické Akademie, které jsme nabídli vstup i pro rodiče našich hráčů díky atraktivitě soupeře,“ sdělil v úvodu. 

Připomeňme, že kapacita stadionu FK Mladá Boleslav je pět tisíc diváků. 

Další odpověď nejasná 

Po další odpovědi nastalo v naší redakci několik otázek. 

„Jedinou chybou předprodeje byl technický šotek, kdy Ticketlive pustil do prodeje vstupenky oproti dohodě na 13:30 hodin už v 11:30 hodin, proto někteří fanoušci ACS mohou být naštvaní na naši informaci zveřejněnou na sociálních sítích s časy prodejů ve Fanshopu fyzicky a on-line na Ticketlive.

Stejně tak i to, že Ticketlive nestáhl nabídku prodeje, po naši urgenci na své síti, tam je k dispozici pouze ale pouze sektor fanoušků domácích a tato místa předpokládám fanoušci ACS chtít nebudou. Závěrem asi to, že jsme opravdu kvůli kapacitě stadionu a malému možnému množství vstupenek, které mohou již do prodeje na toto utkání, hodně limitováni,“ řekl pro PrahaIN.cz tiskový mluvčí FKMB.

Zmiňované otázky vyvolal právě druhý odstavec. Nejprve to, že předprodejní síť nestáhla nabídku prodeje po urgenci klubu. Z toho by vyplývalo, že klub prodal vstupenky sám, během toho však byly k mání i na internetu. A také zpráva, že fanoušci Sparty nebudou chtít domácí sektor. Z toho by vyplývala online dostupnost pouze do boleslavského kotle.

Kotel Boleslavi dostupný, ale?

Jiří Koros měl na mysli domácím sektorem skutečně kotel příznivců Mladé Boleslavi, který se nachází v rohu, přesně naproti hostům. Tam by vskutku pražští fanoušci nechtěli.

„Ticketlive bohužel nabídku na svých stránkách má, ale vstupenky v sektorech již není možné zakoupit. Technicky je to tak, že předprodej osobní ve Fanshopu vychází ze stejných dat (tam se prodávalo již od 12:30 hodin), které má Ticketlive, proto vstupenky v omezeném počtu rychle zmizely. Ve 13:49 hodin jsme o vykoupených vstupenkách informovali na sociálních sítích s tím, že sektor G (domácí kotel) byl k dispozici, a protože je utkání vyhodnoceno jako rizikové, chtěli jsme urgentně tento sektor zablokovat, ale to dle mých informací proběhlo později,“ zmínil tiskový mluvčí Jiří Koros.

Raději jsme ještě kontaktovali fanouška Sparty, jestli si náhodou nějakým nedopatřením nezakoupil vstup do kotle domácích. Nestalo se. „Ne, mám lístek na východní tribunu. Jednotky lístků byly i do jiných míst, ještě třeba sektor A, ale nejsem si jistý,“ odpověděl na otázku.

Opět předložil důkaz.

Vstupenka na východní tribunu zakoupená v 14:02

Lež nebo technická chyba?

Jiří Koros z FKMB však říkal něco jiného. Sám zmiňoval urgenci na sociálních sítích, kdy oznamovali vyprodání. Každopádně výše je důkaz, že fanoušek Sparty si vstupenku zakoupil až po zmiňovaném příspěvku. A ještě k tomu na protilehlou tribunu.

Protilehlá tribuna, tedy východní, je v režimu permanentních vstupenek, pouze volná místa se mohou dát do předprodeje,“ sdělil Koros.

Na tom se zdá vše v pořádku. Volná místa v předprodeji opravdu byla, každopádně některá se dala zakoupit až po zprávě, že je vyprodáno. Podle klubu však byly k dispozici pouze lístky do sektoru domácích. Otázkou zůstavá, jestli to byl záměr a lež od klubu, či technická chyba. 

O tom můžeme jen spekulovat. 

Každopádně kaňka na celém systému prodeje Mladé Boleslavi v očích fanoušků už zůstane. Můžeme jen hádat, kolik prázdných míst na stadionu bude. Sparta zde hraje v sobotu, sešívané to čeká až v příští rok v dubnu. 

„Interně ale víme, že se i permanentkami kupčí a někteří permanentkáři si je půjčují, a někteří permanentkáři jsou i fanoušci příznivci SKS nebo ACS, tak to bohužel je, že při takovém utkání změní dresy. V každém případě, kapacita volných vstupenek na takové utkání je omezená. Navíc dostupnost fanoušků z Prahy a okolí do MB je příhodná, ale kapacitně nejsme schopni poptávku uspokojit,“ uzavřel tiskový mluvčí FKMB.

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných