Muž chtěl po Teplicích vrátit peníze za odložené utkání. „To jsem nezažil,“ řekl mluvčí k částce

12. 12. 202318:03
Muž chtěl po Teplicích vrátit peníze za odložené utkání. „To jsem nezažil,“ řekl mluvčí k částce
foto: Jiří Zemen, PrahaIN.cz/Stínadla v Teplicích

Fotbalovému klubu Teplice, který mimochodem letos na domácí půdě obral o body Spartu, Slavii i Plzeň, se z důvodu nezpůsobilého terénu odložilo víkendové utkání.

Tyto situace přinášejí úsměvné, možná až komické momenty. Jeden z nich na vlastní kůži zažil tiskový mluvčí Martin Kovařík, jenž se v Teplicích mimo jiné stará také o marketing.

O situaci, která se týkala vrácení peněz za vstupenky na odložené utkání Teplic s Olomoucí, se s veřejností podělil na sociální síti X.

Kontaktovat ho měl muž, který si prý zakoupil čtyři vstupenky a v Teplicích byl na služební cestě. Proto chtěl vrátit peníze.

Podle jména žádnou objednávku mluvčí teplického klubu nenašel.

Sponzorské lupeny

„Tak jsem pána poprosil o číslo objednávky nebo o čísla vstupenek, abych mohl dohledat a zařídit. V dalším emailu mi poslal čísla vstupenek, tak jsem šel do adminu hledat,“ popsal Kovařík veřejnosti.

Vstupenky opravdu našel. Všechny čtyři stály nula korun. Jednalo se o lupeny, které Teplice poskytují partnerovi.

„Přijde mi zvláštní, že si někdo myslí, že mu vrátíme peníze za tuto vstupenku. Takže jsem mu odepsal, že mu samozřejmě rádi vrátíme celou vynaloženou částku, která v souhrnu za jeho 4 vstupenky dělá přesně 0,- korun, teď čekám na jeho odpověď,“ uvedl Kovařík.

Mluvčí fotbalových Teplic serveru PrahaIN.cz později sdělil, že takovou situaci během své kariéry ještě nikdy nezažil.

„Těch zápasů jsme zas tolik neodkládali. Co si pamatuji, tak se kvůli hrací ploše odkládalo asi dva nebo tři roky zpátky, tak tam žádosti o refundace byly, ale to byl rychlý proces. Dohledali jsme objednávku a dal jsem kolegům z Enigoo pokyn, že jim mají vrátit peníze,“ popsal nám.

Redakce se v té souvislosti zajímala o to, kolik vstupenek na jednotlivá utkání dává teplický klub svým partnerům. Podle Martina Kovaříka se toto číslo pohybuje kolem stovky.

Renesance Teplic?

To je minimální číslo oproti aktuální průměrné návštěvnosti. Bez nadsázky se dá říct, že prvoligový klub zažívá svoji renesanci. Minimálně po fanouškovské stránce. 7.415 diváků na zápas hovoří za vše.

V posledních letech se tento průměr přitom držel maximálně kolem čtyř tisíc.

V Teplicích jsou logicky spokojení. Martin Kovařík ale hlásí, že rozhodně neusínají na vavřínech.

„Chceme vytrvalou a dlouhodobou prací takto pokračovat dál. Jedna věc jsou velké zápasy, Slavie, Sparta, to se stadion podaří naplnit skoro pokaždé. Na menší zápasy bychom sem chtěli dostat také co nejvíc fanoušků. Ty možnosti tady jsou a chceme na tom pracovat. Aby lidé nechodili na soupeře, ale na Teplice,“ říká mluvčí FK Teplice.

Sparta v Teplicích, celková návštěvnost 15.840 diváků. Zdroj: PrahaIN.cz

Klíč k úspěchu? Teplice zavedly například fanzónu, ale snaží se také o reklamu po celém lázeňském městě. Podle Kovaříka je v dnešní době důležité, aby se fanouškům poskytla přidaná hodnota a nejednalo se čistě o fotbalové utkání.

„Sportovní štěstěna je vrtkavá,“ má jasno Kovařík. „Není to o tom, že ten zápas se musí vždy povést. I když to jsou utkání, které byste teoreticky a na papíře měli zvládnout, ne vždy tomu tak bude. My proto musíme nabídnout něco navíc. Aby fanoušci měli touhu se na stadion vrátit, i když se třeba sportovně nedaří,“ dodává a zmiňuje se o fanzónách. Pochvaluje je a připomíná, že i přes nepříznivé teploty se na minulém utkání objevily v těchto fanzónách desítky dětí.

„Pomáhá to budovat vztah ke klubu. Pomáhá to také tomu, abychom tu fanouškovskou základnu trochu omladili. To byl obecně problém v českém fotbale v posledních letech, fanouškovská obec hodně stárla. To by měl být cíl, dostat sem mladé fanoušky i s rodiči,“ říká Martin Kovařík.

Jeho Teplice jsou z hlediska návštěvnosti pátým nejlepším klubem Fortuna ligy.

Této statistice už tradičně kraluje Slavia Praha. Do Edenu si v letošní sezoně našlo cestu v průměru 17.664 diváků.

O pár stovek méně lidí přišlo na Letnou. Sparta má průměr 16.898.

To je z čísel nad deset tisíc všechno. Trojku nejlepších uzavírá Baník Ostrava (8.755), bramborovou medaili zatím drží Plzeň (8.422) a návštěvnost se kvůli novému stadionu logicky zvedla v Hradci Králové (7.718).

Naopak na úplném chvostu tabulky této statistiky je Karviná a Jablonec.

Kompletní žebříček najdete na oficiálních stránkách nejvyšší soutěže.  

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných