foto: PrahaIN.cz/Česko versus Ukrajina
Měl to být první domácí zápas v letošní reprezentační sezoně. Natěšení fanoušci přichází do Edenu, aby podpořili Schicka, Součka či gólmana Kováře. Někdo si tedy možná myslel, že to tak vypadat bude.
Ukrajinci měli v pražském Edenu zcela drtivou a slyšitelnou převahu. Jejich pokřiky zcela přehlušovaly ty české. Podle domácích fanoušků, kteří byli přímo na stadionu, a hovořili jsme s nimi, zde mohlo být odhadem deset až dvanáct tisíc ukrajinských příznivců.
A není to jen dojem diváků od televize a na stadionu, pozorovali to i hráči přímo na hřišti.
„Čekali jsme, že budeme hrát trochu venku, ale že tady bude tři čtvrtě stadionu Ukrajinců… Určitě to není nic příjemného. Nějak mi to nedělá radost, je to nepříjemné,“ řekl v pozápasovém rozhovoru pro Českou televizi Martin Vitík.
Další hráči reprezentačního výběru Ivana Haška volili o poznání ostřejší slova, třeba Václav Černý.
Fotbalisté nechápou
„Nebylo to poslední dobou dobré, ale tohle prostě už nikdy v životě nemůžeme dopustit, abychom na pražském stadionu byli skoro hosté. Je mi úplně jedno, jak se na mě někdo bude dívat, ale bylo to strašidelné,“ sdělil novinářům po utkání.
„Nemůžeme dopustit, aby se lístky prodaly soupeři. To radši budu hrát na prázdném stadionu, než doma pro Ukrajince,“ doplnil.
Mimo jiné ještě řekl, že tohle by se jinde nestalo.
Vyjádření FAČRu
FAČR zvýhodnila hned několik fanouškovských skupin (fanoušci, kteří podpořili českou reprezentaci na Euru, členové FAČR s digitální kartou, permanentkáři Slavie, děti do 150 centimetrů a senioři nad 63 let), ať už slevou, ale zejména týdenním přednostním startem prodeje vstupenek. Od začátku volného prodeje trvalo měsíc, než byl zápas definitivně vyprodaný. Nejednalo se tedy o situaci, kdy by jakákoliv fanouškovská skupina vykoupila vstupenky během krátké chvíle a na jiné zájemce by lístky nezbyly. Zvýšený zájem ukrajinských fanoušků asociace očekávala. Už jenom proto, že v Česku žije početná ukrajinská menšina. Nicméně osmdesát procent nákupů vstupenek bylo uskutečněno z českých e-mailových adres. Omezit nákup vstupenek pouze na české e-maily či IP adresy nebo zvolit nějakou formu adresného ticketingu by proto nemělo výrazný efekt. Asociace od jara pracuje na vytvoření vlastního CRM systému. Jeho součástí mimo jiné bude i zvýhodnění věrných fanoušků při prodeji vstupenek na závěrečné šampionáty nebo nejatraktivnější zápasy, a tento prvek tak pomůže i při prodeji vstupenek na méně atraktivní utkání. Tuto agendu bude zajišťovat nově zřízená pozice fan development manažera, kterou se asociace už dříve rozhodla obsadit a která bude oblast fanouškovství dále rozvíjet.
Zdroj: Tiskový mluvčí Petr Šedivý pro PrahaIN.cz
|
Pro Čechy se až ostudná převaha Ukrajinců na tribunách řeší i na sociálních sítích.
Zde se nachází stovky velmi ostrých komentářů napříč sportovními stránkami. Další přibývají také ve středu.
Český fanoušek vedle ukrajinského. Zdroj: PrahaIN.cz
Díky za to!
Ukrajincům ani tak „domácí“ prostředí nepomohlo. I přes slušný výkon dokázala česká reprezentace po brankách Šulce a Součka zvítězit 3:2 a připsala si do tabulky Ligy národů první tři body.
PrahaIN.cz ještě v úterý večer hovořila s Ukrajincem Olegem Sudoyem. Do Prahy dorazil z Kyjeva s rodinou. Zářil nadšením.
„Cítil jsem se úplně skvěle. Úplně jako doma. Asi to i pro Čechy bylo překvapení, ale zase musí pochopit, že my se nemáme z čeho radovat,“ sdělil s tím, že „by si to dal klidně ještě jednou“.
Na další dotaz, jakou odhaduje účast Ukrajinců, řekl, že rozhodně přes deset tisíc lidí. „Ani jsem netušil, kolik krajanů je v Praze, dost mě to překvapilo.“
A ještě jeden postřeh. „My jsme seděli přímo mezi Čechy i s vlajkami, nikomu to nevadilo, nikdo nás nepolil pivem, bylo to opravdu super, že mi ani nevadí prohra,“ uzavřel.