„Vyprodáno,“ hlásila Boleslav, ale tribuny zely prázdnotou

22. 08. 202220:01
„Vyprodáno,“ hlásila Boleslav, ale tribuny zely prázdnotou
foto: Se svolením Twitter Chladas 88/Pohled na východní tribunu v Mladé Boleslavi

„Vstupenky v předprodeji ve Fanshopu a v online prodeji na Ticketlive jsou na utkání 4. kola FORTUNA:LIGY FK Mladá Boleslav – AC Sparta Praha vyprodané,“ psalo se na sociálních sítích mladoboleslavského klubu. Jenže někteří sparťani stihli vstupenky zakoupit i po zmiňované informaci. Zápas je minulostí a tribuny rozhodně plné nebyly. Nicméně podle oficiálního zápisu dorazilo přes 4700 diváků, to je asi 94 procent z celkové kapacity.

FK Mladá Boleslav si udělala škraloup u hostujících fanoušků už minulý rok. Na zápas se Slavií se zvýšila cena za lístek do sektoru hostů na 500 korun. To rozhořčilo zástupy příznivců, kterých běžně jezdilo i přes jeden tisíc.

„Je pro nás nepřípustné, aby lístek stál 500 Kč, násobně víc než na ostatních stadionech či v předešlých letech v Mladé Boleslavi, aniž by došlo ke zkvalitnění zázemí a servisu pro hostující fanoušky,“ uvedla Tribuna Sever v prohlášení.

Utkání bylo bojkotováno.

Pachuť byla i před utkáním dalšího českého velkoklubu. O důležité body do tabulky si to měla přijet rozdat Sparta. Stejně jako každý rok, i letos se počítalo s enormním zájmem Pražanů. Celé situaci jsme věnovali článek v minulém týdnu.

Mladá Boleslav nejprve chybovala s oznámením startu prodeje, kdy online prodej místo ve 13:30 odstartoval už o dvě hodiny dříve. Klub pak na svých sociálních sítích oznámil, že vstupenky jsou vyprodané. To však nebyla úplně pravda. Získali jsme i důkaz, že některé lístky šlo zakoupit i po zmiňované zprávě.

Tribuny zely prázdnotou

Hned od úvodního hvizdu čtvrtého kola Fortuna ligy mezi Mladou Boleslaví a Spartou bylo jasné, že tady vyprodáno rozhodně není. Sparťani s přehledem naplnili svůj sektor v „kleci“, ale to byla asi jediná část Městského stadionu, která byla narvaná.

Kdo byl na zápase přitomný, tak viděl. 

Zřetelný pohled měli také diváci u televizních obrazovek. Nejvíce zela prázdnotou východní tribuna, která byla před utkáním nejvíce řešená. Každoročně ji totiž berou útokem právě hostující přiznivci, když se vydávají z hlavního města. To je právě tribuna vedle sektoru hostů, na kterou je také namířena kamera při televizních přenosech. 

Protilehlá tribuna, tedy východní, je v režimu permanentních vstupenek, pouze volná místa se mohou dát do předprodeje,“ sdělil nám minulý týden tiskový mluvčí FKMB Jiří Koros. 

Podle něj má klub zhruba 2500 prodaných permanentek. 

Zdroj: Twitter Chladas 88 

 Zdroj: Twitter Marek Šesták 

Zdroj: Twitter Destralux 

94 procent kapacity

Zaplněnost Městského stadionu Mladá Boleslav můžete směle porovnat podle snímků výše. Není divu, že nad údajném vyprodání se podivoval i komentátor stanice O2TV. Utkání se tedy ani zdánlivě nepřiblížilo zápasům, můžeme říct památným, jako například ten ze srpna 2018, ve kterém Letenští porazili Mladou Boleslav 2:4. Stánek byl do puntíku narvaný, ale interní informace říkaly, že v areálu bylo mnohem více díváků, než byla maximální kapacita.

Na sobotní duel prý dorazilo 4713 diváků. Jedná se o oficiální číslo, neboť se tak píše na stránkách FKMBFortuna ligy

Zde je ale nutné, nalít si čistého vína a říct, že tolik lidí opravdu nedorazilo. Už jen podle námi zveřejněných snímků ze sociálních sítích je vidět mnoho prázdných míst na stadionu. A jak už jsme zmiňovali, vidět to bylo také u televizních obrazovek. 

Pohled od televizní obrazovky. Zdroj: Repro O2TV

Jiří Koros z FKMB, kromě 2500 prodaných permanentek ještě zmiňoval, že na zápas byly poskytnuty lupeny pro partnery klubu, LFA, ale také pro mládežnické akademie týmu, včetně jejich rodičů. 

Na stadionu ve Středočeském kraji je zkrátka omezená kapacita. Ale ani ta nebyla naplněna. Lze jen tipovat, kolik mohlo na pětitisícový stánek dorazit diváků, jisté je jen číslo fanoušků v sektoru hostů. 

Je pravděpodobné, že za prázdné tribuny mohou permanentkáři, kteří na mač nedorazili. A z toho také vyplývá, že i přes jejich neúčast se počítají do celkové návštěvnosti, když přihlédneme k tomu, že byla hlášená čtyřiadevadesáti procentní zaplněnost stánku. Každopádně snažili jsme se kontaktovat klub, aby nám celou situaci znovu osvětlil. Po minulém článku s námi však přestal komunikovat.

Pražská S mohou vyučovat

Slavia Praha má v posledních letech bezkonkureční číslo v počtu prodaných permanentek. I letos vládnou této disciplíně, prodali jich deset tisíc, víc jich do oběhu nešlo. V minulém roce kralovali průměrné návštěvnosti ve Fortuna lize, když na ligové kolo v Edenu dorazilo v průměru necelých jedenáct tisíc diváků.

I letos se dá počítat, že počet minimálně dorovnají. Po dvou domácích zápasech si cestu do Vršovic našlo průměrně 12.741 lidí.

Sparta prodala výrazně menší počet permic, ale pro letenský klub je to jeden z nejlepších výkonů za poslední léta. Letos si na Letnou pořídilo permanentku 6355 fanoušků. Vedení klubu však přišlo s nápadem, který by měl zajistit ještě vyšší návštěvnost, než byla v uplynulých letech. 

Věrnostní systém pro permanentkáře by měl vymítit prázdná místa, když majitel permice nemůže na utkání dorazit. Za každý navštívený zápas se počítají body, které se na konci sezóny sečtou. Z nich mohou být různé benefity, jako například slevy na další rok.

Získává se tak motivace poskytnout vstup někomu jinému, když dotyčný nemůže dorazit.

Po dvou domácích zápasech Letenští kralují průměrné domácí návštěvnosti. Na stadion si našlo cestu v průměru 13.767 fanoušků. Další zápas se očekává proti Bohemians v sobotu, na který by mohlo být vyprodáno. 

A závěrem k Mladé Boleslavi. 

Sešívané tam čeká ligový duel až příští rok v dubnu. Uvidíme, jak to bude s naplněním stadionu a vstupenkami. Každopádně z víkendového zápasu se Spartou zůstává hořká pachuť nejen pro sparťany, kterých mohl dorazit mnohem vyšší počet. 

Tagy

Speciály

Kudy kráčel zločin
Tajnosti slavných